اعلام فهرست ۲۰ نفره اعضای کاروان قرآنی نور ۹۹ در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3903493
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

اعلام فهرست ۲۰ نفره اعضای کاروان قرآنی نور ۹۹ در صفحات معارفی رسانه‌ها

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، شب گذشته میهمان برنامه تلویزیونی مصباح شبکه قرآن بود و ضمن تشریح فعالیت‌های شورای عالی قرآن، فهرست 20 نفره اعضای کاروان قرآنی نور 99 را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز 18 خرداد در صفحات معارفی رسانه‌ها منتشر شد، مربوط به اعلام فهرست 20 نفره اعضای کاروان قرآنی نور 99 بود.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 10 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «سروده‌ای در وصف حمزه سیدالشهدا/مرگ سرداران کمر خم می‌کند، این مصیبت عمر را کم می‌کند»، «۴ اقدام امام زمان‌(عج) در عصر ظهور در بیان حضرت عبدالعظیم حسنی»، «نماهنگ| خوان کریم ویژه رحلت عبدالعظیم حسنی(ع)»، «فهرست ۲۰ نفره اسامی اعضای کاروان قرآنی نور ۹۹ مشخص شد»، «خاطراتی از امام خمینی به‌روایت رهبر انقلاب|انقلاب قرآن»، «نعیمی: لحظه‌لحظه‌‌های خادمی حرم سید‌الکریم (ع) را فراموش نمی‌کنم/ دعوت‌ انحصاری از مداحان در رسانه ملی تمامی ندارد»، «گلایه پیامبر از برخی پدر و مادرهای مسلمان در آخرالزمان»، «مهم‌ترین درسی که از عبدالعظیم حسنی(ع) می‌گیریم»، «سنگباران ابلیس در عصر ظهور در روایتی از عبدالعظیم حسنی(ع)» و «تفاخر امام سجاد(ع) به حمزه سیدالشهداء(ع)» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «فهرست ۲۰ نفره اسامی اعضای کاروان قرآنی نور ۹۹ مشخص شد»، می‌خوانیم: محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن شب گذشته میهمان برنامه تلویزیونی مصباح شبکه قرآن بود و به تشریح فعالیت‌های شورای عالی قرآن پرداخت.

میرزاجانی درباره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن گفت: نهمین دوره طرح ارزیابی امسال برگزار می‌شود؛ این طرح مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور است و سال 89 به شورای عالی قرآن ابلاغ شد و ما هرساله موظفیم که یک نوبت از آزمون‌های مربوط به این طرح را برگزار کنیم.

میرزاجانی درباره مزایای این طرح گفت: قاریان و مدرسان در این طرح هم از حیث مهارتی و هم از لحاظ علمی سطح‌بندی شوند و نهایتاً این مقدمات باعث می‌شود که شرایط تخصیص امکانات، خدمات و تسهیلاتی که باید از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایشان اختصاص پیدا کند، هموار شود.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن در رابطه با مراسم حج تمتع امسال و تعیین اعضای کاروان قرآنی نور اظهار کرد: انتخاب اعضای کاروان قرآنی نور هر سال فرآیندی دارد که امسال با توجه به عدم امکان برگزاری آزمون حج و نیز درخواست بعثه مقام معظم رهبری مبنی بر ارسال اسامی اعضای کاروان، به نتایج مسابقات سراسری سال 98 استناد کردیم و حدود دو هفته پیش فهرست 20 نفره اسامی اعضای کاروان تقدیم بعثه مقام معظم رهبری شد که افرادی همچون محمدجواد کاشفی، مسعود نوری، حمیدرضا مقدسی، گروه تواشیح مصباح، هادی موحدامین و ... در این کاروان حضور دارند.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «آیت‌الله رشاد: «غصب، غارت، خشونت و جنایت» ماهیت دولت آمریکاست»، «برگزیدگان نهایی جشنواره «بهار قرآن در خزان کرونا» معرفی شدند+اسامی»، «ابتکار جالب گروه ثقلین اهواز برای تبیین شعار «درخانه بمانیم»+فیلم»، «نام محبوب پیامبر (ص)/ لقبی که خداوند به حضرت «حمزه (ع)» داد» و «عنایت امام رضا(ع) به گنهکاران چگونه موجب ساخت پنجره فولاد شد؟»، هستند.

خبر نخست مربوط به سخنان آیت‌‌الله رشاد، رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای مدیریتی حوزه‌های علمیه استان تهران در ابتدای درس خارج است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: فجایع بزرگی طی چند روز اخیر در کشور آمریکا در حال وقوع است؛ گرچه بعضی می‌خواهند این جنایات را در حد خشونت پلیسی فرو بکاهند و بگویند که پلیس آمریکا خشونت کرده ولی واقعیت امر این است که این ماهیت دولت آمریکاست؛ دولت آمریکا ماهیتاً غاصب و غارتگر و خشونت‌گر و جنایتکار است! در خارج از سرزمین آمریکا که دیگر پلیس آمریکا حضور ندارد! این همه خشونت، این همه غصب و غارت، جنایت و قتل و غارت، به دست ارتش آمریکا که نماد قدرت آمریکایی است تحقق پیدا می‌کند و طی روزهای اخیر هم که رئیس جمهور آمریکا دستور داد ارتش به خیابان‌ها بیاید و با ارتش، مردم خودشان را سرکوب می‌کنند، آمریکا آنچه را که در خیابان‌های شهرهای خود مرتکب می‌شود صد چندان بدتر را در سایر کشورها طی این عمر پلشت و پست خود مرتکب شده‌ است.

وی افزود: انسان صحنه‌های فجیعی را مشاهده می‌کند، به رغم محدودیت‌های خبری که ایجاد کرده‌اند و مشکلاتی که برای انعکاس اخبار در جریان و جریانات داخلی آمریکا پدید آمده و اجازه نمی‌دهند اخبار به بیرون درز پیدا کند اما برخی صحنه‌ها که از قتل سیاه پوست مظلوم پخش می‌شود بسیار دلخراش و جانگداز است؛ وقتی انسان صحنه قتل را که با آن وضع فجیع و بی‌رحمانه اتفاق می‌افتد می‌بیند اشک در چشمانش حدقه می‌زند و بارها از دیدن این صحنه حال انفعال به من دست داده است. در خیابان ها ضرب و شتم می‌کنند، نوزاد شیرخوار را از بغل مادر روی زمین می‌اندازند و مادر را کتک می‌زنند و شگفت‌آور این است، کشوری که در دنیا به دروغ و فریب، به بهانه دفاع از حقوق بشر لشکرکشی می‌کند و ده‌ها هزار و بیش از آن را در کشورهای مختلف به قتل می‌رساند و در حالی که یک قاچاق فروش و یک قاتل اعدام می‌شود فریاد وا دریغا و فریاد حقوق بشری کشورهای غربی گوش فلک را کر می‌کند، در این دو هفته که از جنایات آمریکا می‌گذرد یکی از سران کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان و دیگر هم‌پیمان‌های آنها که همواره دم از حقوق بشر می‌زنند حتی کمترین اعتراضی به این همه جنایت و فاجعه نداشته‌‌اند و بلکه برخی غیرمستقیم این جنایات را توجیه و تایید نیز می‌کنند. صدراعظم آلمان گفته است که ما با رییس جمهور منتخب همکاری می‌کنیم و می‌خواهیم که سعی کنند با هم متحد شوند و احیاناً حق را به جانب ترامپ می‌دهد که ارتش را به خیابان‌ها کشانده است، این بدین معناست که به نحوی ضمنی این جنایات و فجایع را تایید می‌کنند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار یک خبر پرداخته که عنوان آن عبارت از «زمان فروپاشی امپراطوری پوشالی آمریکا فرا رسیده» است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «حمزه، محبوب‌ترین نام نزد پیامبر اکرم(ص)»، «حمزه، یاوری راستین برای پیامبر خدا»، «برگزاری برخط نهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «نمایندگان مجلس بهترین گفتار را در مذاکرات بیان کنند» و «شاغول فکری و اعتقادی شیعه از منظر آیت‌الله جوادی آملی» هستند.

خبر «نمایندگان مجلس بهترین گفتار را در مذاکرات بیان کنند» مربوط به مصاحبه ایرنا با محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: خدا به پیامبرش می‌فرماید به بندگانم بگو آن چیزی را که نیکوترین است بگویند، چرا که شیطان به دنبال آن است که در میان‌شان کینه ایجاد کند. بر اساس این آیه هر چه حوزه نشر و نفوذ سخن بیشتر باشد، ضرورت به کار بردن بهترین گفتار بیشتر مشاهده می‌شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تریبون زنده مجلس، رجوع رسانه‌ها به آنان و احتمال شیطنت‌های رسانه‌ای، وجود سوابق ذهنی منفی از همکاران‌شان در رقابت‌های سیاسی گذشته و اشتغالات زیاد و عدم امکان کسب اطلاعات دقیق نسبت به همه امور باید در اظهار نظرهای خود نهایت احتیاط را بکار گیرند.

وی اضافه کرد: این مسئله در خصوص اظهار نظر نسبت به دولتمردان به‌ ویژه ریاست جمهوری حساسیت بیشتری دارد. قوه مجریه همان‌گونه که از نامش برمی‌آید، درگیر امور اجرایی و در معرض مطالبات مختلف است. تصمیم‌گیری در جایگاه رئیس قوه مجریه و وزارت، امری خطیر و مشکل است. چرا که متغیرهای دخیل در هر تصمیم متعددند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. حکم کردن به این که مدیر اجرایی از روی جهل یا هوای نفس یا تعلقات سیاسی داخلی یا خارجی تصمیمی را گرفته، به این آسانی نیست. همچنین به زبان‌آوردن حدس و گمان‌های خود و انتقال آن به رسانه یقیناً افراد را در کار خود سست کرده، منجر به حدس و گمان‌های منفی متقابل نسبت به آنان می‌شود که مصداق آیه ۴۶ سوره انفال خواهد بود. این آیه می‌فرماید درگیری‌های درون جامعه اسلامی موجب سست‌شدن ارکان نظام و از بین رفتن هیمنه و جلال آن خواهد شد. علاوه بر این ایجاد کدورت و خدای ناخواسته نفرت و دوری دل‌ها از هم و جابجا شدن دوست و دشمن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «گوشه‌ای از کرامات حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) / امداد غیبی سیدالکریم که یک تاجر را از ورشکستگی نجات داد»، «علت برتری حضرت عبدالعظیم‌(ع) نسبت به دیگر شاگردان امامان چیست؟/ فضیلت زیارت سیدالکریم» و «توصیه امام صادق‌(ع) درباره توجه به طلب معاش» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «آموزشگاه‌های قرآنی از ۲۴ خرداد مجاز به فعالیت شدند» است. در بخش‌هایی از این خبر می‌خوانیم: ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی آموزشگاه‌های قرآنی از ۲۴ خرداد موافقت کرد. بنا بر این تصمیم آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خرداد مجاز به فعالیت شدند.

گفتنی است پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌هایی جداگانه خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری تأکید کرده بود.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

میزان

«کرامت «پیامبر اکرم(ص)» در معجزه «رد الشمس» و «چند نکته مهم پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت «عبدالعظیم حسنی(ع)»» نیز عنوان دو خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha