ایجاد گسست در دولت اسلامی به هر بهانه‌ای خیانت به اسلام است
کد خبر: 3857020
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

ایجاد گسست در دولت اسلامی به هر بهانه‌ای خیانت به اسلام است

گروه اجتماعی ــ رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: امروز بر طبل اعتراض کوبیدن و ایجاد گسست در دولت اسلامی به هر بهانه‌ای، با عنوان قومیت و مذهب خیانت به اسلام و قرآن است.

ایجاد گسست در دولت اسلامی به هر بهانه خیانت به اسلام استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر فرجام، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان، امروز، 22 آبان ماه در همایش بزرگداشت میلاد حضرت محمد(ص) با عنوان «پیامبر رحمت؛ محور تمدن نوین اسلامی» که با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این نشست‌هایی که به مناسبت هفته وحدت در کشورمان و به خصوص در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود بسیار مبارک و ارزشمند است، از این جهت که تاریخ اسلام در این 1440 سال در مقاطعی شاهد حمله و گاهی شاهد برادری بین تمام اقوام و مذاهب بوده و در مقاطعی نیز متأسفانه شاهد تنش، درگیری و گاهی خونریزی‌های خیلی سخت بوده‌ایم.

وی افزود: این گذشته تاریخی ماست و اگر واقع‌بینانه به امروز نگاه کنیم متأسفانه جهان اسلام وضعیت خوبی ندارد، این دوره از همان دوره‌هایی است که با کمال تأسف در پهنه جهان اسلام با گستردگی و کمیت یک میلیارد و 500 میلیون جمعیت مسلمانان در منطقه‌ای که عنوان کشورهای اسلامی را یدک می‌کشد وضع خوبی برای مسلمانان نمی‌بینیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، ادامه داد: تنش، جنگ و خونریزی نتیجه ائتلاف کشورهای خاص با استکبار جهانی در مقابله با برخی هم‌کیشان و هم‌دینان خود آن‌ها است. مسلمان‌کشی و درگیری و تنش‌های سخت در یمن، سوریه، لیبی و اخیراً ناامنی‌های افغانستان که سال‌ها درگیر جنگ بوده از دسته همین درگیری‌هاست.

فرجام بیان کرد: امروز بر طبل اعتراض کوبیدن و ایجاد گسست در دولت اسلامی به هر بهانه‌ای، با عنوان قومیت و مذهب خیانت به اسلام و قرآن است. عمل افرادی که بر طبل اختلاف می‌کوبند یا این فضا را تشدید می‌کنند، احتمالاً ناشی از عدم درک و فهم حساسیت‌های زمانشان است که نتیجه آن فلسطینی است با بیش از 70 سال آوارگی و جمعی از صهیونیست‌ها که در دل کشورهای اسلامی ورود پیدا کرده‌اند.

استکبار جهانی خیر جامعه اسلامی را نمی‌خواهد 

وی بیان کرد: استکبار جهانی و در اصل آمریکا و کشورهای غربی آنچنان که در تاریخ ثبت شده است خیر جامعه اسلامی را نمی‌خواهند و نخواسته‌اند و در این موقعیت حساس که پرچم اسلام در دنیا به عنوان یک دین باورمند به همه ارزش‌های انسانی به اهتزاز درآمده است با ایجاد تفرقه و اختلاف، نزاع و تنازع با جامعه اسلامی مقابله می‌کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، اضافه کرد: کسانی که اختلاف‌انگیزی می‌کنند نگرشی جامع از مجموعه مفاهیم دینی، قرآنی و بینش کامل نسبت به آینده و آینده‌نگری ندارند، حتی آموزه‌های دینی و قرآنی ما نیز به ما راهی غیر راهی که عده‌ای می‌روند را می‌آموزد.

فرجام ادامه داد: در کنار تمام این‌ها عدم جامعه‌نگری و عدم درک موقعیت‌های زمانی، حساسیت‌ها و تأثیرپذیری از تفکرات افراط‌گرایانه، متأسفانه مداخلات شیطانی استکبار جهانی نیز باعث شده در مسیری قرار بگیریم که نتیجه آن نابسامانی‌های موجود در جهان اسلام امروز است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، تشریح کرد: امام خمینی(ره) دو جمله دارند شبیه به هم یکی این‌که «این تفرقه بین مسلمین است که باعث شده اجانب بر ما مسط شوند» و در جایی دیگر می‌فرمایند «اگر مسلمین وحدت کلمه داشتند امکان نداشت اجانب بر آن‌ها تسلط پیدا کنند»؛ نتیجه این اختلاف‌ها و تشتت‌ها، غلبه باطل ولو در ظاهر بوده است و آنها عرصه را در زمینه تبلیغات به دست گرفته‌اند.

در شرایط حساس در گفتارها دقت کنیم

فرجام اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) یک جمله هشداردهنده‌ای دارند که می‌فرمایند «به زودی می‌بینم که ما بر شما مسلط می‌شویم» و آیه «باجتماعهم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم» شما با اینکه حق هستید متفرقید، مقابل شما با این‌که بر باطلند هم‌پوشانی دارند را گوشزد کرده‌اند، مانند رفتاری که کشورهای اروپایی با ما دارند.

وی اضافه کرد: پیامد دیگر این شرایط متأسفانه تجزیه سرزمین و کشورهای اسلامی وتکه شدن آن‌ها به شمالی - جنوبی و شرقی - غربی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، گفت: پیامد بعدی نیز این است که گاهی در این هیاهوها جای خودی و ناخودی عوض می‌شود، همین جا در این اجتماع بسیار باشکوه از لحاظ کمی و بسیار سنگین و وزین به لحاظ کیفی که امروزه این نوع اجتماع را کمتر داریم که این همه علمای استان از سه استان جمع شده باشند از زبان خودم به عنوان یک طلبه از برخی رجال سیاسی روی صحنه و پشت صحنه انتظار داریم که در این شرایط حساس در گفتارها دقت بیشتری کنند و حساسیت بیشتری داشته باشند؛ چراکه چند ماه به انتخابات مانده است و برخی از گفتارها رنگ و بوی انتخاباتی دارد، ولی حقیقتاً فضای جامعه اسلامی این توقع و انتظار را ندارد که امور در راستای انتخابات پیش رود تا برآیند و نتیجه آن ایجاد اختلاف و کدورت بین آحاد جامعه اسلامی و امت اسلامی ما در ایران شود.

فرجام بیان کرد: نتیجه برآیند این موضوعات فرقه‌گرایی‌هاست که جمع کردن فرقه‌گرایی کار دشواری است، ما این همه مشترکات داریم و باید تمام این مشترکات را کنار بگذاریم و برویم به سراغ خرده‌ریزی‌هایی که باهم در آن اختلاف داریم؟ مثلاً قرآن و پیامبر ما واحد بوده و مهم این است که این پیامبر، پیامبر شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: قرآن ما واحد است و همه ما معتقدیم که از این قرآن نه واوی کم شده است نه زیاد، حال دیگران بگویند شیعه یا سنی گفته کم شده است، در حال حاضر همه ما می‌گوییم قرآن همان قرآن زمان پیامبر است و تغییری نکرده. باورمان به خدا و معاد هم یکی است حال همه این‌ها را کنار بگذاریم و به سراغ برخی از مواردی که خود ناقلین هم یکسان بیان نکردند و اختلاف دارند برویم؟

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت، تصریح کرد: امروز همه ما زیر چتر اسلام هستیم که دینی واحد است و این را اگر به عنوان یک فرهنگ بنیادی و استوار و غنی بتوانیم در امت اسلامی جا بیاندازیم صهیونیست‌ها نمی‌توانند این بلا را سر جامعه اسلامی بیاورند، آن وقت برخی از کشورهای غربی با انگیزه‌های استکباری نمی‌توانند جامعه اسلامی را آزرده کنند و یا مستقیما در امور کشورهای اسلامی دخالت کنند.

فرجام متذکر شد: امیدواریم همه ما به حساسیت‌های زمان توجه کنیم و در مسیر واحد با شعاری واحد بتوانیم پرچم به اهتزاز درآمده کشور ایران که در این منطقه ناامن با این اتحاد و انسجام، کشور امنی است حفظ کنیم و به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام
captcha