شهید حاج قاسم سلیمانی؛ نمونه کاملی از مومنِ مجاهدِ تراز
کد خبر: 3870361
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد:

شهید حاج قاسم سلیمانی؛ نمونه کاملی از مومنِ مجاهدِ تراز

گروه دانشگاه ــ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت شهیدان حمله تروریستی آمریکا با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با دیگران دچار اختلاف نبود و هوای نفس نداشت، گفت: از برکات شهادت ایشان این است که مردم به یاد این مجاهدان به سمت خدا روی آوردند و غفلت‌ها در حال زدوده شدن از جامعه است.

شهید حاج قاسم سلیمانی؛ نمونه کاملی از مومنِ مجاهدِ ترازبه گزارش ایکنا؛ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، امروز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان بین‌الملل مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت سرداران مقاومت، اظهار کرد: داغدار مصیبت بزرگی هستیم. البته به خود این عزیزان؛ سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باید تبریک گفت که بعد از عمری مجاهدت، تلاش و بندگی خداوند، مزد و اجر خود را گرفتند و به دست شقی‌ترین انسان‌ها و روسیاه‌ترین‌ها به لقای خدا شتافتند و خداوند اشرف‌الموت را که شهادت در راه خداوند است، به آن‌ها کرامت کرد.

رستمی با تأکید بر اینکه خداوند آن‌ها را تکریم کرد و مقامی به آن‌ها عطا کرد که عمری برای رسیدن به آن تلاش کردند، ادامه داد: آن‌ها به رستگاری و فوز عظیمی رسیدند و ثابت کردند مرگ و شهادت انسان مخلصِ خداوند نیز برکتی همچون زمان حیاتش خواهد داشت. این بزرگواران دوشادوش هم جنگیدند و خداوند خواست خون و گوشت و پوست آن‌ها با هم ممزوج شود و با یکدیگر تشییع شوند و به لقا‌ءالله برسند. عزت در تشییع این مجاهدان جز با شهادت عظیم حاصل نمی‌شد. مراسم‌ تشییعی را در ایران و عراق شاهد بودیم که علی‌رغم کارشکنی دشمنان خارجی و داخلی، تاریخی بود.

وی افزود: دشمنان اسلام پس از غصب فلسطین، فتنه‌انگیزی در بلاد اسلامی، اضمحلال و تفرقه‌افکنی بین نیرو‌های مومن را پیشه کردند و در این سال‌ها تلاش کردند تا در عراق درگیری و قتل‌عام راه بیاندازند و میان ملت عراق و ملت ایران تفرقه ایجاد کنند. از طرفی در داخل کشورمان به دنبال فرسایش و آسیب زدن به امید و اراده ملت ایران بودند و در این راه از هیچ تلاش و هزینه‌ای فروگذار نکردند. اما خداوند اراده کرد شهادت این مجاهدان فی سبیل‌الله برکت برای امت اسلامی باشد، هم برای خود شهید برکت بود که همانا «یَوْمَ أَمُوتُ وَ یَوْمَ أُبْعَثُ حَیًّا»، و نیز برای مردم ملت‌های مسلمان برکت داشت و شعار مرگ بر آمریکا در کشور‌های منطقه طنین‌انداز و اتحاد حاصل شد.
 
برکات شهادت مجاهدان فی سبیل‌الله
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از این برکات در داخل کشورمان این بود که مردم دوباره به خود آمدند و به یاد مجاهد و جمعی از مجاهدان به سمت خدا روی آوردند و غفلت‌ها در حال زدوده شدن از جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه کامل مومنِ مجاهدِ تراز است، بیان کرد: هر انسان مجاهد و مخلصی که از بند نفس رها شده باشد، با سایر انسان‌های مخلص همراه است و این انسان مومنِ مخلص با دیگران دچار اختلاف نمی‌شود و این از حاکم نبودن هوای نفس در وجود آن‌ها نشأت می‌گیرد. این‌ها ویژگی این مجاهدان در راه خدا (سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهندس) بوده که خود را سرباز دیگری می‌دانستند. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری نسبت به کوچکترین آموزه‌های دین و حلال و حرام حساس و دارای اخلاص در عمل بود.

همه نقاط جهان اسلام روزی را خواهند دید که سرسپردگان آمریکا بیرون رانده شده و نسیم آزادی در جغرافیای این کشور‌ها می‌وزد؛ لذا امیدوارانه، مجاهدانه و تلاشگرانه باید در مسیر حرکت کرد
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهادت این مجاهدان راه خدا درس‌های زیادی برای ما دارد، گفت: نقطه اول درس شهادت، ناامید نشدن است. کشمیر، نیجریه، بحرین، حجاز، یمن و همه نقاط جهان اسلام روزی را خواهند دید که سرسپردگان آمریکا بیرون رانده شده و نسیم آزادی در جغرافیای این کشور‌ها می‌وزد؛ لذا امیدوارانه، مجاهدانه و تلاشگرانه باید در مسیر حرکت کرد. درس دوم این است که بدانیم دشمن، دشمن است و اعتماد به دشمن آسیب می‌زند. گاهی با لبخند جلو می‌آیند، اما اگر فرصت پیدا کنند، زهر خود را به ملت‌ها می‌ریزند. دشمن‌شناسی، شناخت روش‌های دشمن و آگاهی نسبت به روش مقابله با دشمن آموزه‌های دیگری است که باید به آنها توجه کرد. با این حال باید بدانیم که اراده خداوند بالاتر از همه اراده‌هاست؛ «وإِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُمْ فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

وی در پایان تأکید کرد: همه ما در مقابل خون این شهیدان مسئولیم. روزی خداوند همه ما را جمع خواهد کرد و ما باید در هر موقعیتی که بوده‌ایم، پاسخگو باشیم.
 
خون‌های پاک همبستگی امت اسلام را رقم زد
مصطفی الخطیب، رئیس کانون دانشجویان عراقی در ایران نیز در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه روح این شهدا حقیقت استکبار را مشخص خواهد کرد و مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود، اظهار کرد: استکبار جهانی بداند این خون‌های پاکی که ریخته شد، باعث همبستگی بیشتر امت اسلام در منطقه و در تمام جهان شده است.

مطمئنه نجم‌الدین، نماینده کانون فرهنگی دانشجویان آفریقا نیز در مراسم بزرگداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با ابراز همدردی با رهبر انقلاب و خانواده حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: حاج قاسم مردی بزرگ، برجسته و مجاهد فی سبیل‌الله بود که ایثار و از خودگذشتگی او در تاریخ ماندگار شد و به ثبت رسید.

وی‌ گفت: ما نیز درس‌های زیادی از این مرد بزرگ می‌توانیم بگیریم. شهادت او، بیداری را به جهان عرضه کرد و امیدواریم جایگاه او بالاترین درجات رضوان الهی باشد.
انتهای پیام
captcha