المصطفی برای تربیت مربیان آموزش زبان فارسی گام‌های جدی برداشته است
کد خبر: 3848905
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
رئیس جامعةالمصطفی در دیدار رئیس بنیاد بین‌المللی سعدی:

المصطفی برای تربیت مربیان آموزش زبان فارسی گام‌های جدی برداشته است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم و بین المللی المصطفی در جذب فراگیران علوم و معارف اسلامی، تربیت مربیان آموزش زبان فارسی گام جدی و مهمی است که المصطفی طی سال‌های اخیر برداشته است.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار رئیس بنیاد بین المللی سعدی و هئیت همراه با تأکید بر این که جامعةالمصطفی در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی به غیرایرانیان، به دست‌آورد‌های ارزشمندی دست یافته است، افزود: آمادگی داریم با روزآمدسازی آموخته‌ها و بهره‌گیری از تجربیات مراکز فعال در عرصه آموزش و تربیت مربیان آموزش زبان فارسی، اقدامات ارزشمندی رقم بزنیم.
وی ضمن ارائه گزارشی از روند ارتباطی بنیاد سعدی با جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی در سال ۸۶، از تلفیق دو سازمان بین‌المللی مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس تشکیل شد.
گستره حضور طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی در جامعةالمصطفی
استاد حوزه علمیه قم در ادامه، ضمن ارائه گزارشی از گستره حضور طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی در جامعةالمصطفی، اظهار کرد: جامعةالمصطفی در دوره‌های آموزش خود، بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش و مقطع ارائه می‌کند که در طرح تحول آموزشی، این تعداد به 400 رشته و گرایش افزایش می‌یابد که عموماً رشته مقاطع علوم انسانی را با نگاه دینی دربر می‌گیرد.
عباسی، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعةالمصطفی را سرمایه‌ای بزرگ برای شورای تحول علوم انسانی کشور برشمرد و اذعان کرد: این مجتمع در تحولات علوم انسانی نقش‌آفرین بوده، با توجه به طرح‌های پیش رو، افق‌های روشن‌تری برای فعالیت آن به نظر می‌رسد.
رئیس جامعةالمصطفی آموزش زبان و ادبیات فارسی را از پیش‌نیاز‌های تحصیل در جامعةالمصطفی دانست و خاطرنشان کرد: مؤسسه آموزش زبان و فرهنگ‌شناسی المصطفی، که مجموعه‌ای فعال و پویاست، رشته‌های مختلف زبان و فرهنگ‌شناسی را ناظر به سیزده زبان ترسیم نموده است.
وی با اشاره به این که پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با تشکیل ۲۳ گروه علمی، از ظرفیت پژوهشگران نخبه بهره می‌گیرد، گفت: پژوهشکده‌های «علوم اسلامی»، «علوم انسانی»، «ادیان و فرق»، «مطالعات منطقه‌ای» و «اسلام و غرب»، «مرکز ترجمه» و نیز «اداره تدوین متون درسی»، از واحد‌های پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی به شمار می‌رود.
ایجاد ظرفیت بسیار گسترده پژوهشی در جامعةالمصطفی
عباسی یادآور شد: جامعةالمصطفی ظرفیت بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های پژوهشی ایجاد نموده و با تربیت پژوهشگران نخبه، در عرصه تولیدات پژوهشی، نزدیک به 40 زبان را هدف‌گذاری و عملیاتی کرده است.
رئیس جامعةالمصطفی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی را از مهم‌ترین مراکز آموزش زبان و ادبیات فارسی برشمرد و تصریح کرد: جامعةالمصطفی مراکز و مجموعه‌های تخصصی زیادی به منظور پاسخ‌گویی به نیاز‌های زبانی طلاب و دانش‌پژوهان راه‌اندازی نموده است.
عباسی بر اهمیت تربیت مربیان آموزش زبان فارسی تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بنیاد بین‌المللی سعدی، در عرصه تربیت استادان فاخر برای برگزاری دوره‌های تربیت مربی گام‌های مؤثری برداریم.
وی بر لزوم ارائه گواهی‌نامه‌های بین‌المللی به دانش‌پژوهان زبان و ادبیات فارسی تأکید کرد و افزود: می‌توان زمینه‌های همکاری گسترده‌ای میان بنیاد بین‌المللی سعدی و جامعةالمصطفی ترسیم کرد.
در ادامه نیز غلامعلی حدادعادل گزارشی از فعالیت‌های بنیاد بین المللی سعدی ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha