اشک ماتم زائران رضوی در شام غریبان حسینی
کد خبر: 3919948
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰

اشک ماتم زائران رضوی در شام غریبان حسینی

شام غریبان امام حسین(ع) با حضور محدود خدام و زائران بارگاه منور رضوی در این حریم قدسی برگزار شد.

اشک ماتم زائران رضوی در شام غریبان حسینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیین شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان در شامگاه عاشورای 1442 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی رضوی با حضور تعداد محدودی از خادمان، عزاداران و دلسوختگان صاحت قدسی سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

این مراسم حزن‌انگیز هر ساله بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و سپس خدام بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) در حالی که لاله‌های شمع فروزان را در دست داشتند، از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدای مشهد به‌سوی بارگاه قدس رضوی حرکت کرده و در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی گرد هم می‌آمدند.

امسال با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای برپایی تجمعات، این مراسم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور تعداد محدودی از خادمان برگزار شد، ضمن اینکه مراسم از تلویزیون‌های حرم در صحن‌های مختلف برای زائران عزادار پخش شد.

ابتدای مراسم آیینی با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز و در ادامه خدام و زائران عزادار طنین عزا سر دادند و در اندوه شهادت سیدالشهدا‌(ع) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که در بخشی از صحن انقلاب خدام و در بخش دیگر زائران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حضور یافتند، همه حاضران عزادار همنوا با خاندان نبوت و دلدادگان به ساحت امام حسین(ع) به نیابت از همه دوستداران حضرتش عزاداری کردند.

پوشش زنده تلویزیونی این مراسم نیز از شبکه‎های ملی و استانی برای دلدادگان به ساحت حضرتش صورت گرفت و همه عاشقان از راه دور و نزدیک در شام غریبان حضرت اقامه عزا کردند.

انتهای پیام
captcha