صحیفه سجادیه زبور ادیان توحیدی است / مسلمان شدن‌ 64 اندیشمند غربی با خواندن صحیفه
کد خبر: 3887444
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
استاد حوزه علمیه:

صحیفه سجادیه زبور ادیان توحیدی است / مسلمان شدن‌ 64 اندیشمند غربی با خواندن صحیفه

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افراد زیادی از جمله 64 اندیشمند غیرایرانی، امام جمعه داعش‌دوست با خواندن صحیفه سجادیه مسلمان شدند گفت: صحیفه سجادیه زبور ادیان توحیدی است و حتی کسانی مانند پاپ از خواندن آن غفلت ندارد.

سجادی// میلاد امام سجادحجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سجادی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تبریک میلاد با سعادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه این روزها مردم دنیا گرفتار بلای کرونا هستند،گفت: حضرت زین العابدین(ع) در صحیفه سجادیه چهار دسته دعا دارد که دو  دسته مستقیما و دو دسته به صورت غیرمستقیم به مسئله دفع بلا می‌پردازد. دعای 18 صحیفه(1) و 19(2) مستقیما مربوط به بحث بلا است و دعای 27 که برای مرزبانان و دفع بلای دشمنان ظاهری است؛ همچنین امام سه دعای دیگر برای دفع شیاطین دارد و اگر مجموعه این‌ها کنار هم جمع شوند و در حوزه و دانشگاه، مدارس و منازل و ... بحث و تبیین شود کار بسیار  بزرگی صورت می‌گیرد و نقش  مهمی در ارتقای دینداری مردم خواهد داشت.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دعای هفتم(4) صحیفه برای رفع هر نوع گرفتاری و بلا ست؛ امام در هزار و 400 سال قبل راه حل بسیاری از بلاها و گرفتاری‌ها را که بشر در طول این همه سال‌ها متحمل شده و می‌شود فرموده است.
نویسنده کتاب «حماسه ستایش» اظهار کرد: نزدیک به 18 سال است که کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در حال برگزاری است و بنده کتابی با عنوان حماسه ستایش در مورد امام سجاد(ع) نوشته‌ و در بخشی از این کتاب زندگینامه افرادی را جمع کرده‌ام که مسلمان نبوده‌اند ولی با خواندن صحیفه مسلمان شده‌اند.

مسلمان‌شدن 64 اندیشمند خارجی با خواندن صحیفه سجادیه

سجادی تصریح کرد: در این کتاب زندگینامه بیش از 64 نفر از این افراد که همگی از اندیشمندان کشورهای مختلف هستند جمع‌آوری شده؛ هر کدام از این افراد در دانشگاه‌ها و مجامع علمی دنیا برای خود جایگاه ویژه‌ای دارند. 16 نفر از این افراد در دنیا مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تاسیس کرده‌اند و همه این اتفاقات در 20 سال اخیر اتفاق افتاده است.
این استاد حوزه بیان کرد: در جلسه‌ای که دو سال قبل در بندرعباس با عنوان کنگره بین‌المللی صحیفه سجادیه برگزار شد یکی از  اسقف‌های مسیحی که از طرف پاپ از ایتالیا به این کنفرانس آمده بود به بنده گفت که پاپ در گرفتاری‌هایی که رخ می‌دهد صحیفه می‌خواند و می‌گوید من متنی قوی تر و بهتر از این کتاب سراغ ندارم.
نویسنده کتاب حماسه ستایش تصریح کرد: کسانی که در زمینه صحیفه سجادیه کار کرده‌اند فهمیده‌اند که صحیفه چیست و چه محتوایی دارد؛ البته کسانی که کار نکرده و به صحیفه بی توجهی نشان داده‌‌اند خودشان را از یک منبع معرفتی معنوی محروم کرده اند.

تألیف 12 جلد در مورد صحابی امام سجاد(ع) در آمریکا

وی در ادامه افزود: سیدمحمد جلالی از علمای بزرگ شیعه مقیم آمریکا است که عمری بر روی صحیفه سجادیه کار کرده و مرکزی هم در آمریکا به نام مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تاسیس کرده است؛ ایشان در کتابی به شرح حال تمامی اصحاب امام سجاد پرداخته که در 12 جلد تالیف شده است.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: ایشان ترجمه‌های صحیفه سجادیه به زبان‌های مختلف مانند بلژیکی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، پشتو و ... را در 5 جلد چاپ کرده است و اخیرا هم در حال جمع‌آوری نسخه‌های صحیفه است (از جمله سندی که آیت الله بروجردی در مورد صحیفه دارد مورد تحقیق قرار داده است) و تا مدتی دیگر تالیف خواهد شد.

اعتراف علمای ادیان به جایگاه صحیفه

سجادی بیان کرد: خود ایشان در تماس تلفنی که داشتیم به من گفت من که در آمریکا زندگی می‌کنم وقتی با اندیشمندان مسیحی و یهودی مسلک بحث می‌کنیم و متن صحیفه را به آنان می دهم عمدتا اعتراف می‌کنند که صحیفه عرش عبادت است و هیچ متنی بالاتر از صحیفه که بیان یک انسان باشد وجود ندارد.
وی افزود: شیخ عظیم خلیلی، سالیان درازی در کشورهای غربی مانند بلژیک بوده است؛ وی می‌گفت در زمانی که داعش تازه پدید آمده بود یک امام جمعه‌ای برای مسلمانان در  یکی از این کشورها نماز می‌خواند و در هر جمعه هم به ابوبکر بغدادی دعا و از او تعریف و تمجید و بر رئیس جمهور سوریه و ... لعن می‌کرد؛ ایشان می‌گوید من برای اینکه او را متوجه حقیقت کنم و به او بفهمانم که در اشتباه است صحیفه سجادیه را که توسط یک خانمی ترجمه شده خریدم و در نماز بعدی نزد او رفتم و با این بهانه که از خطبه‌های او خوشم آمده است صحیفه را به او هدیه دادم و دعای 27 را مخصوصا به او توصیه کردم.

امام جمعه‌ داعش‌دوستی که مسلمان شد

سجادی تصریح کرد: ایشان به بنده گفتند که این امام جمعه وقتی هفته بعد برای اقامه نماز و خطبه آمد دیگر هیچ دعایی در حق ابوبکر بغدادی نکرد و  لعنی هم نفرستاد؛ خطبه اول را در مورد دفع شیطان براساس برخی ادعیه صحیفه قرائت کرد و بعد از گذشت مدتی به جای تعریف از داعش آنان را لعن می‌کرد و آرزو می‌کرد که جامعه بشری از شر داعش خلاص شود و وقتی علت این سخنان را از او پرسیدم با  صراحت گفت که این کتاب شما مرا مسلمان کرد.
استاد حوزه بیان کرد: بنابراین کسی که طعم واقعی صحیفه را چشیده باشد ارمنی باشد و یهودی و موافق داعش، متحول می‌شود؛ ارمنی باشد کل صحیفه را به زبان ارمنی به شعر در می‌آورد و نام همه فرزندانش را صحیفه(اولی، اوسط و ...) می‌گذارد بنابراین غیر شیعه، اصلا کتاب دعا ندارند لذا صحیفه سجادیه را باید زبور ادیان توحیدی بدانیم نه صرفا کتابی برای شیعیان.

پیوست: 

1.(دعای 18) وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دُفِعَ عَنْهُ مَا يَحْذَرُ أَوْ عُجِّلَ لَهُ مَطْلَبُهُ: اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ قَضَائِكَ، وَ بِمَا صَرَفْتَ عَنِّي مِنْ بَلَائِكَ، فَلَا تَجْعَلْ حَظِّي مِنْ رَحْمَتِكَ مَا عَجَّلْتَ لِي مِنْ عَافِيَتِكَ فَأَكُونَ قَدْ شَقِيتُ بِمَا أَحْبَبْتُ وَ سَعِدَ غَيْرِي بِمَا كَرِهْتُ. وَ إِنْ يَكُنْ مَا ظَلِلْتُ فِيهِ أَوْ بِتُّ فِيهِ مِنْ هَذِهِ الْعَافِيَةِ بَيْنَ يَدَيْ بَلَاءٍ لَا يَنْقَطِعُ وَ وِزْرٍ لَا يَرْتَفِعُ فَقَدِّمْ لِي مَا أَخَّرْتَ، وَ أَخِّرْ عَنِّي مَا قَدَّمْتَ. 3) فَغَيْرُ كَثِيرٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْفَنَاءُ، وَ غَيْرُ قَلِيلٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْبَقَاءُ، وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ.
ترجمه دعا: خدايا، ستايش براي توست كه سرنوشت مرا به نيكي رقم زدي و بلاي خويش را از من بگرداندي. مبادا اين تن درستيِ گذرايي كه به من عنايت كرده‌اي، تنها بهره‌ي من از رحمت تو باشد، تا آنچه دوست مي‌داشته‌ام مايه‌ي بدبختي‌ام شود، و ديگري با آنچه ناخوشايند من است به نيك‌بختي رسد.
اگر اين تن درستي كه يكسر از آن بهره‌مندم و روز و شبم را با آن به سر مي‌برم، بلايي پيوسته و وبالي پايدار به دنبال دارد، پس آنچه را واپس انداخته‌اي، پيش افكن، و آنچه را پيش افكنده‌اي، واپس فرست؛ زيرا آنچه به نابودي انجامد، بسيار نيست، و آنچه سرانجامش جاودانگي است، اندك نباشد. و بر محمد و خاندانش درود فرست.

دعای 19

2.(دعای 19): وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ، عَلَيْهِ السَّلَامُ عِنْدَ الِاسْتِسْقَاءِ بَعْدَ الْجَدْبِ: اللَّهُمَّ اسْقِنَا الْغَيْثَ، وَ انْشُرْ عَلَيْنَا رَحْمَتَكَ بِغَيْثِكَ الْمُغْدِقِ مِنَ السَّحَابِ الْمُنْسَاقِ لِنَبَاتِ أَرْضِكَ الْمُونِقِ فِي جَمِيعِ الْآفَاقِ. وَ امْنُنْ عَلَى عِبَادِكَ بِإِينَاعِ الثَّمَرَةِ، وَ أَحْيِ بِلَادَكَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ، وَ أَشْهِدْ مَلَائِكَتَكَ الْكِرَامَ السَّفَرَةَ بِسَقْيٍ مِنْكَ نَافِعٍ، دَائِمٍ غُزْرُهُ، وَاسِعٍ دِرَرُهُ، وَابِلٍ سَرِيعٍ عَاجِلٍ. تُحْيِي بِهِ مَا قَدْ مَاتَ، وَ تَرُدُّ بِهِ مَا قَدْ فَاتَ وَ تُخْرِجُ بِهِ مَا هُوَ آتٍ، وَ تُوَسِّعُ بِهِ فِي الْأَقْوَاتِ، سَحَاباً مُتَرَاكِماً هَنِيئاً مَرِيئاً طَبَقاً مُجَلْجَلًا، غَيْرَ مُلِثٍّ وَدْقُهُ، وَ لَا خُلَّبٍ بَرْقُهُ. اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَيْثاً مُغِيثاً مَرِيعاً مُمْرِعاً عَرِيضاً وَاسِعاً غَزِيراً، تَرُدُّ بِهِ النَّهِيضَ، وَ تَجْبُرُ بِهِ الْمَهِيضَ اللَّهُمَّ اسْقِنَا سَقْياً تُسِيلُ مِنْهُ الظِّرَابَ، وَ تَمْلَأُ مِنْهُ الْجِبَابَ، وَ تُفَجِّرُ بِهِ الْأَنْهَارَ، وَ تُنْبِتُ بِهِ الْأَشْجَارَ، وَ تُرْخِصُ بِهِ الْأَسْعَارَ فِي جَمِيعِ الْأَمْصَارِ، وَ تَنْعَشُ بِهِ الْبَهَائِمَ وَ الْخَلْقَ، وَ تُكْمِلُ لَنَا بِهِ طَيِّبَاتِ الرِّزْقِ، و تُنْبِتُ لَنَا بِهِ الزَّرْعَ وَ تُدِرُّ بِهِ الضَّرْعَ وَ تَزِيدُنَا بِهِ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِنَا. اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَيْنَا سَمُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَيْنَا حُسُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَيْنَا رُجُوماً، وَ لَا تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَيْنَا أُجَاجاً. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَي‏ءٍ قَدِيرٌ.
ترجمه دعا: خدايا، ما را به باران زنده و سيراب گردان، و با آن بارانِ درشت و فراوان كه از ابرهاي بارنده فرو مي‌ريزد و در همه جاي زمين گياهان زيبا و پُر طراوت مي‌روياند، رحمت خود را بر ما بگستران. ميوه‌ها را برسان و بر بنگان خود منّت گذار، و سرزمين‌هاي مرده را به شكفتنِ شكوفه‌ها زنده ساز، و فرشتگانِ نويسنده را فرمان ده كه با هر باران كه مي‌فرستي حاضر آيند؛ باراني كه سودمند و پيوسته و فراوان و گسترده و تُندبار است؛ تا با آن، زمينِ مرده را زنده كني، و آنچه را از دست رفته است باز گرداني، و آنچه را روييدني است بروياني، و روزي‌هاي مردم را وسعت دهي، از ابري انبوه و برهم نشسته، شادي آور، خوش عاقبت، در همه جا سايه گستر، پُر سر و صدا، اما نه آن گونه كه بارانش به ويراني انجامد و برقش فريب و نيرنگ باشد.
خدايا، ما را از باراني سيراب كن كه فرياد رسنده‌ي ما، روياننده‌ي گياه، فرا گيرنده و بسيار بارنده باشد، تا گياهان نورُسته را خرّمي و بالندگي بخشي و گياهانِ خفته را به پا داري. خدايا، باراني براي ما بفرست كه با آن آب از تپّه‌ها روان كني، و چاه‌ها را پُر آب سازي، و رودها را به خروش آوري، و درختان را بروياني، و در همه‌ي شهرها ارزاني پديد آوري، و چارپايان و مردمان را توش و توان بخشي، و روزي‌هاي پاكيزه را براي ما كامل گرداني، و كِشت ما را بروياني، و پستان‌ها را پُر شير سازي، و بر نيروي ما بيفزايي. خدايا، مبادا سايه‌ي آن ابر بر ما بادِ گرم وزد، و سردي‌اش براي ما ناخجسته شود، و به جاي باران بر سر ما سنگ ببارد و آبِ آن در كام ما تلخ و ناگوار آيد. خدايا، بر محمد و خاندانش درود فرست و ما را از بركات آسمان‌ها و زمين برخوردار نما، كه تو بر هر كار توانايي.
انتهای پیام
captcha