جشنواره قرآن و عترت بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور است
کد خبر: 3846590
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

جشنواره قرآن و عترت بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این جشنواره در دولت‌های مختلف با هر رویکردی با قوت به کار خودش ادامه داده و بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور است.

جشنواره قرآن و عترت بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت رشید جعفر پور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  امروز 10 مهر در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اینکه عملیات بزرگ فرهنگی جهان اسلام اربعین است، اظهار کرد: آخرین گزارش این است 100 هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، مراجع معظم و به ویژه دانشگاه قم و اساتید ویژه در حوزه قرآنی در این دانشگاه باعث شد که شورای سیاست گذاری تصمیم گرفت سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در این دانشگاه برگزار شود.

مدیر بخش قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه این جشنواره بادوام ترین جشنواره است، گفت: سن این جشنواره 6 سال کوچک‌تر از انقلاب است، این جشنواره در دولت‌های مختلف با هر رویکردی با قوت به کار خودش ادامه داد و بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور است.

جعفرپور با بیان اینکه این جشنواره 6 بخش و 34 زیر بخش دارد، تصریح کرد: این جشنواره به پیشنهاد رئیس دانشگاه قم در مهر ماه برگزار شد، چرا که در فضای دانشگاهی تاثیرگذار است و خیر و برکت این جشنواره ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha