اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3827077
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ داوری مرحله مقدماتی رشته هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش برادران، با حضور هیئت داوران انجام و نتایج این مرحله اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم مهم‌ترین خبری است که صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 23 تیر منتشر کرده‌اند؛
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 9 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «راه‌یابی ۱۲ گروه هم‌سرایی به نیمه‌نهایی مسابقات قرآن»، «راهبرد اولیه امام رضا تثبیت پایه‌های تمدن عصر ظهور از ایران بود»، «عدم رعایت موازین شرعی امنیت اجتماعی را هم به خطر می‌اندازد»، «بداهه‌سرایی حلقه ادبی مجاز برای امام رضا(ع)»، «ثواب زیارت با معرفت امام رضا(ع)»، «برگزاری دوره تربیت پژوهشگری «امداد فرهنگی»»، «گلچین مولودی‌خوانی امام رضا(ع) با صدای بنی‌فاطمه»، «سروده‌هایی در مدح امام رضا(ع): «خوش به حالم که اهل ایرانم / خادم بارگاه سلطانم»» و «بررسی اسرار پذیرش ولایتعهدی توسط عالم آل محمد(ع)/ قدرت سیاسی ایران در جهان، یکی از نتایج هجرت تاریخی امام رضا(ع) است» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «راه‌یابی ۱۲ گروه هم‌سرایی به نیمه‌نهایی مسابقات قرآن»، آمده است: بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، نتایج مرحله مقدماتی مسابقت هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را اعلام کرد.
مرحله مقدماتی این مسابقات در بخش آقایان روز چهارشنبه، 19 تیر با حضور هیئت داوران و صرفاً با بررسی آثار دریافتی از گروه‌های مختلف از سراسر کشور انجام شد. در این دوره، سی گروه از سراسر کشور حضور داشتند. سرپرستی هیئت داوران برعهده غلامرضا شاه‌میوه بود. از اعضای هیئت داوران می‌توان به افرادی همچون احمد زرنگار، مصطفی زرنگار، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی، مینوتن، محمدرضا پورزرگری، رضا شرفی، محمد جباری و ... اشاره کرد.
مرحله نیمه‌نهایی این رشته به صورت حضوری در بخش آقایان 10 و 11 مرداد سال جاری به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود. همچنین گروه‌های راه‌یافته، در مرحله نیمه نهایی باید فقط یک اثر هم‌سرایی شش‌دقیقه‌ای(اجرا شده در مرحله مقدماتی) را اجرا کنند.
خبر «عدم رعایت موازین شرعی امنیت اجتماعی را هم به خطر می‌اندازد» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: حجاب یکی از مقوله‌هایی است که سیر منطقی خود را دارد و روشن و واضح است که بسیاری از ناهنجاری‌ها از نگاه‌ شروع می‌شود و اگر نگاه‌ها کنترل و مراقبت شود، جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درباره موضوع عفاف و حجاب باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم که افراد با تبعات تعدی و تجاوز به حقوق دیگران آشنا شوند؛ چرا که بدحجابی نوعی تعدی به حریم امن و تقوای افراد محسوب می‌شود که ممکن است سلامت روانی جامعه را لطمه بزند. لذا این بهترین مقدمه‌ جهت فراهم‌سازی امنیت روحی و روانی در جامعه است.
وی با تصریح به اینکه حتی کشورهای غربی برای تأمین امنیت روانی و روحی جامعه خود به مقوله حجاب و عفاف برگشتند، گفت: هر کشوری در پی مراقبت از آرامش روحی و روانی افراد جامعه خویش است، چرا که اگر این مراقبت صورت نگیرد، بالاترین آسیب‌ها در جامعه به وجود می‌آید و زمینه‌ساز مشکلات بعدی خواهد شد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «جشنی با «عطر رضوی» به وسعت 9 کشور+تصاویر»، «امام رضا(ع) با غلامان غذا می‌‌خورد، ما با معاون‌مان هم ناهار نمی‌‌خوریم!»، «۸ توصیه امام هشتم درباره آداب تغذیه/ توجه ویژه حضرت رضا(ع) به غذای فقرا+صوت» و «امشب بزرگ‌ترین مکان مذهبی جهان جای سوزن انداختن نداشت» هستند.
خبر «امام رضا(ع) با غلامان غذا می‌‌خورد، ما با معاون‌مان هم ناهار نمی‌‌خوریم!» مربوط به مصاحبه محمود واعظی، مدیر مرکز مطالعات پیشرفته دانشگاه تهران و دبیر سابق بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) با فارس است که در بخش‌هایی از آن آمده است اگر بخواهم از بحث­‌هایم در خارج از کشور درباره حضرت رضا(ع) بگویم، خیلی متنوع و زیاد است. یکی از مواردی که یادم می‌­آید در کشور کنیا و شهر نایروبی است که همایشی تحت عنوان «گفت‌وگو با ادیان از منظر امام رضا(ع)» داشتیم.
میزبان ما دانشگاه نایروبی بود و به صورت خاص از این دانشگاه، دپارتمان فلسفه دانشگاه میزبان همایش بود که در حقیقت طرف ما بود که این همایش را با حضور اساتیدِ کنیایی و ایرانی برگزار کرده بود. آقای پروفسوری به نام میانجو رئیس دپارتمان فلسفه آن دانشگاه بود که در ابتدای جلسه سخنرانی افتتاحیه جلسه را داشت و اساتید هم یک به یک آمدند و سخنرانی کردند.
واعظی گفت: بعضی‌ ارائه‌ها با مترجم بود و بعضی‌‌ها هم بدون مترجم و به زبان انگلیسی ارائه می‌شد. یادم است سخنرانی‌‌های ما که تمام شد، آخر جلسه این آقای میانجو مدام راه می‌‌رفت و این جمله را تکرار می‌کرد و می‌گفت: این جمله، عجب جمله زیبایی است! گفتم: کدام جمله؟ گفت: همین جمله‌ای که شما می‌گویید!
وی ادامه داد: جمله‌‌ای که ما معمولاً از امام رضا(ع) زیاد یاد می‌‌کنیم و گاهی هم در آسانسورها و راه‌ پله‌ها می‌نویسند و می‌‌زنند که «صدیق کلّ امر عقله و عدوّه جهله» این جمله را در سخنرانی‌‌هایمان گفته بودیم. ظاهراً هم من و هم سخنرانان دیگر تکرار کرده بودند و این جمله خیلی به ذهن او نشسته بود. مدام تکرار می‌کرد و می‌گفت: عجب جمله زیبایی است! من خیلی فلسفه خوانده‌ام و مباحث دینی را خیلی دیده‌ام، اما این جمله مغزِ همه جمله‌ها است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «دانشگاه مذاهب اسلامی پشتوانه‌ای برای پروژه تقریب مذاهب است»، «کتاب‌هایی درباره فلسفه هابز، دکارت و چامسکی»، «گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)»، «آیا پرچم‌گردانی حرم‌های مطهر ائمه(ع)، ریشه دینی دارد؟»، «امنیت در سایه امن شمس الشموس»، «کسب کرامت از دیدگاه امام رضا(ع)» و «امامی که به مهربانی‌اش شناخته می‌شود» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «گزارشی از مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)»، آمده است: سیدعباس صالحی امروز(شنبه، ۲۲ تیرماه) در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که با حضور مسئولان، نمایندگان آستان و اعضای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در برج سپید مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه ما بر خوان امام رضا(ع) نشسته‌ایم و این سخن و ادعا را از ده‌ها زاویه می‌توان مورد اثبات قرار داد، اظهار کرد: امام رضا(ع) در زمان حضور خود در ایران معارف اهل بیت(ع) را در سرزمین ایران گسترانید. هجرت امام رضا(ع) به ایران باعث شد که ایران کانون محبت اهل بیت(ع) شود و این حضور نقش مهمی در تبدیل شدن ایران به کانون محبت اهل بیت(ع) داشت.
صالحی در ادامه با اشاره به این موضوع که هنر ایرانی نیز تحت تأثیر حضور امام رضا(ع) در ایران قرار گرفته است، گفت: اگر این امام رئوف در ایران نبودند، هنر ایرانی هم به این شکل نبود و این مبالغه‌آمیز نیست. کتابخانه امام رضا(ع) حافظ بخش زیادی از خلاقیت و هویت ایرانی است. حدود ۱۷ هزار قرآن و جزوه خطی در این کتابخانه بیانگر این مساله است. همچنین نقطه‌نقطه حرم رضوی بیانگر هشت قرن هنر پیوسته در مهندسی، معماری و کتیبه‌نگاری است. از این منظر نیز ما مدیون امام رضا(ع) هستیم.
علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: اگر ما به سیره عملی رضوی را چه در بخش اجتماعی چه فردی چه حکومتی به آن پایبند باشیم، قطعاً از این مسیر عبور خواهیم کرد و به دوران تعالی اقتصادی و فرهنگی کشور می‌رسیم.
وی اظهار کرد: سیاست این دوره بر این بود که جشن‌ها مردمی برگزار شود و نقش دولت را کمرنگ کنیم تا فقط پشتیبانی کند که مردم نیز این جشن‌هارا با شکوه برگزار کردند. یادآور می‌شوم که ایران مفتخر به وجود امام رضا(ع) امامی که مشهور به گفت‌وگو، به رئوف بودن و رفع غم و نگران از مردم بوده، است که در این سرزمین که باعث برکت و توسعه فرهنگی کشور شده و همچنین خدا را شاکریم که توفیق میزبانی مهمانان داخل و خارج کشور را در دهه کرامت پیدا کردیم.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «اثبات مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین اقدام امام رضا(ع) بود» و «جلوه ای دیگر از شکوه ایمانیان» هستند.
خبر «اثبات مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین اقدام امام رضا(ع) بود» مربوط به سخنرانی آیت‌الله ری‌شهری در «سومین همایش علمی امام رضا(ع)، آموزه‌ها و رویکردها» است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: تکثر نحله‌های فکری و فرهنگی و مبارزه با آن‌ها برای اثبات حقانیت و مرجعیت علمی تشییع رویکرد اصلی امام هشتم بود. زمینه‌سازی برای تولد و دوران جدید امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و آماده‌سازی جامعه برای ورود به دوران غیبت از اقدام‌های پراهمیت امام رضا است.
محمدی ری‌شهری با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: هیچ‌گونه جدایی بین قرآن و اهل‌بیت وجود ندارد، سخنان و محاسن کلام اهل‌بیت(ع) همان محاسن قرآن کریم است. محاسن قرآن کریم زمانی به‌درستی فهمیده می‌شود که از طریق اهل‌بیت(ع) منتقل شود. در دنیای معاصر دست‌های پشت پرده و برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای برای خدشه‌دار کردن کرامت جامعه ایرانی دست‌به‌دست هم داده‌اند که در این شرایط با پایبندی و عمل به آموزه‌های اهل‌بیت(ع) می‌توان از این گردنه‌های دشوار به‌راحتی عبور کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «نگاهی به گوشه‌ای از معجزات و کرامات امام رضا(ع)/ از زنده شدن دوباره یک دختر بچه تا اسلام آوردن بانوی مسیحی»، «بهترین اشعار ولادت امام رضا(ع) ویژه سال ۹۸»، «اگر سفره نشین اهل بیت(ع) شدیم، مدیون امام رضا(ع) هستیم/ رسیدن به چه مقامی را از امام هشتم بخواهیم؟» و «امام رضا(ع) در قیامت شفاعت چه کسانی را می‌کند؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «اعلام نتایج مرحله مقدماتی مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم»، «برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز» و «تقویت محتواهای تولید شده قرآنی در جشنواره چلچلراغ آسمانی» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «انتشار «اصطلاح‌نامه فقه» در 8 جلد با 51 هزار اصطلاح تخصصی»، ««گلبرگ‌های علوی» در آستانه عید سعید غدیر خم منتشر می‌شود» و «انتشار 59 عنوان کتاب جدید درباره امام رضا(ع) در سال 97» هستند.
انتهای پیام

captcha