دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی برگزار می‌شود
کد خبر: 3876800
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
17 بهمن‌ماه؛

دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی، 17 بهمن‌ماه، با سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران و نویسنده تفسیر همگام با وحی آغاز می‌شود.

دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی، 17 بهمن افتتاح می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، معاون آموزش مؤسسه تمهید، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در این دوره 18 نفر از ثبت نام‌کنندگانی که در مصاحبه پذیرفته شده و واجد شرایط حضور در دوره هستند پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه این دوره برای طلاب و دانشجویان منتخب سطح 3 و 4 و کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌شود، افزود: در این دوره پژوهشگران علاوه بر آشنایی با مباحث نظری سبک تفسیر تنزیلی (به ترتیب نزول) با قواعد تفسیر ترتیبی تنزیلی و قواعد تفسیر موضوعی تنزیلی آشنا می‌شوند.

قمرزاده تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، در هر دو حیطه ترتیبی و موضوعی، روش پژوهش را آموخته و با تمرین چند موضوع، وارد پژوهشگری در عرصه تفسیر تنزیلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در دوره تربیت پژوهشگر تفسیر تنزیلی از روز ۲۵ آبان ماه سال جاری آغاز شده بود، افزود: مراسم افتتاحیه این دوره روز پنج‌شنبه، 17 بهمن‌ماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالکریم، نویسنده تفسیر تنزیلی همگام با وحی و مدیر حوزه علمیه خواهران در مؤسسه تمهید در قم برگزار خواهد شد.

معاون آموزش مؤسسه تمهید اظهار کرد: ساختارشناسی تفسیر سوره‌ای، مبانی، قواعد، اصول و فوائد تفسیر ترتیبی تنزیلی همچنین مبانی، قواعد، اصول و فوائد تفسیر موضوعی تنزیلی از جمله دیگر مباحثی است که در این دوره آموزش داده می‌شود. ارائه گواهینامه معتبر پایان دوره، مجوز حضور در درس خارج تفسیر تنزیلی و حمایت از تولیدات علمی از جمله مزایای حضور در این دوره است.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از ساعت 8 صبح در مؤسسه قرآنی تمهید به نشانی قم، انتهای زنبیل آباد، خیابان حضرت ابوالفضل(ع)، کوچه ۲، کوچه دانش ۶ پلاک ۲۹ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha