سخنرانی مدیر حوزه علمیه برای طلاب ایرانی و غیرایرانی / رونمایی از «قلم‌های قدسی»
کد خبر: 3899695
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
به مناسبت روز جهانی قدس برگزار می‌شود؛

سخنرانی مدیر حوزه علمیه برای طلاب ایرانی و غیرایرانی / رونمایی از «قلم‌های قدسی»

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه گفت: به علت شرایط شیوع کرونا در کشور، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه سراسر کشور، برای طلاب ایرانی و غیرایرانی به صورت آنلاین سخنرانی می‌کند.

سخنرانی آن‌لاین مدیر حوزه علمیه برای طلاب ایرانی و غیرایرانی / رونمایی از «قلم‌های قدسی»حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، گفت: امسال متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا، شرایط راهپیمایی حضوری در ایران و سایر جوامع اسلامی وجود ندارد، ولی روز قدس همانند سال‌های گذشته گرامی داشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه هم به تبعیت از قوانین ستاد مقابله با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند، ولی اقداماتی برای گرامیداشت این روز در دستور کار قرار دارد. امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار در تاریخ انقلاب از طریق رسانه‌های داخل و خارج کشور در مورد روز قدس سخنرانی می‌کنند که به چندین زبان در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود.

زمانی تصریح کرد: حوزه علمیه در این راستا و با هدف گرامیداشت روز قدس، برنامه‌هایی دارد که مهم‌ترین آنها سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه، است؛ این سخنرانی برای همه حوزویان به صورت آنلاین پخش خواهد شد و برای طلاب و حوزویان جهان اسلام هم به برخی زبان‌ها ترجمه و منتشر می‌شود. معارف و آموزه‌های مرتبط با روز قدس نیز در رسانه‌های حوزه علمیه منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بهره ببرند.

زمانی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مرتبط با گرامیداشت روز قدس این است که به همه استادان حوزه در تمامی سطوح که درس آنلاین و آفلاین دارند، ابلاغ شده که در دروس این هفته خود برای طلاب در مورد روز جهانی قدس و ضرورت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، صحبت و مسئله را برای آنان تبیین کنند.

یادآور می‌شود، نشستی خبری هم در مورد عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیزم و رونمایی از سه جلد کتاب با عنوان «قلم‌های قدسی» از جمله اقتصاد صهیونیسم عصر امروز، ساعت 16، در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha