دانش‌آموزان خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنند
کد خبر: 3844405
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

دانش‌آموزان خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنند

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه کاشمر گفت: دانش‌آموزان خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنند و با یاد خدا و با تلاش و پشتکار در پی حل مشکلات بروند.

دانش‌آموزان خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر روز گذشته، اول مهرماه در مراسم افتتاحیه پنجمین کتابخانه خیرساز آموزشگاهی کاشمر که در دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی برادران طباطبایی روستای فروتقه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان، فرهنگیان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دانش‌آموزان توصیه کرد که قدر خود را بدانند و با دشمن‌شناسی به دشمن پشت کنند.

وی با بیان اینکه باید دانش‌آموزان خود را برای خانواده، نظام و انقلاب حفظ کنند و با یاد خدا و با تلاش و پشتکار در پی حل مشکلات بروند، بیان کرد: رمز موفقیت همه ما در برابر بلاها و مشکلات و دوری جستن از آسیب‎های جسمی، فکری و عقیدتی قرار گرفتن در پناه خدا و تلاش برای کسب علم و دانش همراه با اخلاق است.

طباطبایی گفت: برای کسب عزت و اقتدار کشور با وجود دسیسه‎های دشمن به تلاش آحاد جامعه نیازمند هستیم؛ چرا که در شرایطی که سایر کشورها با آشفتگی‎هایی مواجه هستند و ابرقدرت‌ها فکر می‌کنند می‌توانند هرکار دلشان می‌خواهد بکنند، امروز کشور ما در سایه امنیت و اقتدار نظام در نتیجه فداکاری و گذشت هشت ساله رزمندگان در دوران دفاع مقدس توانسته عزت کشور و اقتدار نظام را حفظ کند و باید گفت حماسه دوران دفاع مقدس را نباید فراموش کنیم و باید در راستای ترویج روحیه ایثار تلاش کرد.

در ادامه این مراسم مسلم ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر با تقدیر از خانواده شادروان حاج علی توانگر که به یاد پدر خود اقدام به چنین اقدام خیرخواهانه‎ای کردند، گفت: امروز شاهد افتتاح یک باب کتابخانه و قرائت‌خانه خیرساز در این مدرسه هستیم.

آموزش و پرورش از حضور خیران نهایت بهره را برده است

وی عنوان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش از حضور خیران نهایت بهره را برده است، اینکه امسال آموزش و پرورش کاشمر شعار مشارکت‌جویی، مهارت‌آموزی و آموزش برای زندگی را انتخاب کرده، جای تقدیر دارد؛ چرا که کارکرد این شعار در حوزه اجتماعی است.

ساقی تأکید کرد: امروزه نیاز مبرم جامعه توجه به مسائل اجتماعی است و مشارکت‌جویی، آموزش برای زندگی و امیدآفرینی کلید واژه‎هایی هستند که امروز نیاز مبرم به آن‌ها داریم و امیدواریم این شعار افق روشنی برای آغاز سال تحصیلی باشد تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم، همچنین مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‎های مختلف باید افزایش یابد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: همیشه اولین‎ها در زندگی افراد تأثیرگذارند، زندگی اجتماعی متأثر از اولین روز مدرسه، اولین برخورد مدیر، معلم و هم کلاسی است؛ لذا باید اولین روزهای مدرسه را قدر دانست.

وی با تأکید براینکه آموزش در کنار پرورش رشد و بالندگی پیدا می‎کند، عنوان کرد: اگر در هر زمینه از جمله زندگی شخصی، اجتماعی و شغلی این دو را همانند دو بال در نظر بگیریم موفقیت بیشتری را کسب خواهیم کرد. در طول سال باید پرورش در کنار آموزش قرار گیرد و در این میان مدرسه، اولین محیطی است که انسان با واقعیت‎های اجتماعی و جامعه مواجه می‎شود و اولین جایی است که در کنار هم سن و سال‎های خود قرار می‎گیرد و با نیازها و عواطف گوناگون مواجه می‎شود. در کنار نیازهای فراوان با محدودیت‎هایی هم مواجه‌ایم، مدارس بهترین مکانی هستند که با یکسری قوانین و مقررات و قانونمداری آشنا می‎شویم.

ساقی با تأکید براینکه دانش‌آموزان باید مطالبه‎گر باشند، افزود: در طول سال تحصیلی جدید باید دانش‌آموزان در حوزه کتاب و کتابخوانی ممارست کنند و با توجه به نیاز و علاقه‌مندی به‌دنبال کتاب باشند؛ چرا که سطح مطالعه ایرانیان کمتر از استاندارد جهانی است و فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی باید از مدارس آغاز شود.

در ادامه مراسم علی طاهریان، رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر گفت: در شعار امسال آموزش و پرورش کاشمر، بر مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی و آموزش برای زیستن تأکید شده است. مهارت‌پذیری و آمادگی برای حضور در عرصه اجتماع و آموزش برای زیستن بهتر مورد توجه است تا دانش‌آموزان برای حیات طبیه که نهایت ارزش‌های دین‌ اسلام است، آماده باشند.

وی با اشاره به یکصدمین سال تأسیس آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: برای این مناسبت برنامه‎های خوبی تدارک دیده شده که تأسیس مرکز اسناد آموزش و پرورش کاشمر از آن جمله است‌.

طاهریان با قدردانی از خانواده‎ها در همراهی آموزش و پرورش شهرستان گفت: حضور خانواده‎ها در مدارس نشان‌دهنده درک اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

captcha