مشارکت 9 هزار جوان در رزمایش همت جوانانه ـ کمک مؤمنانه
کد خبر: 3902448
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

مشارکت 9 هزار جوان در رزمایش همت جوانانه ـ کمک مؤمنانه

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در رزمایش همت جوانانه ـ کمک مؤمنانه، به اهدافمان در حدود دو برابر پیش‌بینی اولیه دست یافتیم و نکته قابل توجه این است که این کار بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی انجام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به مشارکت چشم‌گیر جامعه ورزش و سمن‌های جوانان در طرح کمک مؤمنانه، اظهار کرد: در ابتدا تشکر می‌کنم از همه مدیران کل استان‌ها و هیئت‌های استانی و تشکل‌های جوانان در کل کشور که در ماه مبارک رمضان در کنار ما بودند و در این رزمایشی که در جهت لبیک به دستور مقام معظم رهبری تصمیم به اقدام گرفتیم کمک کردند و کار خیلی بزرگی در کل کشور انجام شد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان ما بر مبنای رزمایش کمک مومنانه که رهبری دستور دادند، برای کمک‌رسانی معیشتی به خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور برنامه‌ای را طراحی کردیم و شعاری را برای حوزه وزارت ورزش و جوانان تعریف کردیم به عنوان (همت جوانانه - کمک مؤمنانه) و درخواست کردیم در همه استان‌ها با کمک هیئت‌های ورزشی که خیلی از آنها از قبل نیز کارهای عام‌المنفعه انجام می‌دادند این طرح اجرایی شود و خدا را شکر به جمع‌بندی بسیار خوبی رسیدیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ابتدای کار رقم 240 هزار خانوار را برای کل کشور و با سهمیه‌بندی استانی نسبت به درصد نیازمندان جمعیت هر استان به ادارات کل ابلاغ کردیم و از ادارات کل ورزش و جوانان خواستیم این موضوع را مدیریت کنند و برآورد کردیم که بتوانیم توزیع بسته‌های معیشتی را برعهده بگیریم. در نیمه ماه مبارک رمضان که بنده گزارش را از استان‌ها گرفتم به رقم 180 هزار خانواده رسیده بودیم و پیش‌بینی می‌کردیم که حتما از رقم 240 هزار خانوار خواهیم گذشت. خوشبختانه در پایان ماه مبارک رمضان و با جمع‌بندی گزارش، به رقم 408 هزار خانواده نیازمند رسیدیم که با همت تشکل‌های جوانان و حمایتی که انجام شد پک‌های معیشتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

تندگویان ادامه داد: نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه 160 درصد یعنی حدود دو برابر پیش‌بینی اولیه به اهدافمان در این طرح رسیدیم و نکته قابل توجه این است که این کار بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی انجام شد و هر اتفاقی که افتاده توسط تشکل‌ها، ورزشکاران و هیئت‌ها انجام شد و این جوانان با استفاده از ظرفیت‌های محلی، خیرین، کارخانه‌ها و تولیدات استان‌ها و سایر نهادهایی که ممکن است کالاهایی را در اختیار شبکه توزیع ما قرار دهند این کار را به سرانجام رساندند.
وی با بیان اینکه در این رزمایش حدود 700 تشکل مردم نهاد جوانان ما حضور داشتند، افزود: برای جمع‌آوری، ضدعفونی و توزیع بسته‌های حمایتی حدود 9000 هزار نفر از جوانان عضو سمن‌ها فعالیت داشتند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه 370 شهرستان کشور در این رزمایش تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: همچنین 830 هیئت ورزشی ما نیز درگیر این موضوع بودند و کالاهایی را که جمع‌آوری کردند در اختیار ستادها قرار دادند.

وی این رزمایش که در مدت یک ماه 408 هزار خانواده را تحت پوشش قرار داد، دستاورد بسیار خوبی برای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: با بسته‌های معیشتی توزیع شده، تقریبا مبلغ ریالی کاری که در کل کشور انجام شد، معادل هشتاد میلیارد ریال است که هیچ کدام از این مبالغ جزو اعتبارات دولت نبوده و همگی براساس ظرفیت‌های داوطلبانه تامین شده است. همچنین مجمع خیرین‌ استان‌ها نیز ما در این زمینه کمک کردند که جای تقدیر از همه این عزیزان دارد.

تندگویان در پایان با تشکر از همه جوانان، هیئت‌ها و ورزشکاران استان‌های مختلف که در این اقدام خداپسندانه کمک و یاری داشتند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا شروع ماه مبارک رمضان رقمی حدود 400 هزار خانوار توسط تشکل‌ها مردم نهاد جوانان تحت پوشش قرار گرفته بودند که در این رزمایش اتفاق بسیار خوبی افتاد و ما توانستیم ظرف یک ماه همان تعداد کالاها را دوباره تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم.

انتهای پیام
captcha