۱۵ راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه / تأسیس دارالقرآن‌های استانی
کد خبر: 3958414
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
معاون تهذیب حوزه خبر داد:

۱۵ راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه / تأسیس دارالقرآن‌های استانی

معاون تهذیب حوزه با اشاره به ۱۵ راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه گفت: طرح‌های تأسیس دارالقرآن‌های استانی در مراکز استان، اجرای پایش سراسری قرائت نماز و برگزاری مسابقات و کارگاه‌های متنوع از فعالیت‌های این اداره در ماه‌های اخیر بوده است.

ارسال// ۱۵راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه/ تأسیس دارالقرآن‌های استانیبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عالم‌زاده نوری، امروز، 18 اسفندماه در نشست با مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت تهذیب حوزه در چند ماه اخیر بیان کرد: در دوره جدید فعالیت معاونت تهذیب، پس از آسیب‌شناسی فعالیت‌های گذشته و در نظر گرفتن تحولات زمانه، مجموعاً ۱۵ راهبرد برای ارتقای سطح تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه تعریف شده است.

وی گفت: برون‌گرایی تربیتی، طرح تحول ساختاری معاونت، طرح نظام جامع اندیشه، طرح جهاد تربیتی، طرح برنامه جامع تهذیبی و طرح شورای تهذیب استانی و مدارس به جهت رسیدن به اهتمام جمعی در این زمینه از عناوین این طرح‌ها هستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اثرگذاری اجتماعی یکی دیگر از موضوعاتی است که مدنظر ما بوده و به همین جهت نیز طرح جامعی را تهیه و تنظیم کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: تحول راهبری در اداره قرآن و حدیث برای کارآمدی بیشتر این دفتر نیز یکی دیگر از این طرح‌های راهبردی معاونت تهذیب است.

عالم‌زاده نوری گفت: یکی از چهار اداره معاونت تهذیب، اداره امور تهذیبی و اساتید اخلاق است که در طول چند ماه اخیر طرح جهاد تربیتی را در ۲۵ نقطه کشور و مراکز استانی و با همکاری بیش از ۵۵۰ مدیر و معاون تهذیب از سوی آن اجرایی شده است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره برگزاری کرسی‌های درس اخلاق و رسیدگی به امور اساتید اخلاق بوده است که طی آن بیش از ۵۰ درس اخلاق ضبط شده است و دو جلسه درس اخلاق در هفته نیز به سمع و نظر طلاب رسیده است.

وی گفت: اداره دیگر معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، اداره قرآن و حدیث است که طرح‌های تأسیس دارالقرآن‌های استانی در مراکز استان، اجرای پایش سراسری قرائت نماز و برگزاری مسابقات و کارگاه‌های متنوع از فعالیت‌های این اداره در ماه‌های اخیر بوده است.

عالمزاده نوری بیان کرد: سومین اداره معاونت تهذیب که اداره مشاوره و خانواده است اقدام به تهیه و ضبط دوره‌های مشاوره‌ای در طول ماه‌های اخیر کرده که به مرور زمان در اختیار طلاب و خانواده‌های آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره مطالعات و برنامه‌ریزی که چهارمین اداره معاونت تهذیب است محصولاتی را که قبلاً تولید کرده بود و مناسب طیف‌های مختلف حوزوی و غیرحوزوی بودند را مورد حمایت قرار داده و چند عنوان از آنها را در این جلسه رونمایی خواهد کرد.

عالمزاده نوری در پایان گفت: بنا داریم طرح میثاق طلبگی را در ایستگاه‌های مختلفی در طول دوره تحصیل طلاب برگزار کنیم؛ مثلاً در پایان پایه سوم، در پایان پایه ششم و غیره این دوره اگر برگزار شود، می‌تواند تجدید قوایی برای طلاب محسوب شود.

انتهای پیام
captcha