سفیر یمن در تهران: آمریکا با شهادت سلیمانی جنایت قرن را مرتکب شد
کد خبر: 3944772
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

سفیر یمن در تهران: آمریکا با شهادت سلیمانی جنایت قرن را مرتکب شد

محمد ابراهیم دیلمی، سفیر دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله در تهران، شهید سلیمانی را یار و رفیق مجاهدان یمنی توصیف کرد و گفت: آمریکا با شهادت ایشان جنایت قرن را مرتکب شد.

به گزارش ایکنا؛ محمد ابراهیم دیلمی در مراسم نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که صبح امروز، 12 دی‌ماه، در دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی گفت: آمریکا ام الرذائلی است که با ترور فرماندهان مقاومت جنایت قرن را مرتکب شد و واقعیت تروریستی خود را افشا کرد.

سفیر یمن در تهران در ادامه کشور یمن را بخش جدایی‌ناپذیر جبهه مقاومت توصیف کرد و گفت: شهید سلیمانی رفیق و همراه مجاهدان یمنی بود.

دیلمی درباره سازش برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت:  قطار سازش در منطقه به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به راه افتاد.

وی با اشاره به این که قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه میزان خسارتی که امت اسلامی با فقدان شهید سلیمانی متحمل شد را نشان می‌دهد، گفت: شهید سلیمانی محور ثقل و اتکا در جبهه مقاومت ضد طرح‌های صهیونیستی ـ آمریکایی بود.

سفیر یمن همچنین اقدام جمهوری اسلامی ایران در بازگشایی سفارتش در صنعا را دستاوردی مهم در عرصه دیپلماتیک یمن خواند و گفت که این موضوع رژیم صهیونیستی و آمریکا را نگران کرده است.

وی با اشاره به تماس برخی کشورها با دولت نجات ملی یمن برای گشودن سفارتخانه خود در صنعا گفت: که همه این‌ها ثمره دستاوردهای نظامی و سیاسی مقاومت است.

دیلمی تصریح کرد: با ظهور نقش محور مقاومت و شکست آشکار استراتژی واشنگتن بر اساس محاصره، قدرت آمریکا رو به افول است.

انتهای پیام
captcha