توسعه همکاری ایران با شبکه‌های نخبگانی در سراسر دنیا
کد خبر: 3866739
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

توسعه همکاری ایران با شبکه‌های نخبگانی در سراسر دنیا

گروه فرهنگی ــ سرپرست مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات این است که بین نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و دانشگاه‌های کشورهای مختلف شبکه‌هایی را ایجاد کند و همکاری ایران را با شبکه‌های نخبگانی در سراسر دنیا توسعه دهد.

سیاست اصلی سازمان توسعه؛ همکاری ایران با شبکه‌های نخبگانی در سراسر دنیابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ابوالحسن خلج‌ منفرد سرپرست مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شامگاه گذشته ۴ دی ماه در اختتامیه چهارمین مجمع دانشگاه‌های ایران و جهان عرب که در دانشکده ادبیات و علم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ما متولی دیپلماسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی بوده و یکی از سیاست‌های اصلی سازمان این است که بین نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و دانشگاه‌های کشورهای مختلف شبکه‌هایی را ایجاد کند و همکاری ایران را با شبکه‌های نخبگانی در سراسر دنیا توسعه دهد.

وی بیان کرد: ۸۰ نمایندگی فرهنگی در خارج از کشور در سطح رایزنی‌های فرهنگی و وابستگان فرهنگی در سفارت‌خانه‌ها داریم و وظیفه اصلی خود می‌دانیم که برای ارتباط بین دانشگاه ایران و دانشگاه‌های مختلف با تمام توان بکوشیم.

خلج منفرد گفت: در این جلسه مکرر از مشترکات و همکاری‌های فرهنگی بین ایران و کشورهای عربی صحبت و معلوم شد که از طرف ایران و هیئت‌های عرب در این زمینه تمایل وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم کمکی کنیم.

سرپرست مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: در کشورهای عربی رایزنی‌های خوب و فعالی داشته‌ایم و رایزن فرهنگی در لبنان، سوریه، عراق، عمان و بیشتر کشورهای عربی داریم و جلسه بعدی این مجمع در هر یک از کشورهای عربی که باشد، رایزن‌های فرهنگی ما هم آنجا در کنار دانشگاه‌ها خواهند بود.

وی ابراز کرد: این مجمع را به فال نیک می‌گیرم و الگویی برای حوزه‌های دیگر قرار خواهیم دید. ما این مجامع دانشگاهی را با کشورهای اروپایی و آسیایی برقرار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha