سیدعلی نکویی درگذشت
کد خبر: 3962537
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

سیدعلی نکویی درگذشت

سیدعلی نکویی زهرایی، معلم، فعال و پیشکسوت فرهنگی و سیاسی، اولین فرماندار اصفهان پس از انقلاب، استاندار اسبق قزوین، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری درگذشت.

سید علی نکویی درگذشت.به گزارش ایکنا از اصفهان، سیدعلی نکویی زهرایی، معلم، فعال و پیشکسوت با سابقه فرهنگی و سیاسی، اولین فرماندار اصفهان پس از انقلاب، استاندار اسبق قزوین، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، بامداد امروز، ۱۶ فروردین در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

سیدعلی نکویی در سال ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سیداصفهان و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. وی علی‌رغم تمایل به ادامه تحصیل در دانشکده فنی، به توصیه یکی از روحانیون شغل معلمی را انتخاب کرد. در سال ۱۳۳۹ در مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی پذیرفته شد.

رئیس بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی، مسئولیت راه‌اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و نگارستان امام(ره) در استان اصفهان، مشاور وزیر کشور و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی وزارت کشور در دوره اصلاحات، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، رئیس هیئت مدیره ‌کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان از دیگر مسئولیت‌های سیدعلی نکویی بود.

خبرگزاری ایکنا درگذشت این پیشکسوت فرهنگی و سیاسی را به خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha