توجه ویژه آستان قدس به محرومان ساکن در مناطق موقوفه‌دار
کد خبر: 3909206
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

توجه ویژه آستان قدس به محرومان ساکن در مناطق موقوفه‌دار

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رویکرد این آستان در موضوع محرومیت‌زدایی، گفت: آستان قدس رضوی به محرومان ساکن در مناطق موقوفه‌دار توجه ویژه دارد.

توجه ویژه آستان قدس به محرومان ساکن در مناطق موقوفه‌داربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام آستان قدس رضوی در خصوص جایگاه رسیدگی به محرومان در سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، اظهار کرد: این مسئله از ابتدای شروع مسئولیت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی، در قالب معاونت «امداد مستضعفین» شکل اجرایی به خود گرفت. همان مسیر در دوره مسئولیت و مدیریت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی به‌عنوان یک مسئله جدی براساس دستوری که در حکم حضرت آقا آمده، مورد توجه قرار دارد. در دوره اخیر این مسئله جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه ساختاری با تجمیع بخش‌های مختلفی که در عرصه‌های اجتماعی در آستان قدس رضوی فعالیت داشتند، با رویکرد خدمت‌گزاری بهتر و تقویت بنیاد کرامت امروز این بنیاد، یک بنیاد تنومند و توانمند در آستان قدس رضوی است که همه بخش‌هایی که دارای مسئولیت در عرصه‌های اجتماعی هستند، در این بنیاد متمرکز شده‌اند و کارها را با جدیت دنبال می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رویکرد آستان قدس رضوی در موضوع محرومیت‌زدایی بیان کرد: در حوزه اشتغال و توانمندی به‌ویژه در استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان و نیز در استان‌هایی که در حوادث طبیعی مانند آن دچار خسارت می‌شوند، آستان قدس رضوی حضور جدی داشته است. به‌طور مثال در همه حوادثی که در روزهای پایانی سال 97 و منتهی به سال 98 رخ داد، حوادثی مانند سیل و زلزله و حوادث پس‌ از آن، آستان قدس رضوی به‌اندازه توان خود حضور داشته است و کمک‌های امدادی و تلاش برای توانمندسازی افراد آسیب‌دیده را به انجام رسانده است.

خاکسارقهرودی گفت: در این موارد عمده تلاش ما، توانمندسازی افراد برای دستیابی به شغل پایدار بوده است. در خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و گلستان، بیشترین کمک ما در زمینه ایجاد شغل اتفاق افتاد. این شغل‌ها با توجه به زندگی مردم، عمدتاً در حوزه کشاورزی و دام‌پروری بوده، در کنار این‌ها کمک به بازسازی خانه‌ها و دیگر کمک‌های امدادی نیز انجام‌ گرفته است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، توزیع بسته‌های معیشتی به‌ویژه در ایام فاصله‌گذاری اجتماعی و در ماه رمضان نیز انجام‌ شده است. به‌طور نسبی حجم کاری که در سال 98 در این حوزه انجام شد، بیش از کارهایی بود که در سال پیش و سال‌های پیش‌تر انجام‌ شده بود. کمک‌های مردم نیز در کنار کمک‌های آستان قدس قرار می‌گرفت و جلوه‌ای دیگر به این اقدام‌ها می‌بخشید.

خاکسار قهرودی اظهار کرد: در همین ماه مبارکی که پشت سر گذاشتیم، رواق حضرت امام خمینی(ره) به‌طور کامل در اختیار خادمان بارگاه منور رضوی بود تا بسته‌های معیشتی را برای محرومان آماده کنند. اقلام این بسته‌ها به‌همت خدام خریداری، بسته‌بندی و توزیع شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: علاوه بر این‌ موارد نیز در مناطقی که آستان قدس موقوفه دارد، براساس فرمایش مقام معظم رهبری، نگاه آستان قدس رضوی این است که با در نظر گرفتن نیات واقفان و ظرفیت‌هایی که در چارچوب این نیات وجود دارد، به محرومانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام
captcha