رکاب‌زنی شهردار تهران و جامعه پزشکی در آستانه روز ملی انتقال خون
کد خبر: 3831061
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

رکاب‌زنی شهردار تهران و جامعه پزشکی در آستانه روز ملی انتقال خون

گروه سلامت ــ در آستانه روز ملی انتقال خون و همزمان با سه‌شنبه‌‌ها هوای پاک، مراسم دوچرخه سواری با حضور شهردار تهران و جامعه پزشکی برگزار شد.

رکاب‌زنی شهردار تهران و جامعه پزشکی در آستانه روز ملی انتقال خون/ آموزش داوطلبان هلال احمر در امر خون‌گیریبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آستانه روز ملی انتقال خون و همزمان با  پویش سه‌شنبه‌ها هوای پاک، مراسم دوچرخه سواری در راستای ترویج اهدای خون برگزار شد.
 
در این مراسم، پیروز حناچی، شهردار تهران، محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و علی‌اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون، میدان توحید تا مرکز انتقال خون وصال را رکاب زدند.

حاضران در این مراسم پس از حضور در مرکز انتقال خون وصال شیرازی ضمن اهدای خون، تمبر ۵۰ میلیون واحد اهدای خون را امضا کردند.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام پزشکی و سازمان انتقال خون در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی برای جامعه پزشکی امضا شد.

مراقبت از سلامت خون و فرآورد‌ه‌های خونی، کاهش دادن عوارض جانبی اهدای خون و پذیرش خون در بیماران و حمایت از اهداکنندگان خون از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
همچنین در راستای عمل کردن به شعار‌های سازمان بهداشت جهانی و سیاست‌های طرح تحول سلامت در کشور و اجرایی کردن تفاهم‌نامه سال گذشته جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون، امروز قرار است مرکز انتقال خون صدر واقع در الهیه تهران افتتاح و در اختیار جمعیت هلال احمر قرار داده شود.
 
عباس صداقت، معاون فنی سازمان انتقال خون در این رابطه اظهار کرد: این مرکز جدید از سوی مجمع خیرین انتقال خون و با مشارکت بانک صنعت و معدن ساخته شده است.
 
وی افزود: تأمین نیرو‌های داوطلب مراکز انتقال خون و تبدیل داوطلبان و جوانان هلال احمر از اهداکنندگان معمولی به اهداکنندگان مستمر نیز از جمله بخش‌های دیگر این تفاهم‌نامه است که امیدواریم با افتتاح این مرکز اجرایی شود.

صداقت بیان کرد: همچنین براساس این تفاهم‌نامه قرار است داوطلبان و جوانان هلال احمر تحت آموزش‌های خون‌گیری، مراقبت و سلامت خون قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha