پیام تسلیت جامعه دانشگاهی کشور در پی شهادت محسن فخری‌زاده
کد خبر: 3937787
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

پیام تسلیت جامعه دانشگاهی کشور در پی شهادت محسن فخری‌زاده

دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌هایی جداگانه، ضمن محکومیت شدید ترور دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده، بر ادامه راه وی در عرصه علمی و دانشگاهی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا، دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی،‌ دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه فرهنگیان،‌ دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌هایی جداگانه، ضمن محکومیت ترور شهید محسن فخری‌زاده بر ادامه راه وی در عرصه علمی تأکید کردند؛

در پیام تسلیت حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، آمده است:

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و نوآور دکتر محسن فخری‌زاده، نشانی از جایگاه بلند آن استاد نام آشنا در جامعه علمی جهانی است که موجب کینه دشمنان ایران اسلامی شد و فقدان وی خسرانی بزرگ برای جامعه پژوهش و فناوری به بار آورد.

ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سرافراز، با خون مقدسش پیمان می‌بندیم که هرگز از تلاش برای توسعه علم نافع دست برنداشته و در پی او هموار کننده مسیر تعالی و سعادت ملت پراقتخار ایران باشیم.

دانش و فناوری ایران در معرض کینه‌توزی بدخواهان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

شهادت سردار خوش‌نام، دانشمند والامقام و از مدیران عالی‌رتبه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جناب محسن فخری‌زاده را به مقام معظم رهبری، دولت جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و ملت سرافراز ایران تسلیت عرض می‌کنم. اقدام ددمنشانه و بزدلانه دشمنان قسم‌خورده ایران و انقلاب نشان می‌دهد که هم‌چنان دشمنی‌ها باقی است. دانش و فناوری ایران در معرض کینه‌توزی بدخواهان است و هم‌چنان دستگاه‌های امنیتی می‌باید بر این دسیسه‌ها و بر تقویت امنیت کشور، بیشتر تمرکز کنند.

استاد فخری‌زاده که دانشگاه‌ ادیان و مذاهب سال‌ها پیش در پی مناسبات دانشکده فلسفه با پژوهشکده‌های علوم شناختی، توفیق میزبانی ایشان را داشت، از سرمایه‌های علمی و دفاعی کشور و یکی از چهره‌های مخلص و کم‌ترشناخته‌شده ایران در عرصه علوم شناختی بود. این‌جانب ضمن هم‌دردی با خانواده مکرم این شهید پرافتخار، و آرزوی صبر و اجر فراوان برای ایشان، علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

تسلیت رئیس دانشگاه فرهنگیان

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، نیز به مناسبت ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

امروز و دقیقاً در دهمین سالگرد شهادت شهید شهریاری، شهیدی دیگر از عرصه خاک پاک ایران زمین، پای به افلاک گذارد. دانشمند و مدیرشهید دکتر محسن فخری‌زاده از ذخایر علم وعمل در صیانت این سرزمین شهادت خیز بود که امروز با دست جنایتکار صهیونیزم آسمانی شد. ما در دانشگاه شریف فرهنگیان شهادت این دانشمند پر تلاش و ارزشمند را خدمت آقا امام زمان(عج) و مقام عظمای ولایت و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

تبریک و تسلیت دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی نیز در پیامی شهادت محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

بار دیگر مام وطن سوگوار یکی دیگر از فرزندان دانشمند و مجاهد خود است که سال‌های عمر را در راه جهاد علمی صرف نمود تا سرانجام به پاس تلاش‌های مخلصانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دشمن جنایتکار می‌پندارد با ریختن خـون پاک فرزندان غیور و شجاع این سرزمین به حرکت و جهاد علمی کشور ضربه خواهد زد اما تاریخ گواهی خواهد داد که راه عزت و آزادگی هرگز متوقف نشد.

شهـادت دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به ملت بزرگ ایران، جامعه علمی کشور و خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

تسلیت دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربيت مدرس در پیامی با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده؛ دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

متن پيام به شرح زير است:

اقدام تروريستی و ناجوانمردانه ايادي استكبار و رژيم صهيونيستی در به شهادت رساندن دانشمند برجسته و توانمند هسته اي كشورمان، نشان از ترس و واهمه دشمنان از رشد و پيشرفت‌های روزافزون علمي كشور دارد. اينگونه اقدامات كوردلانه و رذيلانه نه تنها خللی در مسير بالندگی علم و دانش اين مرز و بوم ايجاد نخواهد كرد، بلكه راهی روشن برای مجاهدت‌های علمی جوانان كشورمان ترسيم می كند.

دانشگاه تربيت مدرس ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، شهادت دانشمند و مجاهد خدوم دكتر محسن فخری‌زاده را به مردم عزیز و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال برای اين شهید سعید، علو درجات مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام
captcha