لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغ مجازی
کد خبر: 3964146
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغ مجازی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغ مجازی تاکید کرد و گفت: در این کمیته باید نوع هم‌افزایی‌ها مشخص شود.

لزوم تشکیل و احیای کمیته تبلیغ مجازیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در هشتمین جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی که با موضوع «تبلیغ مجازی، رسانه‌ای و فعالیت‌های هنری» و به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: کمیته تبلیغ مجازی با حضور نمایندگانی از مراکز و نهادهای مختلف باید قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان تشکیل شود که امر مبارکی است؛ البته در گذشته نیز این کمیته تشکیل شده بود لذا باید دوباره احیا شود.

وی گفت: در کمیته تبلیغ مجازی باید مشخص شود که اعضای این کمیته چه نوع هم‌افزایی‌هایی می‌توانند داشته باشند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به موضوع نشست‌های مجازی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: نشست‌های ماه رمضان آغاز شده و این نشست‌ها شامل سخنرانی افرادی چون حجج اسلام والمسلمین رفیعی، قرائتی، لسانی و خسروپناه، و خانم اردبیلی خواهد بود که مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای جوایز آن در نظر گرفته شده و طلاب و مبلغان سراسر کشور می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند.

ورود مبلغان به فضای مجازی؛ کارویژه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی معاون فضای مجازی، رسانه و هنر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: در جلسه‌ای که حدود دو سال پیش با حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات داشتیم کارویژه‌ای در حوزه فضای مجازی تشکیل شد و بعد از دیدار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان بر ورود مبلغان به فضای مجازی این کارویژه به معاونت فضای مجازی تبدیل شد.

وی گفت: با مطالعاتی که انجام شد و با توجه به اقدامات بسیاری که در حوزه فضای مجازی انجام می‌شود و تأکیداتی که مقام معظم رهبری دارند و بودجه‌هایی که در این عرصه هزینه می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که ضعف‌های فناورانه و عدم انطباق منطق ذهنی تصمیم‌گیران عرصه مجازی با منطق حاکم بر فضای مجازی دلیل عدم پیشروی در این زمینه است.

در پایان جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در همه استان‌ها شعبه آموزش‌ مهارت‌‎های کاربردی در حال راه اندازی است.

انتهای پیام
captcha