تأثیر تعطیلی جلسات قرآن بر تلاوت‌ها / عامل اصلی موفق نبودن بوشهری‌ها در شب اول مسابقات
کد خبر: 3939442
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
محمد جماله بیان کرد:

تأثیر تعطیلی جلسات قرآن بر تلاوت‌ها / عامل اصلی موفق نبودن بوشهری‌ها در شب اول مسابقات

نماینده رشته قرائت تحقیق استان بوشهر در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ضمن ارائه تحلیلی کوتاه از ارائه خود، گفت: نمایندگان استان بوشهر در رشته حفظ، اجرای مورد انتظاری نداشتند، اما شرکت‌کننده رشته ترتیل خوب ظاهر شد.

محمد جماله قاری ممتاز استان بوشهر

به گزارش ایکنا، شب گذشته 15 آذرماه و در اولین شب از مسابقات سراسری قرآن، اجرای نمایندگان استان‌های اصفهان، بوشهر، ‌آذربایجان شرقی و ایلام برای هیئت داوران و مخاطبان تلویزیونی پخش شد. در شب اول شاهد ارائه غافلگیر‌کننده‌ای از سوی شرکت‌کنندگان نبودیم و تلاوت‌ها و ارائه محفوظات همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، پیش رفت. از جمله شرکت‌کنندگانی که در شب اول مسابقات به اجرا پرداختند، محمد جماله نماینده استان بوشهر در رشته قرائت تحقیق بود.

جماله سابقه حضور در فینال مسابقات سراسری قرآن کریم در سال 1395 و در سی و نهمین دوره را در کارنامه دارد که منتهی به کسب رتبه عالی در آن مسابقات شد. او چندین بار نیز با امتیاز بسیار کم از حضور در فینال مسابقات بازمانده است.

محمد جماله، نماینده استان بوشهر در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد اجرای خود در این دوره، گفت: تلاوتی که انجام شد، شاید 80 درصد توانایی من در تلاوت بود و 20 درصد بقیه هم به اتفاقاتی که در حین تلاوت رخ داد، مربوط می‌شود. اتفاقاتی که باعث شد تمرکز من از دست برود و یک خروج لحنی داشته باشم.

وی در ادامه در مورد نقاط ضعف و اجرای خود افزود: در بخش وقف و ابتدا نمره کامل را دریافت کردم و در بحث تجوید نیز از عملکرد خودم راضی بودم. برای موفق ظاهر شدن در بحث وقف و ابتداء، امسال نفس خودم را تقویت کرده بودم و علاوه بر آن با دقت بیشتری تلاوت کردم و همین باعث موفقیت در وقف و ابتدا شد. اما در بخش صوت که 20 نمره دارد، نمره 37/ 13 دریافت کردم که خیلی پایان بود و تاکنون در مسابقات چنین نمره‌ای در بخش صوت دریافت نکرده بودم.

جماله در ادامه به سابقه خود در مسابقات سراسری قرآن اشاره و اظهار کرد: در تمام ادواری که در مسابقات حضور داشته‌ام، همواره نمره صوت بین 15 و 16 در نوسان بوده است. دادن این نمره بر اساس سلیقه داوران بوده است. البته بعد از اعلام نمره در مورد بخش صوت، اعتراض خود را اعلام کردم که امیدوارم اثر مثبتی داشته باشد.

نماینده رشته قرائت تحقیق استان بوشهر در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعطیلی جلسات قرآن به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: شاید تعطیلی جلسات باعث شد تا آمادگی کامل و صددرصدی برای حضور در مسابقات نداشته باشم. اگر آمادگی بهتری داشتم، قطعاً موفق‌تر ظاهر می‌شدم.

وی در ادامه در مورد عملکرد تیم استان بوشهر در این دوره از مسابقات اظهار کرد: نماینده رشته ترتیل اجرای خوبی داشت و امیدوارکننده بود، اما در رشته حفظ، نمایندگان استان خوب ظاهر نشدند و همراه با ایراداتی بودند. بخشی از موفق نبودن حافظان استان در مسابقات به همان بحث تمرکز در حین ضبط بازمی‌گردد.

وی در پایان در مورد برگزاری مجازی مسابقات نیز بیان کرد: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای برگزاری مسابقات، همین روش فعلی است و خوشبختانه از لحاظ برگزاری هم خوب بود. برگزاری مسابقات به این شیوه حسن‌های خیلی زیادی دارد. در این روش، قاری و حافظ با آب و هوای شهر خودش بیشتر سازگاری دارد و اجرای بهتری در شهر خودش خواهد داشت. کاهش رفت و آمدها و کاهش هزینه‌های برگزاری از دیگر حسن‌های برگزاری مسابقات به شیوه مجازی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha