ایجاد اشتغال و ارزآوری با اجرای طرح «جهاد روشنایی»
کد خبر: 3908852
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

ایجاد اشتغال و ارزآوری با اجرای طرح «جهاد روشنایی»

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اجرایی شدن طرح «جهاد روشنایی» در راستای تحقق شعار سال، گفت: این طرح ضمن ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی و افزایش تولید داخلی ارزآوری خوبی نیز به همراه دارد.

ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی و ارزآوری با اجرای طرح «جهاد روشنایی»مجتبی تنها، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص اقدامات این سازمان در راستای «جهش تولید» و تحقق شعار سال، اظهار کرد: به‌منظور اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پیشروی در تولید طرحی با عنوان «جهاد روشنایی» که یک طرح ابلاغی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشور است، در استان کلید خورد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان بسیج سازندگی و تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌ها و شرکت‌های برق استان و مشهد قابل اجراست و یکی از محورهای بسیج است که در راستای کمک به محرومان و ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی عملیاتی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی گفت: در این حوزه با اعطای وام نیز امکان ایجاد نیروگاه‌های ۵ کیلو واتی برق خورشیدی در مناطق کمتر برخوردار و محروم که از سوی کمیته امداد و بهزیستی معرفی خواهد شد، وجود دارد.

تنها ابراز کرد: سعی ما در اجرای طرح این است که از توان و ظرفیت ملی در عرصه‌هایی که توانمندی وجود دارد به‌ویژه از حوزه‌های داخل استان بهره‌مند شویم. در این خصوص شرکت‌های توانمندی در زمینه اینورتر و پنل‌های خورشیدی در سطح کشور وجود دارد که جزء بهترین رده‌های تولیدکننده محصولات هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود در مشهد ما در زمینه پیمانکار و توزیع شرکت برق در سطح مشهد و استان توانستیم در کشور سرآمد باشیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت خوبی در حوزه پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدید‌پذیر داریم. در این طرح با ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورترها و سازه‌های پروژه برق خورشیدی علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و تولیدکننده داخلی افزایش تولید و ارزآوری خوبی را به همراه دارد.

تنها بیان کرد: فروش برق در واقع یکی از راه‎های ارزآوری راحت و خوب است که می‎توان تولیدات برقی که به روش پاک انجام می‎شود را صادر کرد. در سال گذشته ساخت حدود ۱۰۰۰ پنل خورشیدی ابلاغ شد که متأسفانه با توجه به مشکلاتی که برای دولت به وجود آمد، امکان واگذاری وام‌ها انجام و این امر محقق نشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: امسال هنوز بابت تعداد ساخت پنل‌ها ابلاغی صورت نگرفته است، اما قطعاً حدود ۱۰۰۰ پنل باید مصوب شود و ما با توجه به واگذاری تسهیلات، آمادگی و اجرای این طرح را خواهیم داشت که تا پایان سال باید اجرایی و به اتمام برسد.

تنها تصریح کرد: از زمان صدور ابلاغ طرح ظرف مدت یک ماه می‌توانیم اجرای پروژه را داشته باشیم. به لحاظ زیرساخت‌ها شرکت‌هایی که توانمندی دارند و افرادی که متقاضی نصب پنل‌ها هستند، شناسایی و مشخص شده‌اند که به محض ابلاغ وام‌ها و پرداخت تسهیلات ظرف مدت یک ماه پروژه را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha