رقابت ۷۰۰ متسابق در مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های سپاه
کد خبر: 3949301
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

رقابت ۷۰۰ متسابق در مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های سپاه

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران از آغاز رقابت ۷۰۰ متسابق در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های سپاه خبر داد.

رقابت 700 متسابق در مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های سپاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم زنگنه، مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران، امروز، چهارم بهمن‌ماه در نشست خبری دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های سپاه در هتل امامت مشهد، اظهار کرد: تنها راه خروج از فتنه، تدبر در قرآن است و از آنجا که سازمان فرهنگی خانواده سپاه نیز ماموریت خود را در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده قرار داده‌است، در این راستا تشکیل هسته‌های خودجوش قبل و بعد از ازدواج را به منظور کسب مهارت همسرداری، براساس مبانی قرآنی در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: در سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران و در بحث آموزش قرآن نیز بنا را بر آموزش در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و رشته حفظ به‌صورت حضوری و غیر حضوری قرار داده‌ایم.

زنگنه با اشاره به برگزاری دهمین دوره مسابقات در کنار مضجع شریف و بارگاه امام رضا(ع)، تصریح کرد: در سال‌های گذشته، مسابقات در مرحله مقدماتی در بیش از 500 حوزه در مرحله نیمه نهایی در 56 رده و در مرحله نهایی به صورت حضوری و با حضور بیش از 1000 نفر از همسران و فرزندان خانواده‌های پاسدار برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا، این دوره از مسابقات به صورت غیرحضوری و برخط برگزار خواهد شد که متولی این امر سپاه امام رضا(ع) است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران بیان کرد: این مسابقات به‌صورت نهایی برای دختران و همسران کارکنان سپاه در 6 رشته  شامل رشته قرائت تحقیق و ترتیل، رشته حفط 10 جزء، رشته حفظ 20 جزء، رشته حفظ کل و مفاهیم و در بخش پسران نیز در همان رشته‌ها به اضافه اذن در سراسر کشور برگزار می‌شود که امیدواریم به برکت قرآن، سبک زندگی خانواده پاسداران در زمینه قرآن رشد بیشتری داشته باشد و شاهد استقبال خوبی در این خصوص باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مانعی نباشد مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی را در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهیم کرد، گفت: رده سنی متسابقان از 15سال آغاز می‌شود و برای خردسالان مسابقات تا مرحله استانی خواهد بود.

زنگنه بیان کرد: در کلان قضیه یعنی در مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی کاهش شرکت‌کننده نداشته‌ایم و خوشبختانه هرساله با رشد شرکت‌کنندگان روبه‌رو هستیم و در سال جاری نیز شیوع کرونا باعث کمرنگ شدن حضور متسابقان نشده است.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران بیان کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات، 13 هزار شرکت‌کننده حضور داشتند که از این تعداد، 6000 نفر به مرحله نیمه نهایی و 700 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی اضافه کرد: دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های سپاه پاسداران از دوم بهمن ماه آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد که شیوه برگزاری آن از طریق ویدئو کنفرانس و در دو شیفت صبح و بعدازظهر خواهد بود.

زنگنه اظهار کرد:  15  داور برجسته، این دوره از مسابقات را در سه سطح داوری می‌کنند و  جوایز نفرات برتر از دو میلیون و  500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha