پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای کاهش ۸۰ درصدی بودجه قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3863488
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای کاهش ۸۰ درصدی بودجه قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور ادعای برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را مبنی بر کاهش ۸۰ درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ از جمله مهم‌ترین اخباری که امروز، چهارشنبه، 20 آذرماه در صفحات معارفی رسانه‌ها منتشر شده، پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای کاهش ۸۰ درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی است که رییس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ارائه کرده است؛

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «برگزاری جشنواره مدهامتان ویژه روستا و عشایر/ رقابت نوجوانان مسجدی»،‌ «پورکویر: تلاوت خوبی در مسابقات تونس داشتم/ رقابت قاریان تنگاتنگ است+فیلم» و «دعای رهبر معظم انقلاب برای مرحوم موسوی قهار» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «برگزاری جشنواره مدهامتان ویژه روستا و عشایر/ رقابت نوجوانان مسجدی» آمده است: نخستین جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور در روزهای ۲۱ تا ۲۳ آذر با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در سه رشته اذان، قرائت و ترتیل در شهرستان دزفول استان خوزستان برگزار می‌شود.

در این جشنواره که از عصر پنج‌شنبه با پذیرش شرکت‌کنندگان آغاز می‌شود، حدود یکصد نفر از استان‌های کشور حضور پیدا می‌کنند و در سه رشته اذان، قرائت و ترتیل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مسابقات صبح و عصر جمعه ۲۲ آذرماه برگزار خواهد شد و در نهایت اختتامیه آن نیز از ساعت ۹:۳۰ شنبه ۲۳ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت‌الاسلام محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و برخی مسئولان استانی در مسجد جامع شهرک منتظری برگزار می‌شود.

همچنین خبر «دعای رهبر معظم انقلاب برای مرحوم موسوی قهار» مربوط به صحبت‌های سیدعلی مقدم، معاون ارتباطات مردمی دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع مرحوم موسوی قهار است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: استاد موسوی‌قهار در بین دعاخوانان، شخصیت برجسته و سرآمدی بود و رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند. پس از دریافت خبر درگذشت ایشان که خدمت حضرت آقا رسیدم و این خبر را به ایشان دادم، مقام معظم رهبری متأثر شدند و برای مرحوم موسوی دعا کردند و فرمودند: از طرف من به خانواده ایشان تسلیت بگویید.

بنده هم پیام تسلیت حضرت آقا را به همسر مرحوم موسوی‌قهار رساندم و امروز هم حسب وظیفه، در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردم. از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران الهی را مسألت می‌کنم. إن‌شاءالله که جامعه ما قدرشناس چنین شخصیت‌هایی باشند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «شعرخوانی انتقادی «مهدی رسولی» درباره عملکرد ضعیف دولت»، «روایت شهید دستغیب درباره مرد بی‌سوادی که به عنایت امام‌حسین(ع) توان قرائت قرآن‌ یافت»، «گسترش فتوت‌خانه‌ها از ایران به سایر سرزمین‌ها در عصر امام رضا(ع)»، «نمایشگاه فرهنگی هنری ایران در مرو افتتاح می‌شود»، «آیت‌الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی به فرزندان شهیدش پیوست»، «چه کسی لقب «کیّس» را به مختار داد؟»

در بخشی از خبر «آیت‌الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی به فرزندان شهیدش پیوست» آمده است: آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن اعلمی اشتهاردی، پدر شهیدان محمدباقر و مهدی اعلمی، پس از تحمل یک دوره بیماری ریوی، در شامگاه روز سه‌شنبه، 19 آذرماه، درگذشت.

آیت‌الله اعلمی یک دوره خارج اصول را به مدت هفت سال نزد امام خمینی(ره) خواند و پس از تبعید امام(ره) نیز به مدت 15 سال از شاگردان آیات عظام گلپایگانی و اراکی بود. وی همچنین درس خارج فقه را به مدت دو سال نزد آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی، فرزند مؤسس حوزه، آموخت.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «نشست علمی و تخصصی «ادب اختلاف میان پیروان مذاهب اسلامی» برگزار می‌شود»، «علمای بحرینی مقیم قم سفر هیأت اسرائیلی به بحرین را محکوم کردند»، «۳۵۰ اثر به پنجمین اجلاس استانی نماز بوشهر ارسال شد» و «آیت‌الله سبحانی: هفته‌ای یک حدیث حفظ کنیم» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایت «اعرفوا منازل شیعتنا بقدر ما یحسنون من روایاتهم عنّا/ منزلت شیعیان ما را به اندازه آنچه از روایات ما می دانند بشناسید»، از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود: شیعه امام صادق(ع) کسی است که پیوند او با این امام همام محکم باشد و همه باید به نوعی با ایشان ارتباط پیدا کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: غیر اهل علم با عبادت و معرفت خود با امام صادق(ع) ارتباط برقرار کرده و اهل علم نیز با احادیث ایشان ارتباط داشته باشند. حفظ حدیث برای ما نورانیت خواهد داشت و باید به این امر اهتمام داشته باشیم.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای کاهش ۸۰ درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی» است. در بخش‌هایی از این خبر آمده است رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور ادعای برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را مبنی بر کاهش ۸۰ درصدی بودجه فعالیت های قرآنی رد کرد.

هادی جعفری نژاد روز چهارشنبه درباره اخبار برخی خبرگزاری‌ها پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش ۸۰درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اعتبارات مندرج در ردیف «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» تنها یکی از منابع اعتباری در نظر گرفته شده برای انجام فعالیت‌های قرآنی در دستگاه های اجرایی و سایر موسسات مرتبط با امور قرآنی است.

وی افزود: این در حالی است که هر ساله بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیر دولتی، اعتباراتی را صرف توسعه و ترویج امور قرآنی می‌کنند که بخشی از آنها دارای عناوین مشخص در برنامه‌ها و فعالیت‌ها بوده و بخشی دیگر فاقد عنوان مشخص با موضوع مزبور بوده و بصورت مستتر در فعالیت‌های دستگاه‌های اجرائی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «چگونه عمری طولانی داشته باشیم؟»، «موسوی قهار در حوزه دعا و مناجات نوآور بود»، «تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت استاد موسوی‌قهار» و «چگونگی آمرزش گناهان پدر و مادر از منظر امام صادق (ع)» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «نتایج مسابقات بین المللی قرآن تونس۲۲ آذرماه اعلام می شود»، «فراخوان سومین دوره مسابقات فرازهای آسمانی اعلام شد» و « «قره شیخلو» رئیس ستاد سی وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شد» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: حجت‌الاسلام خاموشی طی حکمی مهدی قره شیخلو رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان رییس ستاد مرکزی برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم منصوب کرد. این دوره از رقابت‌ها فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کربلایی‌لو: جایگاه دراماتورژی در داستان یک جایگاه میانجی‌گر است»، «برگزاری همایش تربیت مدرس قرآن با شرکت ۱۸۰ نفر در یاسوج» و «یکی از مهم‌ترین کتاب‌های کلامی شریف مرتضی چگونه پیدا شد؟» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا ساعت 14 امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.

انتهای پیام
captcha