کتاب «حق بر توسعه در نظام بین‌الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 3958131
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

کتاب «حق بر توسعه در نظام بین‌الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» منتشر شد

کتاب «حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» از سوی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، این کتاب به قلم حجت الإسلام والمسلمین مهدی فیروزی در گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق تدوین شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تحولات پرشتاب گفتمان حقوق بشر معاصر طی یک سده اخیر، علاوه بر فراگیرشدن این گفتمان، گسترش مفهومی و هنجاری آن را به نحو فزاینده‌ای موجب شده است؛ به گونه‌ای که قلمرو آن به عرصه‌های جدیدی همچون صلح، توسعه و محیط زیست نیز گسترش پیدا کرده و ظهور نسل جدیدی از حقوق بشر را موجب شده است. تلقی توسعه به عنوان حقی بشری و در نتیجه پیدایش «حق بر توسعه» به عنوان یکی از مصادیق نسل سوم حقوق بشر و ذیل عنوان حقوق همبستگی، در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است. 
 
کتاب حاضر این مسئله را در دو بخش مورد بررسی و تحلیل قرار داده است؛ در بخش اول به تحلیل حقوقی و اسلامی حق بر توسعه به مثابه یکی از حقوق بشر پرداخته که در پنج فصل تنظیم شده است، در بخش دوم منابع و ضمانت اجرای حق بر توسعه را در چهار فصل مورد بررسی قرار داده است.
 
یادآور می‌شود، این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در ۶۶۰ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
ارسالی//کتاب «حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی» منتشر شد
انتهای پیام
captcha