امامزاده سیدحمزه کاشمر؛ میزبان بیشترین شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3838521
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

امامزاده سیدحمزه کاشمر؛ میزبان بیشترین شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه در کاشمر با ۱۵۶ شهید مدفون بیشترین تعداد شهدای دفن شده در بقاع متبرکه خراسان رضوی را در برمی‌گیرد.

مدیر کل اوقاف/// بیشترین شهدای دفن شده در بقاع متبرکه استان مربوط به امامزاده سید حمزه کاشمر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: اکنون شهدا در 70 بقعه متبرکه امامزادگان واقع در 17 شهرستان این استان مدفون هستند.

وی با اشاره به وجود دو امامزاده سیدحمزه(ع) و سیدمرتضی(ع) در کاشمر اظهار کرد: بقاع متبرکه کاشمر همه ساله میزبان زائرانی هستند که به قصد زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس از این مسیر مشرف می‎شوند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: نه تنها ظرفیت بسیار خوبی در کاشمر وجود دارد، بلکه مهمان‌نوازی مردم این شهر موجب شده فضایی را ایجاد کنند که زائران خاطرات معنوی خوبی را از این شهر داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های شهرستان کاشمر تلاش مضاعف داشته و آنگونه که شایسته است خدمت‌گزاری به زائران علی بن موسی الرضا(ع) و این آستان‎های مقدس را به انجام برسانند.

احمدزاده ادامه داد: به رغم اینکه تعداد بقاع متبرکه‎ای که میزبان شهدا هستند قابل توجه بوده اما بیشترین تعداد شهدای دفن شده در بقاع متبرکه استان مربوط به امامزاده سیدحمزه کاشمر است.

وی افزود: فضای خوبی برای حفظ هویت معنوی گلزار شهدا در کاشمر ایجاد شده و با هماهنگی خانواده شهدا المان‌ها بهتر از قبل بازسازی و نصب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: گلزارهای شهدا نه تنها مورد توجه هیئت امنای بقاع متبرکه هستند، بلکه در ساماندهی آن‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت اقدامات خوبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی و شهرستان کاشمر انجام شده است، گفت: همزمان با هفته دولت مرکز فرهنگی افق، سالن چند منظوره و فعالیت‎های اقتصادی همانند نیروگاه خورشیدی و استخر چند منظوره در کاشمر افتتاح و المان‌های مزار شهدا بازسازی شد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته وظیفه خدمتگزاری به زائران را به انجام برسانیم.

انتهای پیام

captcha