امکان برگزاری مراسم مذهبی با یک چهارم ظرفیت
کد خبر: 3901854
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

امکان برگزاری مراسم مذهبی با یک چهارم ظرفیت

رئیس شورای هئیت‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم مذهبی با یک چهارم ظرفیت امکان‌پذیر است، گفت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزاری جلسات مذهبی تعطیل خواهد شد.

امکان برگزاری مراسمات مذهبی با یک چهارم ظرفیتسیدمهدی طباطبایی، رئیس شورای هئیت‌های مذهبی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص بازگشایی حسینیه‌ها و برگزاری جلسات مذهبی، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در جلساتی که با حضور فرماندار به عنوان نماینده استاندار و رئیس شورای تأمین استان داشتیم، مقرر شد جلسات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا رؤسای هیئت‌های مذهبی موظف هستند اطلاع‌رسانی را در این خصوص انجام دهند تا با رعایت ضوابط بهداشتی مراسم برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی تصریح کرد: بنا بر آنچه در جلسات مقرر شده است هر یک از هیئت‌ها موظفند تا با یک چهارم از ظرفیت مراسم را برگزار کنند، به عنوان مثال در هیئتی که 400 عضو دارد فقط 100 نفر برای حضور در مراسم دعوت شوند، ضمن اینکه تأکید شده تا از افراد بالای 65 سال و همچنین افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند بخواهند در منزل بمانند.

طباطبایی ابراز کرد: ضدعفونی مکان برگزاری جلسه، ورود افراد با ماسک و رعایت فاصله یک و نیم متر از مهمترین شرایط برگزاری مراسم است در غیر این صورت اگر در هیئت و یا حسینیه‌ای این پروتکل‌ها رعایت نشود، تعطیل خواهد شد. تأکید شده است مراسم در فضای باز برگزار شود؛ لذا حسینه‌هایی که دارای فضای باز هستند بهتر است که مراسم را در آن بخش برگزار کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 25 شوال شهادت امام صادق(ع) را در پیش داریم که در سال‌های گذشته اجتماع عزاداران را در میدان شهدا با حضور ارادتمندان به حضرتش برگزار می‌کردیم در سال جاری بنا داریم مراسم روز شهادت را همانند شب‌های قدر در فضای باز و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کنیم تا ارادتمندان بیشتری امکان حضور در مراسم را داشته باشند.

طباطبایی بیان کرد: همچنین در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز مقرر شد تا از ورود افرادی که علائمی از این بیماری را دارند در مراسم مذهبی و حسینیه‌ها ممانعت شود.

انتهای پیام
captcha