دانش‌آموزان قرآنی تریبون نشر معارف باشند
کد خبر: 3831657
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

دانش‌آموزان قرآنی تریبون نشر معارف باشند

فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی کافی نیست، گفت: دانش‌آموزان نخبه قرآنی باید به نشر معارف این کتاب آسمانی همت کنند.

دانش‌آموزان قرآنی تریبون نشر معارف باشندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری دانش‌آموزان پسر که امروز 10 مردادماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم اظهار کرد: حضور شما دانش آموزان در ایام زیارت خاصه امام رضا(ع) توفیق بزرگی است که نصیبتان شد، لذا شاکر این نعمت باشید.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نخبه قرآنی رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب تاثیرگذار خواهند بود، اما ما تنها دانش‌آموز قرآنی نمی‌خواهیم، بلکه براساس سند تحول بنیادین دانش‌آموزان ما باید در همه مسائل اعم از ورزشی، هنری، دینی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر ابعاد زندگی سرآمد باشند.

مدیرکل معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این مراسم، افزود: شما در واقع نماینده 7 و نیم میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور در سطح مدارس هستید که در طی رقابت در مراحل مختلف، مقدماتی، شهرستانی و... اکنون به مرحله کشوری رسیده‌اید و جزء منتخبین هستید، لذا باید قدر خودتان و این موقعیت را بدانید.

مسیب‌زاده عنوان کرد: شما دانش‌آموزان قرآنی در هر رشته‌ای که شرکت کرده‌اید، خوب است چرا که شما در واقع متخصصین متعهد فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز بوده و جزء خوبان هستید.

مدیرکل معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توصیه من به شما عزیزان این است که علاوه بر فعالیت در زمینه‌های قرآن، عترت و نماز نیز تریبون هم باشید و امر سفیری قرآن و فعالیت‌های این حوزه را داشته باشید.

وی اظهار کرد: شما به علم قرآن مجهز هستید و زکات علم شما نشر دادن آن است که از این طریق می‌توانید بهترین حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی باشید.

مسیب‌زاده افزود: شما دانش‌آموزان نخبه قرآنی به عنوان سفیران قرآن برای مسئولان مهم هستید که امروز جمعی از آنان به خاطر برگزاری این مراسم و برای تجلیل از شما حضور یافتند.

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد. افتتاحیه این دوره از مسابقات در بخش دختران 12 مردادماه ساعت 18 در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha