حفظ ساختار موجود زیرگذر حرم رضوی با اصلاحات لازم
کد خبر: 3957544
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
شهردار مشهد اظهار کرد؛

حفظ ساختار موجود زیرگذر حرم رضوی با اصلاحات لازم

شهردار مشهد با اشاره به  ایده حرم شهر رضوی به عنوان ایده اصلاحی مرکز شهر گفت: ساختار موجود زیرگذر حرم رضوی با اصلاحات لازم حفظ خواهد شد.

حفظ ساختار موجود زیرگذر حرم رضوی با اصلاحات لازمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، اظهار کرد: حفظ هویت شهر مشهد، مرهون شبکه ارتباطی حرم مطهر و شهر بوده و برقراری اتصال حرم به شهر ضروری است.

وی بیان کرد: انتقاداتی به طرح تفصیلی مرکز شهر موسوم به طرح «طاش» وجود داشت و ایده حرم شهر رضوی به عنوان ایده اصلاحی مطرح شد.

کلائی افزود: در طرح‌های قبلی این ارتباط در نظر گرفته نشده بود که در طرح جدید این ارتباط با احیای بافت‌های تاریخی و مسیرهای تشرف پیش‌بینی شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: خالی شدن منطقه از سکنه و لزوم ایجاد زیرساخت‌هایی برای حمل‌ونقل پاک در این منطقه، تصمیم‌گیری مجدد در طرح موجود سبب شد تمرکز خوبی روی طرح با درنظر گرفتن جوانب طرح موجود اعمال شود.

کلائی تصریح کرد: به چالش کشاندن طرح و اخذ اظهار نظرات ذی‌نفعان نیز منجر به پخته‌تر شدن و فرآیند ماهیتی طرح، شده است. دغدغه‌هایی در خصوص این طرح در موضوعاتی نظیر حقوق مکتسبه، ره‌باغ‌ها و شکل‌گیری بافت وجود داشت که این دغدغه‌ها پس از مطرح شدن، بررسی و مرتفع شد.

شهردار مشهد بیان کرد: در ١٤٣ پروژه این بافت مشکلاتی در خصوص حقوق مکتسبه وجود داشت که با تلاش استاندار خراسان رضوی مقرر شد، این موضوع در استان و با محوریت دستگاه قضایی بررسی شود، این امر دستاورد بزرگی در این طرح است و تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع به مدیریت استان بازگشت.

کلائی گفت: همچنین در خصوص زیرگذر حرم رضوی نیز مقرر شد ساختار موجود حفظ و اصلاحات لازم صورت گیرد. راهبرد طرح مشخص بوده و دغدغه حل نشده‌ای در طرح باقی نمانده است و باید همه پای کار اجرایی شدن طرح باشند تا اطراف حرم مطهر به پهنه آماده کار و سرمایه‌گذاری با هدف خدمت به زائران و مجاوران تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha