اعزام بیش از هزار روحانی از خراسان رضوی به مراسم اربعین
کد خبر: 3845175
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱

اعزام بیش از هزار روحانی از خراسان رضوی به مراسم اربعین

گروه فرهنگی ــ مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی از اعزام بیش از هزار روحانی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و دینی در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین خبر داد.

اعزام بیش از هزار روحانی از خراسان رضوی به مراسم اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمری مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در خراسان رضوی، روز گذشته چهارم مهرماه در نخستین همایش پیام‌های جهانی اربعین که در محل تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد : شاهد هستیم که افراد از دیگر ادیان و مذاهب نیز ارادت خاصی نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت به خصوص سیدالشهداء(ع) دارند.

وی افزود: در همین راستا، 11مهرماه نیز همایش بین‌المللی پیام‎های جهانی اربعین در مشهد تدارک دیده شده که میهمانانی از سایر ادیان در این همایش حضور خواهند یافت.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین استان خراسان رضوی اظهار کرد: اعزام هزار روحانی برای راهپیمایی اربعین امسال در دستور کار است که البته با توجه به اینکه این آمار سال گذشته هم اعزام شده اند و پیش‌بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

احمری ادامه داد: سال 96 نیز 500 روحانی برای زائران اربعین از خراسان رضوی چه در قالب کاروان و چه در قالب شبه کاروان اعزام شدند که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شامل اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی و مراسم ادعیه بود.

وی عنوان کرد: برای کاروان‌های اربعین از کشورهای پاکستان، افغانستان و هند نیز روحانی آشنا به زبان کشورشان پیش‌بینی شده است.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین این روحانیون در قالب کاروان‌های دانشجویی، روحانی موکب‌های خراسان رضوی در طول مسیر و در مساجد برای اقامه نماز و پرسش و پاسخ دینی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

احمری افزود: برای استقرار روحانیون جهت ارائه برنامه های دینی و فرهنگی نیز در مرزها قرارگاهی آماده سازی شده است، همچنین مسیر نجف تا کربلا برای پاسخگویی به سوالات زائران و اقامه نماز جماعت نیز مستقر خواهند شد.

وی استقرار روحانی در مسجد کوفه و مسجد سهله که از مساجد پر تردد زائران در ایام اربعین است را از دیگر اماکن برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی برشمرد.

حرکت اربعین؛ یک ابر فناوری
در ادامه این همایش محمد مهدی نژاد معاون پژوهش آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه باید فرصت ها و تهدیدهای اربعین را بشناسیم ابراز کرد: این حرکت عظیگ یک ابر فناوری است که علم را در عمل به کار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبری بیان کرد: ایشان فرمودند: «اربعین آیت عظمایی است که خداوند متعال به ما نشان داده است. این بیان جای تامل دارد، لذا این نشان می دهد که حرکت اربعین دستاوردهای عظیمی دارد که نصرت اسلام را در پی خواهد داشت.

معاون پژوهش آستان قدس رضوی با بیان اینکه معنای فناوری یعنی به کارگیری علم در عمل برای کسب قدرت مضاعف، افزود: اربعین یک ابرفناوری در این زمانه است و این حرکت دقیقا علم را در عمل برای قدرت مضاعف به کار گرفته است و باید گفت ظرفیت و قابلیتی که فناوری اربعین دارد، هیچ فناوری دیگری ندارد.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه باید سعی کنیم از اربعین بهترین بهره را ببریم، تصریح کرد: اربعین تهدیدها و فرصت‌هایی دارد که ما باید از آن‌ها آگاه باشیم از جمله این تهدیدها نفوذ دشمن و جریان‌های انحرافی به داخل راهپیمایی اربعین است که هدفی جز فروپاشی این جریان از داخل را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز هدف هر مسلمان باید تبلیغ و ترویج تمدن نوین اسلامی باشد و اربعین نیز این فرصت را فراهم کرده لذا باید هرچه باشکوه‌تر و معنوی‌تر برگزار شود.

معاون پژوهش آستان قدس رضوی عنوان کرد: اربعین راه شناخت امام است و همه ابعاد سیاسی، عبادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی علمی را در برگرفته که البته به مقوله علمی کمتر پرداخته شده و در این خصوص تالیفات کمتری صورت گرفته است.

مهدی نژاد ادامه داد: حرکت عظیم اربعین فرصت ایجاد یک وحدت و همبستگی میان جوامع اسلامی و جهانی را فراهم کرده است که به کمک جبهه انقلاب و مقاومت هم می‌آید.

وی بیان کرد: باید اربعین را با کیفیت بالاتری درک کنیم و در این راستا به پیشبرد علمی، تبلیغی، ترویجی و اجرایی اربعین دقت کنیم.

انتهای پیام

captcha