استفاده از ماسک در مترو فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3904527
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

استفاده از ماسک در مترو فرهنگ‌سازی شود

نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، گفت: برای استفاده صد درصدی مسافران از ماسک باید فرهنگ آن را در بین مسافران نهادینه کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت، مدیرعامل متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران در شبکه متروی تهران و حومه به نکات ایمنی و بهداشتی توصیه شده برای سلامتی خود و دیگران  توجه می‌کنند، گفت: شركت بهره‌برداری متروی تهران از ابتدای شیوع ویروس كرونا در رابطه با اجرای پروتكل‌های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت خود اقدام كرده و تمامی برنامه‌های اجرایی را بر اساس ابلاغیه‌های اعلام شده انجام می‌دهد.

نوبخت با اعلام اینکه هواساز ایستگاه‌های خطوط مترو به منظور خنک كردن فضای ایستگاه‌ها فعال هستند، تصریح کرد: كولر تمامی قطارها طی چند مرحله در طی روز کنترل می‌شوند تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان و مسافران راحت‌تر از ماسک استفاده كنند.

وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از هفت دقیقه به شش دقیقه و در خط دو از ۳/۵ دقیقه به سه دقیقه کاهش یافت، گفت: در بیش از صد روز گذشته اقدام‌های مختلفی در بخش‌های آموزشی و اطلاع رسانی از جمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسب‌های هشدار دهنده در خصوص  پیشگیری از شیوع ویروس نیز در شهر زیر زمینی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از ابتدای شیوع ویروس کرونا روزانه در چند نوبت اقدام به ضد عفونی و شست‌وشوی ایستگاه‌ها و قطارهای خطوط هفتگانه کرده‌ایم و این کار را در این روزها با دقت بیشتری انجام می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینكه متروی تهران با بكارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به شهروندان و مسافران مترو در حال خدمات‌رسانی است تصریح كرد: سعی کرده‌ایم تمامی شرایط را برای استفاده شهروندان از ماسک مهیا کنیم و با اختصاص فضای مناسب به فروشندگان ماسک در خطوط هفتگانه مترو و اطلاع‌رسانی به مسافران اقدام و در صورتی که برخی از مسافران به هنگام ورود به ایستگاه فاقد ماسک باشند توسط پرسنل برای تهیه و استفاده از ماسک راهنمایی می‌شوند. 

وی تأكید كرد: برای استفاده صد درصدی مسافران از ماسک باید فرهنگ آن را در بین شهروندان و مسافران نهادینه کنیم و در این راستا مسافرانی که از شبکه متروی تهران استفاده می‌کنند در صورت مشاهده افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، با ترغیب آنها برای استفاده از ماسک در سلامتی خود و دیگران سهیم شوند.

وی اظهار کرد: برای اجرا شدن صد درصدی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از همراهی هر ارگان و سازمانی برای فرهنگ‌سازی بیشتر اجرای این مصوبات استقبال و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا افراد را نسبت به رعایت پروتكل‌های بهداشتی ترغیب كنیم.

انتهای پیام
captcha