نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3847029
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محمود غفاری گفت: بنای نظام جمهوری اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی است و تلاش ما در حوزه سیاست‌های فرهنگی بر این است که این توسعه را هر چه بیشتر داشته باشیم.

غفاریبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم، محمود غفاری معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز11 مهرماه در آیین اختتامیه « سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور» که در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، گفت: بنای نظام جمهوری اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی است و تلاش ما در حوزه سیاست‌های فرهنگی بر این است که این توسعه را هر چه بیشتر داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های قرآنی محدود به قرائت و ترتیل شد اما امروزه این‌گونه نیست.

وی با اشاره به اهمیت حضور فعالیت جوانان در توسعه فرهنگ قرآن و عترت، افزود: در این جشنواره متسابقین در  33 رشته با یک دیگر رقابت می‌کردند و این گستردگی رشته‌های قرآنی را می‌رساند زیرا بر این باور هستیم که نباید خود را محدود به قرائت و ترتیل کنیم بلکه باید سراسر زندگی ما قرآنی باشد.

طرح «نهضت رضوی»

رئیس شورای سیاست گذاری قرآن و عترت از برگزاری طرح «نهضت رضوی» ویژه دانشجویان در سال 98 خبر داد و افزود: امسال با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با آستان قدس رضوی  به صورت رایگان بیش از  2 هزار و 500 دانشجو را برای اولین بار به عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha