تولید 16 اثر در زمینه سبک زندگی اسلامی/ مسئله‌محوری در 70 درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغات
کد خبر: 3863854
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
حجت‌الاسلام لکزایی خبر داد:

تولید 16 اثر در زمینه سبک زندگی اسلامی/ مسئله‌محوری در 70 درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغات

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تولید 270 اثر در طول یک سال اخیر از سوی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در حوزه سبک زندگی 16 اثر در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود همچنین جلد 16 دائرة‌المعارف قرآن هم در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

تولید 16 اثر در زمینه سبک زندگی اسلامی/ مسئله‌محوری در 70 درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغاتبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز 23 آذرماه در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امسال از حدود 270 اثر جدید اعم از کتاب و فناوری‌ نوین رونمایی می‌کنیم؛ از این مجموعه 259 مورد کتاب و مابقی در قالب فناوری‌های نوین مانند سایت و اپ و ... منتشر شده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه آثار در فاصله آذرماه سال قبل تاکنون نشر یافته است، تصریح  کرد: در سال قبل از حدود 220 اثر در بخش کتاب و 16 اثر در بخش فناوری‌های نوین رونمایی کردیم.
لکزایی با اشاره به هفت توصیه رهبری در بیانیه گام دوم اظهار کرد: اولین توصیه ایشان پرداختن به علم و پژوهش است و ما خدا را شاکر هستیم که در این عرصه گام‌های برداشته و برمی‌داریم. 
رونمایی 16 اثر در حوزه سبک زندگی
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: در حوزه سبک زندگی 16 اثر در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود همچنین جلد 16 دائرة‌المعارف قرآن هم در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد که در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری در پرداختن به مباحث بنیادین مبتنی بر قرآن کریم است ضمن اینکه دانشنامه‌های تخصصی از  دائرة المعارف قرآن در حال استخراج و نشر است.
وی افزود: در بخش عزت ملی و مرزبندی با دشمن مجموعه آثاری با موضوع امنیت در حال نشر است که بخشی از آن رساله‌های دکتری، بخشی ترجمه و تعلیق و برخی نیز مقاله است.
لکزایی با بیان اینکه پژوهشکده اخلاق و معنویت دفتر تبلیغات اسلامی در حال کارهای پژوهشی در این زمینه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است هستند اظهار کرد: بحث توانمندسازی علوم انسانی با رویکرد مسئله‌محوری و تحقق بیانیه گام دوم شعار امسال این نمایشگاه است و دفتر با هیئت علمی توانمند که در بخش پژوهش صد نفر هستند قابلیت ارائه آثار بزرگتر و برجسته‌تر را دارد.
وی ادامه داد: سعی داریم در بحث مسئله‌محوری 70 درصد پژوهش‌ها با این رویکرد پیش برود و توجه ویژه به مسئله ولایت فقیه، آموزش و پرورش و خانواده، عفاف و حجاب، علوم انسانی و علوم اسلامی و نظریه علم دینی همچنین بحث تمدن نوین اسلامی داشته باشیم که در تمامی این عرصه‌ها کارهای خوبی صورت گرفته است.
برپایی همایش نخبگان ایران و جهان
لکزایی بیان کرد: در اوایل دی ماه همایش بین‌المللی نخبگان ایران و جهان عرب را حول تمدن نوین اسلامی داریم تا شبکه نخبگی در بحث تمدن اسلامی ایجاد شود. 
وی در پایان افزود: امسال برای نخستین بار آثار نشر شده از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این نمایشگاه به معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد  و بخشی از آثار شعبه اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این نمایشگاه عرضه شده و همچنین از پایگاه مدیریت دانش در این نمایشگاه رونمایی می‌شود. 
انتهای پیام
captcha