نشست «آشنایی با نسخه‌های خطی ایرانی – اسلامی» برای محققان روس برگزار شد
کد خبر: 3936868
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

نشست «آشنایی با نسخه‌های خطی ایرانی – اسلامی» برای محققان روس برگزار شد

دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران روسیه جلسه با عنوان «آشنایی با نسخه‌های خطی ایرانی – اسلامی» برگزار می‌شود.

جلسه «آشنایی با نسخه‌های خطی ایرانی – اسلامی» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران ـ روسیه، با موضوع آشنایی با نسخه‌های خطی ایرانی – اسلامی توسط اداره تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
حبیب‌الله عظیمی، استاد نسخه‌شناس و عضو هیئت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سخنران این نشست علمی است. عظیمی با سابقه ۳۰ ساله در تحقیق و پژوهش در نسخه‌های خطی، کتاب‌هایی چون: نسخه‌نامه (برنده جشنواره بین‌المللی فارابی در سال جاری)، اصول و مبانی نسخه‌شناسـی (دوزبانه: فارسی-روسی ، فارسی-انگلیسی) مکتب هنری شیراز در نسخه‌های خطی ایرانی اسلامی، کانون‌های کتاب‌پردازی نسخ خطی در تمدن ایرانــی (به زبان انگلیسی چاپ آلمان) را در کارنامه خود دارد.
 
تحقیق و تدوین چندین مجلد فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی ایران و تألیف ۱۵ مقاله پژوهشی در موضوع نسخه‌شناسی از دیگر کارهای علمی عظـیمی است. از سوابق آموزشی ایشان می‌توان به تدریس نسخه‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی و بنیاد ایران‌شناسی و همچنین علوم اسلامی و حقوق در دانشگاه‌های مختلف اشاره کرد. 
 
دومین جلسه از سلسله سخنرانی‌های آنلاین ایران ـ روسیه، شنبه، هشتم آذر ماه جاری  (۲۰۲۰ ۲۸November ) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱۶ به وقت مسکو) برگزار می‌شود. سخنرانی به صورت آنلاین و به دو زبان فارسی و روسی است و پس از ثبت نام، اطلاعات و نحوه شرکت در رویداد از طریق ایمیل، اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام
captcha