آموزش قرآنی همکاران و ایجاد گروه تواشیح در ناجا
کد خبر: 3849025
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

آموزش قرآنی همکاران و ایجاد گروه تواشیح در ناجا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طهماسبی یکی از نیروهای قرآنی ناجا در خراسان رضوی است که طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی او و همکارانش خراسان رضوی را به‌عنوان شاخص فعالیت قرآنی در سطح ناجا معرفی می‌کند.

از آموزش قرآنی همکاران تا ایجاد گروه تواشیح در ناجاحمید طهماسبی، یکی از قاریان برتر و فعالان قرآنی نیروی انتظامی خراسان رضوی است، سال ۵۶ در مشهد متولد شده و در ابتدا آموزش‌های قرآنی نظیر تجوید را در محضر پدر خود یاد گرفته و با بهره‌گیری از محضر اساتید بزرگ مشهد به یک قاری برتر تبدیل شده است.

این قاری برتر نیروی انتظامی خراسان رضوی مبدع طرح و رویدادهای قرآنی اثربخشی در سطح ناجا و حتی خارج از نیروی انتظامی در سطح جامعه است.

سرهنگ حمید طهماسبی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: آغاز فعالیت قرآنی من زمانی بود که پدرم استاد قرآن محله رسالت مشهد بود، تجوید و مقام‌شناسی را نزد ایشان یاد گرفتم و پس از آن از محضر اساتیدی نظیر استاد سادات فاطمی و استاد آمنا بهره بردم.

همراه با کارگاه‌های قرآنی در نیروی انتظامی و جامعه

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: کلاس‌های قرآنی تخصصی اعم از تجوید، صوت و لحن و سایر رشته‌ها برای کارکنان و خانواده‌های محترم ناجا برگزار کردم، البته جلسات و محافل قرآنی دیگری نیز در خارج از ناجا به اجرا می‌رسانیم که اصلی‌ترین جلسات در مسجد جامع امام محمد باقر(ع) مشهد منعقد می‌شود.

طهماسبی که در رشته‌های قرائت، تفسیر و حفظ ۵ جزء ناجا به رتبه‌های برتری دست پیدا کرده است، ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در سطح نیروی انتظامی خراسان رضوی به اجرا رسید، راه‌اندازی گروه تواشیح رضوان با حضور 6 نفر از همکاران که بود موفقیت‌هایی برای این نیرو کسب کرد، با فعالیت گروه تواشیح سربازان وظیفه عمومی این عزیزان نیز توانستند در جشنواره روز جوان مورد تقدیر قرار گیرند و گروه تواشیح فرزندان نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز با کار مناسب خود توانست در سطح کشور حائز رتبه برتر شود.

فعالیت ۷۰۰ عضو در شبکه فرهیختگان قرآنی

وی افزود: هدف از خلقت، رشد و تربیت و تعالی انسان است و برای رسیدن به این تکامل ما منشور و قرآن و مفسران این کتاب ارزشمند یعنی اهل‌بیت(ع) را داریم، سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی برای رسیدن به این هدف اقدامات داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دارالقرآن فعال ناجا اشاره کرد که در این حوزه اقداماتی نظیر ایجاد شبکه فرهیختگان متشکل از ۷۰۰ عضو در رشته‌های مختلف قرآنی به انجام رسیده است.

طهماسبی با اشاره به برگزاری محافل و جلسات قرآنی در سطح نیروی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: محافل قرآنی چهارشنبه آخر هر ماه برگزار می‌شود و جلسات آموزشی تفسیر نیز در طول سه هفته ابتدایی هر ماه مورد استقبال زیاد نیروهای ناجا، سربازان وظیفه و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و ارزیابی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: هر رده نظامی که کار بیشتری در حوزه قرآن داشته، تخلفاتی به مراتب کمتر برای آن ثبت شده است، خراسان رضوی به همین جهت در بحث پیشگیری رده برتری در سطح کشور دارد و در بین شهرستان‌های این استان نیز می‌توان به شهرستان نیشابور به‌عنوان نمونه موفق در این حوزه اشاره کرد.

طرح جامع حفظ پیشران کار قرآنی

طهماسبی اضافه کرد: کارگاه‌های تخصصی رشته قرائت با حضور اساتید برتر مشهد مانند استاد مجتهدزاده، استاد جاویدی و مرحوم استاد عباسی به اجرا رسیده و همچنان نیز ادامه دارد، طرح آزمون جامع حفظ قرآن نیز مشوق خوبی برای فعالیت‌های قرآنی در نیروی انتظامی خراسان رضوی بود، خراسان رضوی از این جهت به لحاظ برگزاری مسابقات و تربیت نیروی قرآنی شاخص ناجا میان سایر استان‌هاست.

وی با بیان اینکه قرآن زبان مشترک بین کارکنان ناجا است، ادامه داد: کلام الهی فاصله‌ها را کم می‌کند و یک فضای معنوی یکدست و گسترده‌ای فراتر از ساختارها و درجه‌های نظامی ایجاد می‌کند، ما توانستیم فعالیت‌های قرآنی را در قالب بسته‌های آموزشی خوبی ارائه کنیم و این موفقیت‌ها در سطح ناجا قطعاً به نفع جامعه خواهد بود.

طهماسبی گفت: برای جذاب‌تر شدن آموزش‌ها و جلسات قرآن آن در خارج از ناجا به استفاده از امکانات ورزشی و فضاهای تفریحی روی آوردیم، اما این تشویق‌ها برای جذب افراد در سطح ناجا متفاوت است و قالب خود را دارد.

اهمیت بیشتر به قرآن در برنامه‌های مذهبی

وی بیان کرد: طرح و برنامه‌های قرآنی جدید در سطح جامعه نیازمند حمایت مالی است و در بین فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی باید بیشتر به فعالیت‌های قرآنی اهمیت داده شود و برای رسیدن به مطلوب و مورد نظر نباید به قرائت قرآن و برگزاری کرسی‌های تلاوت اکتفا کنیم، بلکه باید تلاوت همراه با تدبر را پیگیری کنیم.

معاون نظارت و ارزیابی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: اگر قرآنی‌تر بیندیشیم، مشاهده می‌کنیم که شهدای ما همه قرآنی هستند و در وصیت‌نامه خود از عبارات و مفاهیم قرآنی استفاده کردند و ما چنین شاخص‌های خوبی برای حرکت قرآنی داریم.

وی به خاطرات خوب خود از کار قرآنی در سطح نیروی انتظامی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی گروه‌های همخوانی و تواشیح در ناجا همچنین استقبال بی‌نظیر از محافل قرآنی خاطرات خوب و قرآنی من در ناجا بوده است.

از آموزش قرآنی همکاران تا ایجاد گروه تواشیح در ناجا

 

انتهای پیام
captcha