ارسال 148 مقاله به همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن
کد خبر: 3923755
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
یوسفی‌مقدم خبر داد:

ارسال 148 مقاله به همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم تأکید کرد: با انتشار فراخوان همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم»، 148 مقاله به دست ما رسید و 99 مقاله برگزیده شد و 27 مقاله در همایش قرائت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم، 29 شهریورماه در افتتاحیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش از آنجا نشئت گرفت که در فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث مقاومت و پژوهش در این عرصه مورد تأکید فراوان ایشان بود؛ از طرف دیگر تقویت نرم‌افزاری و فکری مسائل مورد نیاز جامعه اسلامی فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: امروزه مقاومت از موضوعات مهم و مورد نیاز در عرصه ملی و بین‌المللی است و دفتر تبلیغات اسلامی باید در این عرصه به وظیفه خود عمل کند؛ روزی از لشکر فاطمیون به دفتر ما آمدند و تقاضای محتوا برای ارائه به رزمندگان مقاومت داشتند و ما دیدیم دستمان خالی است. لذا از آنجا کلید این همایش زده شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم اظهار کرد: با انتشار فراخوان همایش، 148 مقاله به دست ما رسید و 99 مقاله برگزیده شد؛ برخی مقالات به خاطر اینکه قرآنی نبودند، برگزیده نشدند و تعدادی هم ضعیف بودند. چکیده مقالات برای نشر ارسال شده ضمن اینکه 11 نشست علمی قبل از برپایی همایش برگزار شد و این نشست‌ها هم پیاده و غنی‌سازی شده و به زودی نشر خواهند یافت.

یوسفی‌مقدم تصریح کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آستان قدس رضوی، جامعة‌الزهرا(س)، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، دانشگاه امام باقر(ع)، دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان، خبرگزاری ایکنا و مرکز مدیریت حوزه علمیه، المصطفی(ص)، مرکز پژوهش‌های صداوسیما، بنیاد آستان قدس، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) و صداوسیما، رادیو قرآن، سازمان فرهنگ و ارتباطات، ستاد نیروهای مسلح، دانشگاه رضوی و امام صادق(ع) و ... با ما در برپایی این همایش مشارکت داشتند.

دبیر علمی همایش «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» بیان کرد: 27 مقاله در 5 کمیسیون از امروز تا چهارشنبه، دوم مهرماه، ارائه خواهند شد و پنجشنبه، سوم مهرماه، هم اختتامیه این همایش برگزار می‌شود. ضمن اینکه در پرتال قرآن صفحه ویژه‌ای برای محتوای این همایش باز شده که تمامی مقالات در آن بارگذاری خواهد شد. «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قرآن کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن»، «الگوهای مقاومت در قرآن کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» عناوین تشکیل‌دهنده کمیسیون‌های مربوطه است.

انتهای پیام
captcha