شاهد پیروزی جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در دنیا خواهیم بود
کد خبر: 3845237
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

شاهد پیروزی جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در دنیا خواهیم بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت مشهد گفت: به زودی شاهد یک پیروزی عظیم جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در سراسر دنیا خواهیم بود.

شاهد پیروزی جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در دنیا خواهیم بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد امروز پنجم مهرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز واژه‌ای در دنیا مطرح بوده که همه شنیدید و آن واژه کانون‌های مقاومت است، یعنی در دنیا چند نقطه داریم که در برابر ظلم، استکبار و سلطه‌طلبی مقاومت می‌کنند و تسلیم نمی‌شوند، از جمله حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین، انصارالله در یمن و حکومت سوریه. اینها در مقابل آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع عرب مقاومت می‌کنند و تسلیم نمی شوند.

وی با بیان اینکه عامل پیدایش این کانون‌های مقاومت سه مورد است، عنوان کرد: سه عامل موجب شده ما در دنیا کانون‌هایی داشته باشیم که مقاومت کنند. اول اینکه در مقابل ظلم، ستم، تجاوز، غارت و وحشی‌گری‌های استکبار جهانی و صهیونیسم، انسان موجودی نیست که در برابر ظلم بی‌تفاوت باشد و عکس‌العمل نشان ندهد.

فرزانه افزود: عامل دوم اینکه بخشی از علمای شیعه مانند شیخ شهید راغب حرب در لبنان، علامه سید محمد حسین فضل‌الله در لبنان، امام خمینی(ره)، سید حسن نصرالله و موسی صدر کسانی بودند که کانون‌های مقاومت را در شیعیان ایجاد کردند. عامل سوم نیز شخص امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران است. این سه عامل موجب شد در دنیا کانون‌هایی ایجاد شود که در برابر ستم، ظلم و وحشی‌گری مقاومت کنند و تسلیم نشوند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه این کانون‌های مقاومت تاکنون سه مرحله را پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: اول مرحله‌ای است که کانون‌های آن‌ها شکل گرفت اما در ظاهر و به طور علنی نمی‌توانستند عمل کنند، اسلحه نیز نداشتند و اسلحه‌های ساده‌ای مانند سنگ داشتند، کارهایشان مخفی و در ظاهر نیز کارهای ساده‌ای بود.

وی ادامه داد: دوم مرحله ظهور و بروز و قدرت پیدا کردن آن‌ها بود. برای خود اسلحه ساختند، تعدادشان را زیاد کرده، برخی حرکت‌ها را انجام دادند، انفجارها را درست کردند و ضربه‌هایی زدند. این مرحله‌ای بود که انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب و امام(ره) کمک می‌کردند و می‌کنند. این کانون‌ها در این مرحله خوب پیش آمدند. سوم مرحله زیبای آن‌ها است که تاکنون انجام شده و آن بیعت این کانون‌های مقاومت با مقام معظم رهبری است. انصار الله، حماس، سوریه و حزب الله همه با مقام معظم رهبری بیعت کردند.

فرزانه گفت: آمریکا و صهیونیسم در مرحله اول به این کانون‌های مقاومت توجه نداشتند اما در مرحله دوم آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع عرب احساس خطر کردند، بنابراین چند کار انجام دادند، به لبنان حمله کردند تا حزب الله را از بین ببرند، به غزه و فلسطین حمله کردند تا حماس را از بین ببرند، آل سعود به انصار الله در یمن حمله کرد تا انصار الله را نابود کند، قدرت وحشی هاری به نام داعش ایجاد کردند و به جان سوریه و عراق انداختند تا حکومت اسلامی داعشی تشکیل دهند.

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: هرچه توانستند ایران را تهدید و فشار اقتصادی وارد کردند تا این کشور را فلج کنند و رژیم را تغییر دهند اما وقتی به لبنان حمله کردند، در جنگ 33 روزه شکست خوردند و نه تنها حزب الله را از بین نبردند که به دهنشان زده شد. به حماس در سه مرحله حمله کردند و هر سه مرحله تودهنی خوردند و حماس و فلسطین غالب شد.

وی خاطرنشان کرد: انصارالله نیز این روزها بلایی سر آل سعود آورده که اگر آل سعود می‌توانستند با پول‌های خود از عربستان فرار می‌کردند، یک دقیقه باقی نمی‌ماندند. خواب شب از آن‌ها گرفته شد، دنیا را نیز به خود مشغول کردند. در قلب عربستان بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان را نابود کردند و در هر روز 5 میلیون بشکه نفت را از دستشان گرفتند. مهم‌تر از این بشکه نفت‌هایی که جلویشان را گرفتند این است که وحشتی در دل آل سعود ایجاد کردند.

فرزانه بیان کرد: خواستند با تحریم حداکثری که هنوز هم ادامه می‌دهند ایران را فلج کنند، ایران فلج شده است؟ مردم را از نظام جدا کنند، جدا کردند؟ با تبلیغاتشان ذهنیت اسلامی جوان را مشوش کنند، توانستند؟ در روز اربعین جوانان خواهند گفت چه پاسخی را به این حرکت‌های فرهنگی و تبلیغاتی آمریکا می‌دهند. در هر چند جا در مقابل کانون‌های مقاومت شکست واضح و خاصی خوردند که تحلیل‌های اندیشمندان آمریکا چیز دیگری است و خبر از افول و سقوط آمریکا می‌دهند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه یکی از جاهایی که نباید فراموش کنیم، هشت سال دفاع مقدس است، عنوان کرد: قطعه 40 ساله تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی قطعه 8 ساله‌ای جنگ دارد که در این قطعه اگر بخواهید عوامل ذلت و عزت پیدا کنید، پیدا خواهید کرد. تاریخ از باارزش‌ترین چیزهایی است که یک ملت دارد زیرا در تاریخ عزت و ذلت نهفته شده است. همه عوامل عزت را در هشت سال دفاع مقدس می‌بینیم، ریشه همه عزت‌ها آنجا است که اگر نداشتیم معلوم نیست وضعیت ما چه بود. روزهای این هشت سال را ورق بزنید و ببینید چه عواملی موجب شده ملت ایران عزیز بماند و روز به روز عزت آن بیشتر شود.

غفلت از هشت سال جنگ؛ غفلت از عامل عزت
وی افزود: هرچه می‌توانید یاد شهدا را زنده نگه دارید، خاطرات این عزیزان را بخوانید، به زیارت قبور پاکشان بروید، تمثالشان را همه جا ببینید و نصب کنید تا چشم شما از چشم شهید دور نشود، نگاه به تمثال شهید در روح تاثیر می‌گذارد. ارتباط با خانواده شهدا را قطع نکنید، زیارت قبور شهدا را ترک نکنید. عزت ما در این فرازها بوده است. نمی‌توانیم این حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم. ریشه‌های همه عوامل عزت ما آنجا نهفته است. غفلت از هشت سال جنگ، غفلت از عامل عزت است.

فرزانه با اشاره به اینکه مرحله آخر یعنی بیعت کانون‌های مقاومت با رهبر ایران اثرات و پیامدهایی خواهد داشت، تصریح کرد: تاثیر اول بیعت این است که مبارزه با ظلم بدون رهبری یک اثر و در کنار رهبری الهی اثر دیگری دارد. عاملی که درب‌های بسته سال 55 را به روی ملت ایران باز کرد و ملت ایران را ظرف دو سال به پیروزی رساند، یک عامل بیشتر نداشت و آن دست بلند امام و لبیک گفتن ملت به رهبری الهی بود.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: ملت در محور امام جمع شدند و امام را به عنوان رهبر واحد و منحصر به فرد انتخاب کردند، در نتیجه درهای بسته را باز و این پیروزی عظیم را برای ملت ایران ایجاد کرد. زمانی که انصارالله، حزب الله، حماس و سوریه دستشان در دست رهبر الهی باشد، یک قدرت دارند. دشمن این را خوب فهمیده، البته هنوز گیج است و بعد عکس‌العمل نشان خواهد داد.

وی اضافه کرد: دوم اینکه وقتی ملت‌های لبنان، فلسطین و سوریه ببینند دست کانون‌های مقاومت در دست رهبری الهی است، به گونه دیگری رفتار کرده، حمایت می‎کنند و در چشمشان عزیز می‌شوند، زیرا می‌بینند به جای صالحی وصل شدند. سوم اینکه قدرت هر یک از این کانون‌ها به اندازه قدرت همه آن‌ها می‌شود، اگر به یکی تعرض شود، دیگران نیز عکس‌العمل نشان می‌دهند، حمایت می‌کنند و قدرتشان همگانی می‌شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: اثر بعد فراهم شدن زمینه یک پیروزی جهانی برای انقلاب اسلامی و کانون‌های مقاومت از نوع پیروزی سال 57 است. در مقابل پیروزی سال 57 دنیا بهت‌زده شد و نمی‌توانست بفهمد. انشالله به زودی شاهد یک پیروزی عظیم جهانی از ناحیه ایران و کانون‌های مقاومت در سراسر دنیا خواهیم بود.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: اثر آخر نیز این است که انسان از این شرایط فعلی ایران و کانون‌های مقاومت بوی عطر حیات‌بخش ظهور را استشمام می‌کند. انسان بسیار امیدوار است با این وضعیتی که در دنیا پیش آمده، مردم و این کانون‌های مقاومت عواملی باشند که خداوند ظهور را نزدیک کرده و چشم‌ها را به جمال منجی عالم بشریت روشن کند. شما مردم با حمایتی که از کانون‌های مقاومت کردید و این کانون‎ها با رهبر شما بیعت کردند، بدانید خواب شب را از آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع عرب ربودید.

وی افزود: من این را استشمام می‌کنم که دشمن از ضربه زدن به اسلام و نظام مقدس اسلامی ناامید می‌شود، مطمئن باشید چنین روزی نزدیک است، البته در هیچ لحظه‌ای نباید از دشمن غفلت کرد، آن را کوچک شمرد، مغرور شد، باید در همه شرایط آماده بود، غافل نشد و هوشمندانه عمل کرد.

انتهای پیام

captcha