«اندیشه‌های تفسیری فضل الرحمن» بازخوانی می‌شود
کد خبر: 3846712
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

«اندیشه‌های تفسیری فضل الرحمن» بازخوانی می‌شود

گروه اندیشه ــ نشست علمی«اندیشه‌های تفسیری فضل الرحمن» 18 مهرماه در باشگاه اندیشه برگزار می‌شود. 

به گزارش ایکنا؛ یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی قرآنی با موضوع «اندیشه‌های تفسیری فضل الرحمن» در باشگاه اندیشه برگزار می‌شود. 

در این نشست اساتید علاقه‌بندی با موضوع تحلیل آرای عبدالرحمن در کتاب «مضامین اصلی قرآن»، نراقی با موضوع «فضل الرحمن و قرآن» و عباسی با موضوع «فضل ارحمن و قرآن‌پژوهی در دنیای جدید» به بحث خواهند پرداخت.

این نشست روز پنجشنبه، 18 مهرماه، ساعت 9 تا 12 در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان وصال شیرازی، کوچه نائبی، پلاک 23، باشگاه اندیشه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، یکی از متفکران شبه‌قاره هند به نام فضل الرحمن ملک، بی‌شک یکی از مشهورترین متفکران مسلمان در قرن بیستم (1988 تا 1919) است. او سعی کرد از رویارویی و تقابل اسلام با مدرنیته و هضم شدن اسلام در غول مدرنیته جلوگیری کند؛ بنابراین، بحث‌های مربوط به بازسازی اندیشه دینی و چگونگی کارآمد کردنِ دین در شرایط متفاوت با روزگار گذشته یکی از بحث‌های محوری وی بود.

فضل الرحمان نقش مؤثری در شکل‌گیری جریان‌هایی که با عنوان "نواندیشی دینی" شناخته می‌شوند، داشته است. یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های مطرح‌شده او برای رفع تعارض میان اسلام و مدرنیته این است که ما باید مطالعات اسلامی را روشمند بسازیم و بخصوص، روش تفسیر قرآن را تغییر دهیم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha