نامه ابتکار به رهبران سیاسی زن جهان؛ به ادامه تحریم‌ها اعتراض کنید
کد خبر: 3889698
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

نامه ابتکار به رهبران سیاسی زن جهان؛ به ادامه تحریم‌ها اعتراض کنید

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور طی نامه‌ای به رهبران سیاسی زن جهان از آنها خواست به ادامه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران اعتراض کنند.

به گزارش ایکنا؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور طی نامه‌‌ای به رهبران سیاسی زن جهان، ضمن تشریح تأثیر تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا بر ایران، از آنها دعوت کرد اعتراض خود را به ادامه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران اعلام کنند.

در متن این نامه آمده است:

«پاندمی کووید ۱۹ چالشی با ابعاد بسیار بزرگ است که مرز، نژاد، قومیت و دین نمی‌شناسد و بحرانی است نیازمند پاسخ متحد و منسجم کشورها و جامعه مدنی تا بتوانند جان ها و معیشت ها را نجات دهند.

در این شرایط، درگیری‌ها و عملیات نظامی در دنیا باید فورا متوقف و تحریم‌ها بدون قید و شرط برداشته شود تا فعالین محلی و ملی و بین‌المللی بتوانند برای تأمین نیازها، خدمات و تجهیزات درمانی اقدام و به کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی این همه‌گیری بر خانواده‌ها و معیشت‌ها کمک کنند.

جمهوری اسلامی ایران اما در این شرایط با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ در ماه‌های گذشته مواجه بوده است. تحریم‌هایی که نه تنها رشد اقتصادی و ظرفیت مدیریت نیازهای اجتماعی و اشتغال را محدود کرده، بلکه مانع رفع نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

همه‌گیری کووید ۱۹ در ایران با تحریم‌ها یا به عبارت روشن‌تر با تروریسم اقتصادی علیه کشورمان تشدید شده، اما کادر بهداشتی و درمانی که بخش عظیمی از آنها زنان خستگی ناپذیر شامل پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی هستند در همین وضعیت دشوار، برای نجات مردم با این بیماری مبارزه کرده‌اند. علاوه بر این زنان ایرانی در حفاظت از خانواده‌ها و اجرای فاصله گذاری اجتماعی نقش کلیدی ایفا می‌کنند. آنها همچنین به عنوان کارآفرینان برای تولید وسایل مورد نیاز کادر پزشکی مانند ماسک و گان فعال شده‌اند. با این حال فشار تحریم‌های ظالمانه عوارض زیادی برای مردم ما داشته است. اینجانب صدای زنان و خانواده‌های ایرانی را به گوش شما می‌رسانم و از شما دعوت می‌کنم که اقدام کنید و اعتراض خود را به ادامه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران اعلام نمایید.

ارزش‌های مشترک انسانی ما حکم می‌کند کنار هم متحد بایستیم و با ظلم مقابله کنیم. مردم ایران مواضع شما را در این برهه حساس در قلب‌هایشان حک می‌کنند. من منتظر اقدام و پاسخ شما در این موضوع حیاتی و فوری هستم».

ارسالی/ نامه ابتکار به رهبران سیاسی زن جهان؛ به ادامه تحریم‌ها اعتراض کنید

انتهای پیام
captcha