بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از روند برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3914623
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از روند برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی

وزیرآموزش‌وپرورش از روند برگزاری مرحله کشوری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن‌ دانش‌آموزان در رشته‌های پژوهشی سراسر کشور در مشهد به‌صورت مجازی بازدید کرد.

بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از روند برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، با توجه به شرایط ایجاده شده از ویروس کرونا در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن ‌کریم دانش‌آموزان سراسر کشور در رشته‌های پژوهشی شامل نهج‌البلاغه، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و مفاهیم در بخش پسران از 13 مرداد به میزبانی مشهد آغاز شده که از طریق مجازی در حال برگزاری است.

این دوره از مسابقات که مراسم افتتاحیه آن هشتم مردادماه از طریق شبکه قرآن برگزار شد، با رقابت 330 دانش‌آموز به تفکیک 160 دانش‌آموز پسر و 170 دانش‌آموز دختر از روز گذشته به‌صورت مجازی و در 10 سالن فضاسازی شده در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد آغاز شده که 10 داور آقا در بخش پسران قضاوت این دوره را عهده‌دار هستند.

در دومین روز از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان سراسر کشور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش به‌صورت مجازی از روند اجرایی مسابقات به‌صورت مجازی بازدید.

وی ضمن عرض تبریک به‌مناسبت دهه ولایت و امامت بیان کرد: قدردان همه دانش‌آموزان و اساتیدی که در این شرایط مشارکت دارند هستم و از اینکه در این شرایط فعالیت دارند و نام قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را زنده نگه می‌دارند، برایشان آرزوی موفقیت دارم.

حاجی‌میرزایی گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونا امکان برگزاری حضوری این اقدام ارشمند و اجرای مسابقات فراهم نیست، اما برگزاری این برنامه در فضای مجازی نشان داد که هرچند کرونا باعث شد تا حضور دانش‌آموزان در مدرسه متوقف شده اما فرآیند آموزش تعطیل نیست و به‌ویژه فعالیت در حوزه قرآن، عترت و نماز نیز در فضای جدید و در فضای مجازی در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مجریان این برنامه نسبت به برگزاری فعالیت‌های قرآنی به‌صورت مجازی تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان ما در معرض خطرات متعددی هستند و لذا هرچه انس آنان با قرآن و عترت و پیوند آنان با نماز بیشتر و عمیق‌تر شود در مقابل این خطرات مصونیت بیشتری خواهند داشت.

حاجی میرزایی ابراز کرد: امید داریم تا این اقدامات ارزشمند سال به سال با توسعه بیشتر و اقبال گسترده‌تر دانش‌آموزان همراه شود و همه دانش‌آموزان در این حرکت ارزشمند سهیم باشند.

بنابراین گزارش در اولین روز از برگزاری مسابقات نیز معاون پرورشی و همچنین معاون آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش و نیز برخی از مسئولان استانی از روند برگزاری و فرآیند اجرای مسابقات به‌صورت مجازی بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha