تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها مهم‌ترین خدمت سیدعلی نکویی بود
کد خبر: 3962585
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
فضل‌الله صلواتی:

تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها مهم‌ترین خدمت سیدعلی نکویی بود

یک فعال و پیشکسوت سیاسی گفت: مرحوم سیدعلی نکویی مسئولیت‌های خود را با مدیریت صحیح و ایمان و تقوا انجام می‌داد و ارزشمندترین خدمتی که از خود به یادگار گذاشت، تأسیس بنیادی برای تأمین نیازهای مردم جنگ‌زده بود.

تأسیس بنیاد امور جنگ‌زده‌ها، مهم‌ترین خدمت سیدعلی نکویی به مردم بود

فضل‌الله صلواتی، استاد سابق دانشگاه اصفهان و فعال و پیشکسوت سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به درگذشت سیدعلی نکویی، اظهار کرد: ایشان از شخصیت‌های بزرگ و مورد اعتماد در آموزش و پرورش و پیشکسوت این حوزه بود و در جریان مبارزات قبل از انقلاب، با مرحوم منتظری و شهید محمد منتظری همکاری داشت و حتی در انتشارات خود به‌ نام مهر قائم، کتاب‌های سیاسی و انقلابی را به‌صورت آشکار و پنهان منتشر می‌کرد.

وی افزود: آقای نکویی بعد از انقلاب، فرمانداری نجف‌آباد، فرمانداری اصفهان، استانداری کرمانشاه، استانداری چهار محال و بختیاری و استانداری قزوین را بر عهده داشت. ایشان در اوج جنگ و بمباران‌ها، کرمانشاه را به‌خوبی اداره کرد و به مردمی که در کوهستان‌ها پناه گرفته بودند، غذا و آذوقه می‌رساند. هر مسئولیتی که به‌عهده ایشان گذاشته می‌شد، با مدیریت صحیح و ایمان و تقوا، آن را به‌خوبی انجام می‌داد.

این فعال و پیشکسوت سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین خدمتی که آقای نکویی انجام داد، کمک به جنگ‌زده‌ها بود که در این راستا، بنیاد امور جنگ‌زده‌ها را راه‌اندازی کرد. با شروع جنگ، بسیاری از مردم خوزستان که آواره شده بودند، به اصفهان آمدند، در حالی‌ که بی‌پناه و سرگردان بودند. آقای نکویی به‌ همراه عده‌ای دیگر و بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشند، بنیادی برای تأمین نیازها و مایحتاج جنگ‌زده‌ها تأسیس و از دولت و مردم اعانه جمع کردند. در واقع، ارزش این کار ایشان از مسئولیت‌های دیگرشان مثل فرمانداری و استانداری بالاتر بود و فداکاری فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شد.

صلواتی ادامه داد: ایشان برای اینکه مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند، در ستادهای انتخاباتی حاضر می‌شد و سخنرانی می‌کرد و در هر جایی که قرار می‌گرفت، وجودش مفید و مؤثر واقع می‌شد. مرحوم نکویی فعالیت‌های زیادی در عرصه سیاسی و فرهنگی انجام داد و حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم اصفهان داشت و از این پس، جای ایشان در تمام انتخابات‌ها، ایجاد شور انتخاباتی در مردم و معرفی افراد شایسته خالی است.

یادآور می‌شود، سیدعلی نکویی زهرایی، معلم، فعال و پیشکسوت با سابقه فرهنگی و سیاسی، اولین فرماندار اصفهان پس از انقلاب، استاندار اسبق قزوین، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، بامداد امروز، ۱۶ فروردین در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha