افتتاح مسابقات سراسری قرآن یمن در صنعا
کد خبر: 3960047
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

افتتاح مسابقات سراسری قرآن یمن در صنعا

هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یمن هم‌زمان با سالگرد شهادت فرمانده شهید یمنی، شهید حسین بدرالدین الحوثی، دیروز 25 اسفندماه در صنعا افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، در این دوره از مسابقات قرآنی که با هماهنگی بخش حفظ قرآن کریم وزارت اوقاف و ارشاد یمن برگزار می‌شود و 20 روز به طول می‌انجامد، 200 حافظ قرآن مرد و زن از استان‌های مختلف یمن برای شرکت در مسابقه اصلی گزینش می‌شوند.
 
حسین مقبولی، معاون نخست‌وزیر دولت صنعا در امور خدمات و توسعه، روز گذشته در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه ارزش‌ها، اصول و فرهنگ قرآنی در زندگی شهید حسین بدرالدین الحوثی تجسم پیدا کرده بود، گفت: امروز به منظور یادبود فرمانده شهیدی دور هم جمع شده‌ایم که با اندیشه، فرهنگ و سیاست برگرفته از دین مبین اسلام، خادم اسلام و مسلمین و نابود کننده طاغوت و استبداد بود.
 
وی افزود: این فرمانده شهید توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را نقش بر آب کرد و طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان در برابر صلابت قرآنی او با شکست روبه‌رو شد. طرح قرآنی که این شهید تأسیس کرد، طرحی انقلابی، بیدار کننده، فرهنگی و جهادی بود که همه آزادگان به آن افتخار می‌کنند.
 
علامه عبدالمجید الحوثی، رئیس اداره کل اوقاف یمن نیز اظهار کرد: نجات امت اسلامی زمانی اتفاق می‌افتد که همه آنان به قرآن چنگ زنند و قرآن وسیله‌ای است که امت اسلامی می‌توانند با آن دشمنان اسلام را نابود کنند.
 
وی افزود: در گذشته برخی مدارس و مراکز حفظ قرآن به وسیله تکفیری‌ها و متجاوزانی تشکیل شده بود که ادعای تمسک به قرآن کریم داشتند اما طی 6 سال جنگ، با تانک و جنگنده‌های خود مردم بی‌گناه یمن را به قتل رسانده و زیرساخت‌های این کشور را تخریب کردند.
 
رئیس اداره اوقاف یمن با ترغیب مدارس به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نسل جدید تأکید کرد: اهتمام اداره اوقاف به برگزاری مسابقات قرآن به جهت بزرگداشت جایگاه و اهمیت آموزش قرآن به نسل جدید است. 
انتهای پیام
captcha