امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه
کد خبر: 3948034
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه به امضا رسید.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشستی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رئیس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه، برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین رؤسای دو مرکز به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار با اشاره به جایگاه انجمن ارتباطات و تبلیغ گفت: معتقدم مهم‌ترین رشته در دانشگاه‌ها، رشته رسانه است، چراکه آینده در دست رسانه است. در این ایام کرونا مشخص شد که چقدر رسانه حرف اول را می‌زند.

وی افزود: ارتباط ما با دنیا قطع است و هیچ ارتباطات و رسانه قوی نداریم و در شبکه‌های دنیا هیچ جایی نداریم. شاید جمهوری اسلامی از نظر سیاسی در دنیا مطرح باشد، اما به عنوان حوزه علمیه قم و نهاد فکری جهان، به شکل واقعی مطرح هم نیست. برای مثال ترامپ در شبکه‌های خبری چند بار نشان داده می‌شود؟ پاپ چند بار؟

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان ساخت: می‌گویند چرا به قمه زدن اشکال می‌گیرید؟ در کشور فیلیپین مراسم به صلیب کشیدن وجود دارد. در جواب باید گفت ما مدعی تفکر اسلامی و مدعی رهبری جهان هستیم، ولی آن‌ها نیستند. ما مدعی هستیم، ولی در هیچ کجا مطرح نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی نیز در این دیدار گفت: انجمن‌های علمی آن‌طور که باید اولاً از سوی بدنه حوزه و در ادامه از سوی مسئولان، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه، حمایت نمی‌شوند. کارهای علمی پشتوانه مالی و امکانات ویژه می‌خواهد. لازم به ذکر است این نشست روز چهارشنبه 24 دی‌ماه 1399 برگزار شد.

انتهای پیام
captcha