حضور واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی در نمایشگاه هفته پژوهش
کد خبر: 3863122
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

حضور واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی در نمایشگاه هفته پژوهش

گروه دانشگاه ــ همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری، واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی در نمایشگاه‌هایی که در استان‌ها برپا می‌شود، حضور یافته و به ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود می‌پردازند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ همزمان با هفته پژوهش، نمایشگاه‌های مختلفی با محوریت دستاورد‌های پژوهشی و نوآورانه در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و واحد‌های استانی این نهاد نیز با حضور در این نمایشگاه‌ها به ارائه دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود می‌پردازند.

جهاددانشگاهی البرز
معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان البرز و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرج با شرکت در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و نوآورانه استان، دستاورد‌های پژوهشی خود را ارائه می‌کنند.

در این نمایشگاه، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، صنایع، کارخانجات، مراکز تحقیقاتی، واحد‌های فناور، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی استان البرز به ارائه دستاورد‌های علمی و پژوهشی خود می‌پردازند.

همچنین بالغ بر ۲۰ عنوان کارگاه آموزشی به صورت همزمان در نمایشگاه هفته پژوهش این استان برگزار می‌شود. مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدید با رویکرد کارآفرینی، فن‌آوری و مهارت‌آموزی، تقدیر از پژوهشگران برتر استان البرز و همچنین برگزاری سمینار‌های توانمندسازی، مهارتی و مشاوره‌ای هفته پژوهش از جمله برنامه‌های این هفته است.

جهاددانشگاهی اردبیل
این واحد با حضور در بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان که با شرکت دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و حوزه پژوهش دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برگزار می‌شود آخرین دستاورد‌های مطالعاتی و تحقیقاتی خود را عرضه کرد. در غرفه جهاددانشگاهی استان اردبیل آخرین دستاورد‌های فناورانه واحد‌های فناور مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی، درمان ناباروری قفقاز و مطالعات شهری و دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در معرض دید عموم گذاشته است.

در طول مدت برگزاری نمایشگاه کارشناسان مراکز گیاهان دارویی، خدمات تخصصی مطالعات شهری، مرکزدرمان ناباروری و انتشارات جهاددانشگاهی با حضور در غرفه به سؤالات مراجعه‌کنندگان پاسخ داده و اطلاعات لازم را ارائه می‌کنند. بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان اردبیل تا ۲۰ آذرماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر از آن بازدید کنند.

جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری
پنجمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری از ۱۷ آذرماه، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد و این واحد با غرفه معاونت پژوهش و فناوری واحد در این نمایشگاه حضور دارد. جهاددانشگاهی این واحد با اجرای طرح‌های کاربردی، تأثیرگذار و مورد نیاز استان در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، محیط‌زیست، افکار‌سنجی، انتشارات و مشاغل خانگی استان در این نمایشگاه حضور فعال داشته و در تلاش است تا جهاددانشگاهی را به‌عنوان نهاد پویا در زمینه پژوهش و فناوری به استان معرفی کند.

جهاددانشگاهی خراسان رضوی
معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در قالب پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی، پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی، پژوهشکده گردشگری، گروه پژوهشی مواد و متالورژی، گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی حضور می‌یابد.

غرفه سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در این نمایشگاه در سالن فردوسی واقع است و از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

جهاددانشگاهی قزوین
نمایشگاه هفته پژوهش استان با حضور مدیران ارشد و پژوهشگران افتتاح شده و جهاددانشگاهی قزوین نیز با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی خود را به نمایش در آورده است.

جهاددانشگاهی گیلان
همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری، سازمان جهاددانشگاهی گیلان با محوریت پژوهشکده محیط‌‌‌ ‌زیست، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، با ارائه طرح‌های پژوهشی و فناورانه از جمله طرح‌های شاخص و کلان در زمینه تصفیه فاضلاب، تعیین نیاز آبی تالاب‌های بین‌المللی و ... در جهت رفع معضلات محیط زیستی کشور، بخصوص بحران آب، در بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان گیلان موسوم به Gilexpo که از امروز تا ۲۱ آذرماه، در سالن آتش‌نشانی (تقاطع انتظام) برپا می‌شود، مشارکت فعال دارد.
انتهای پیام
captcha