تشریح روند برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان
کد خبر: 3831717
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
از سوی مسیب‌زاده صورت گرفت:

تشریح روند برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: آخرین بخش از سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور که برگزاری مسابقات در بخش آوایی در حوزه دختران است، از روز 12 تا 15 مردادماه سال جاری در مشهدمقدس از کنار بارگاه نورانی امام رضا(ع) دنبال خواهد شد.

اختتامیه حوزه فعالیت‌های قرآنی؛ آغازی سبز در جهت اقدامات بزرگتربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که امروز دهم مردادماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته گرچه که بارها گفته‌ایم اختتامیه در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز معنا ندارد، بلکه همه این‌ها آغازی سبز برای حرکتی بزرگتر و شکوفاتر است و امید است با کمک همه افرادی که در ستاد فعالیت دارند در راستای فعالیت‌های بزرگتر گام برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دوره از مسابقات بخش چهارم و پایانی خود را در حال اجرا دارد، عنوان کرد: خدا را شاکریم که به برکت چهلمین سال انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، شاهد برپایی این دوره از مسابقات در کنار مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) هستیم.

مسیب‌زاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این دوره، در 14 رشته شامل رشته‌های ویژه حفظ اعم از حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل در کنار رشته‌های قرائت، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشای نماز و اذان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود 1000 نفر از دانش‌آموزان پسر به همراه حدود 800 نفر از دانش‎آموزان دختر در این مسابقات شرکت دارند، البته گفتنی است که در حوزه دختران، رشته‌های مداحی و اذان را نداریم و ریزش تعداد دختران هم به واسطه حذف این دو رشته است.

وی اظهار کرد: برگزیدگان هفت میلیون نفری دانش‌آموزی که در دوره‌های گذشته در مدرسه، منطقه و استان خود شرکت داشتند، در نهایت امروز به صورت کشوری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: گفتنی است که در روز نخستی که شرکت‌کنندگان وارد حرم مطهر رضوی شدند، فضای صحن‌ها را با «رضا رضا جان» گفتن خود و قرار گرفتن در مقابل پنجره فولاد، عطرآگین کردند باعث ایجاد حال‌وهوایی در میان زائران شدند.

مسیب‌زاده افزود: همچنین با توجه به اینکه مسابقات مداحی دانش‌آموزان نیز در مسجد گوهرشاد برگزار شد و مردم هم می‌توانستند از این فضای معنوی ایجاد شده استفاده کنند، همین امر برای ما از هر چیز دیگری دارای اهمیت است.

وی عنوان کرد: این دوره از مسابقات در دو مرحله آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که مسابقات پژوهشی در نیمه دوم تیرماه سال جاری در استان زنجان برگزار شد و افراد پژوهشی در آن‌جا به رقابت پرداختند. اما اوج این مسابقات در بخش آوایی آن بود که در رشته‌های قرائت، حفظ، مداحی، ترتیل خوانی و اذان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسیب‌زاده بیان کرد: همواره ما از مسابقات هیچ انتظار مسابقه‌ای نداریم و در واقع بیشترین هدف ما این است که دانش‌آموزان در بین گروه همسالان خود قرار گیرند. البته حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و به نوعی ایجاد انس با قرآن در میان آن‌ها از اهداف مهم دیگر این مسابقات است.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آخرین بخش این مسابقات که برگزاری مسابقات در بخش آوایی در حوزه دختران است، از روز 12 تا 15 مردادماه سال جاری در مشهدمقدس در کنار بارگاه نورانی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. ان‌شالله که پرونده مسابقات سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان سراسر کشور را بسته و مرحله سی‌وهشتم را آغاز خواهیم کرد.

مسیب زاده تصریح کرد: همچنین وظیفه خود می‌دانم از صدا و سیما، همکاری‌های آستان قدس رضوی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه راسان رضوی نیز تشکر کنیم که با تلاش‌های خود، فضای زیبایی از وفاق و همدلی را در این عرصه ایجاد کردند که این فضا می‌تواند یکی از زیبایی‌های حوزه قرآن، عترت و نماز باشد. از این رو بایستی که بیش از پیش قدر این ارتباطات را بدانیم و البته آن‌ها را افزایش دهیم تا ان‌شالله شاهد برگزاری فعالیت‌های ارزشمند دیگری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام

captcha