محکومیت اهانت به رسول اسلام(ص) از سوی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی
کد خبر: 3931746
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

محکومیت اهانت به رسول اسلام(ص) از سوی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی

شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی با صدور بیانیه‌های جداگانه اهانت یک نشریه فرانسوی و رئیس‌جمهور فرانسه را به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) محکوم کردند.

محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) از سوی شخصیت‌ها و نهادهای حوزویبه گزارش ایکنا، در روزهای اخیر با اقدامات قبیح یک نشریه فرانسوی و سخنان گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن به رسول اکرم(ص) موجی از نفرت و انزجار علیه امانوئل مکرون و کشور فرانسه در جهان اسلام پدیده آمده است. همگام با تمام نهادهای دینی و سیاسی در دنیای اسلام، مراجع تقلید، شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای اقدامات موهنانه را نقد کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در بیانیه‌ای، این حادثه را محکوم و بیان کرد: این روزها شاهد بدترین نوع کینه‌توزی دشمنان نسبت به جامعه اسلامی و پیامبر اکرم و قرآن کریم هستیم. آنچه قطعی و روشن است آن است که قرآن کریم کتاب سعادت بشریت است و هرانسانی که آن را بخواند مسیر عزت و رستگاری و ظلم‌ستیزی را می‌یابد و آشنای با سیره نبوی کرامت انسانی و حقیقت را می‌آموزد.

وی تأکید کرد: از این رو عده‌ای انسان‌های بی خرد و کج‌اندیش بر این باورند که می‌توانند با اهانت به این مقدسات مسیرحق و بیداری انسانها را به نفع خود تغییر دهند. اما غافل از آن هستند دیگر این نقشه‌های ترسیم شده در اندیشکده‌های صهیونیستی جواب نخواهد داد و حقیقت آشکار خواهد شد. از دولت و رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهیم دست از این رفتار وقیحانه بردارد و مسلمانان در هر جای جهان هستند با وحدت و همبستگی خود این جنایت را محکوم کنند و این اهانت‌کنندگان را مورد تحریم قرار دهند.

واکنش آیت‌الله علوی گرگانی

آیت‌الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی اقدام زشت و نابخشودنی رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم و بیان کرد: بار دیگر سخنان رئیس‌جمهور فرانسه آقای مکرون در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و محبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله چهره واقعی آنان را در اسلام‌ستیزی بر ملا ساخت. دنیای غرب و کشورهای اروپایی که استقبال مردم جهان مخصوصا ملتهای اروپا را به اسلام مشاهده کرده و خود را از مبارزه منطقی با این دین متین و الهی عاجز می‌دانند، متمسک به هر وسیله‌ای شده تا چهره این دین را در نزد عموم مردم مخدوش کنند. اینجانب جسارت رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را محکوم می‌کنم و بهانه آزادی بیان در غرب نباید موجب اهانت به مقدسات ادیان ابراهیمی علیه السلام شود.

وزارت خارجه مجدانه پیگیری کند

محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) از سوی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی

جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه نیز با صدور پیامی این اقدام را محکوم کرد. در این پیام آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار مجدد نسبت به اباطیل و گزافه‌گویی‌های مقامات فرانسوی اعلام می‌دارد: جهان اسلام در مقابل هتاکی‌ها و جسارت‌ها علیه مقدسات اسلامی آرام نخواهد گرفت و هتاکان را پشیمان خواهد کرد. از نهادهای حقوقی جهان اسلام می‌خواهیم طرحی برای صیانت از ساحت قدسی انبیاء عظام ارائه و تنظیم کنند و همچنین دولت‌های اسلامی نیز تحریم سیاسی و اقتصادی و کاهش سطح روابط با هتاکان و ممنوع کردن فعالیت‌های تجاری شرکت‌های فرانسوی را کلید بزنند و اجرایی کنند.

دست‌های آلوده به خون مدعیان تمدن

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز بیان کرد: شگفت‌آور است که مدعیان تمدن و رؤسای جمهور کشورهایی که صدها سال دستشان به غارت کشورهای شرق و خون میلیون‌ها انسان مظلوم الجزائری و آفریقایی و آسیایی آلوده است به خود اجازه می‌دهند که به بزرگ‌ترین پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی جسارت و اهانت نمایند. 

حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن لایحه ضداسلامی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از اهانت به قرآن و بزرگ‌ترین پیامبر الهی انتظار دارد که فرهیختگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی و دیگر ادیان آسمانی با اقدام عاجل و قاطع خویش راه را بر این آتش‌افروزان بسته و زمینه‌های ارتقای وحدت و تعامل سازنده ادیان ابراهیمی را در جهان فراهم کنند.

محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) از سوی شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی

 

دشمنی آشکار با اسلام

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نیز در درس خارج خود نسبت به اقدام بی‌شرمانه رئیس‌جمهور فرانسه در اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) واکنش نشان داد و آن را دشمنی آشکار با اسلام دانست. وی بیان کرد: امروز رسماً و علناً خود دولت‌ها به میدان آمده‌اند و رئیس‌جمهور فرانسه به صورت خیلی آشکار از این اهانت کنندگان حمایت می‌کنند، در زمانی که مسئله هفته وحدت در میان است، ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) است، اینها همه حساب شده است، درون تشکیلات امنیتی کفار و استکبار تمام اینها حساب شده است و اینها دارند نشان می‌دهند که این دولت‌های اروپایی همه‌شان به این مراکز امنیتی صهیونیزم مرتبط هستند. امروز خود این رؤسا، رئیس‌جمهور خبیث فرانسه رسماً از اهانت‌کنندگان به پیامبر اکرم حمایت می‌کند آن هم در لوای آزادی بیان.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در هر صورت ما به سهم خودمان اولاً از مسلمین غیور دنیا که به خیابان‌ها ریختند، فریاد زدند و محکوم کردند واقعاً تشکر می‌کنیم و ثانیاً این کار را تقبیح می‌کنیم و دولت ما باید رسماً به آنها بگوید که چنین حرفی اعلام دشمنی با ماست، نه اینکه حالا یک اهانتی شده و باید محکوم بشود، این را باید در عنوان دشمنی قرار بدهند، غیر از این عنوان، عنوان دیگری ندارد و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی خصوصاً مسئولین وزارت خارجه انتظار داریم که برخورد خیلی قوی کنند.

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه

دفتر تبلیغات اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای اقدام سران کشور فرانسه در توهین به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد که متن این بیانیه بدین شرح است: اقدام موهن اهانت به ساحت شریف و مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) و کلام الله مجید همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته است موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است. این جسارت و گستاخی‌های رئیس‌جمهوری فرانسه که به بهانۀ دفاع از آزادی بیان و عقیده، آن را تایید کرده، سندی بر بخشی از یک نقشه بزرگ در جهت کُند کردن روند پرشتاب اسلام گرایی مردم فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته است تا چنین جنایتی را رقم بزند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و وقیحانه سران فرانسه که بی شک با طراحی عوامل خودفروخته رسانه ای و در اندیشکده‌ها و سازمان‌های صهیونیستی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی طرح‌ریزی‌شده، از تمام دولت ها و ملت های اسلامی و مجامع اسلامی و حقوق بشری حقیقی می‌خواهد تا با محکومیت اقدامات شنیع شیاطین مکار جبهه استکبار و دست‌های خبیث صهیونیسم جهانی که عامل هر فتنه‌انگیزی در جهان است، مانع از تکرار این دست اقدامات برای عاملان و همچنین دولت‌های مقصر در این حوادث شوند.

واکنش جامعة‌المصطفی(ص)

جامعة المصطفی العالمیة، در بیانیه‌ای ضمن ابراز انزجار از چنین اقداماتی،‌ آن را مخالف آموزه‌های ادیان الهی در ترویج عقلانیت و معنویت، احترام به عقاید و تعامل محترمانه با پیروان ادیان دیگر دانست. جامعةالمصطفی(ص) همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای اسلامی می‌خواهد در قبال رفتارهای موهن دولت فرانسه، واکنش‌های مقتضی و بازدارنده در پیش گیرند تا هر چه سریعتر جلو این گونه عملکردهای به دور از منطق که در تعارض آشکار با صلح جهانی، همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام به عقاید پیروان ادیان دیگر است، گرفته شود.

واکنش بسیج اساتید

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس‌جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است، را محکوم کرده و آورده است: وقاحت زراندوزان عالم و لیبرال اندیشان، تا بدانجا رسیده است، که پرده حیا را دریده، به باور میلیاردها انسان توهین می‌کنند و بی‌شرمانه شعار «آزادی بیان» را دستاویز بازی‌های سیاسی خود قرار می‌دهند، حقاً که سینه آنها مالامال از نفرت به مکاتب وحیانی و حب شیطان است.

بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، اقدام وقیحانه و بی‌شرمانه اخیر رئیس‌جمهور مکار فرانسه، که با شعار آزادی بیان به جنگ ناب‌ترین و پاکترین اندیشه‌ها رفته است را محکوم و تأکید می‌کند: مطالبه ما از مسئولان کشورهای اسلامی، خصوصاً نظام جمهوری اسلامی و بالاخص وزارت امور خارجه، این است که به سانِ امت‌های اسلامی، به خروش آمده و حمایت از پیامبر اسلام(ص) را به صورتی جدی، در برابر دیدگان عالمیان به نمایش گذارند و نسبت به حفظ حقوق و ارزش‌های امت مسلمان، اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha