راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
کد خبر: 3910039
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از راه‌اندازی اولین مرکز نیکوکاری تخصصی با عنوان «پند» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

راه‌اندازی اولین مرکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد استان، اظهار کرد: یکی از اهداف این نهاد، مردمی‌کردن فعالیت‌های کمیته امداد است که امسال با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد «مرکز نیکوکاری تخصصی پند» در حوزه پزشکی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: به این منظور ۳۲۷۰ بسته بهداشتی به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان با مشارکت مرکز نیکوکاری تخصصی پند تهیه و میان ساکنان نیازمند در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مورد میزان ارائه خدمت در حوزه‌های معیشتی و سلامت در دوره بحرانی شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کمیته امداد خراسان رضوی، بیش از ۱۷۵ هزار بسته معیشتی و سلامت را با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه و میان تمامی نیازمندان اعم از مددجو و غیرمددجو توزیع کرده است.

آسوده بیان کرد: در بحث اطعام نیز از ابتدای شیوع بحران کرونا در سطح استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده و مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد ۷ میلیون عدد ماسک و اقلام بهداشتی را با مجوزهای قانونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید و توزیع کرده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در سومین گام اجرای پویش نیکوکاری دانشگاهیان(پند) ۳۲۷۰ بسته بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته امداد خراسان رضوی میان ساکنان مناطق حاشیه شهر توزیع شد.

وی بیان کرد: جامعه هدف با همکاری مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و مشخص شد که در این راستا حدود 2000 خانوار مناطق حاشیه شهر دچار سوءتغذیه شدید شدند. این اقدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد الگویی برای دیگر مجموعه‌هاست تا با مشارکت همگانی تمامی نهادها هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مباحث غذایی و بهداشتی گروه هدف باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: کسانی که در ایامی همچون عید قربان، محرم و اربعین نذر شرعی دارند، می‌توانند نذر مستحبی را جایگزین کرده و به این شکل در مسیر کمک به نیازمندان نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha