تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه در ماه رمضان / ۱۱۰ هزار بسته غذایی در طرح «ضیافت همدلی» توزیع می‌شود
کد خبر: 3964319
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه در ماه رمضان / ۱۱۰ هزار بسته غذایی در طرح «ضیافت همدلی» توزیع می‌شود

با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم در بقاع متبرکه، طرح «ضیافت همدلی» با رویکرد تهیه و توزیع ۱۱۰ هزار بسته غذایی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا و ایجاد محدودیت برگزاری مراسم در حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه و ...، تمامی عواید موقوفات مرتبط با تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام مرتبط با ماه مبارک رمضان، در جهت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم در بین جامعه هدف به مصرف خواهد رسید.

بر این اساس، طرح «ضیافت همدلی» با رویکرد تهیه و توزیع ۱۱۰ هزار بسته غذایی، در بین مجاورین (بقاع متبرکه، موقوفات مقید به مکان)، سکونت‌‎گاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر و ... به منظور ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان و همچنین، ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به اقشار کم‌برخوردار اجرا خواهد شد.

«تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مساوات و صدقه» و «فراهم کردن زمینه مشارکت عمومی در رسیدگی به محرومان و مستضعفان» از اهداف اجرای طرح «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

براساس این گزارش، محتویات سبد غذایی شامل برنج، روغن، مرغ یا گوشت، قند، چای، حبوبات، رب، ماکارونی و محتویات محصولات فرهنگی شامل ادعیه مرتبط با ماه مبارک رمضان، بروشور معرفی موقوفات مرتبط با طرح به ارزش هر بسته به مبلغ پنج میلیون ریال خواهد بود.

در اجرای این طرح، ادارات اجرائی موظفند در مورد موقوفات مقید به مکان یا دارای قید خاص، نسبت به توزیع سبد غذایی یا غذای گرم طبق قیود وقفنامه در محل مقرر اقدام کنند؛ همچنین، نسبت به ساماندهی و رعایت توازن در اهدای بسته‎های غذایی و توزیع غذای گرم، اهتمام جدی وجود دارد و از هرگونه افراط و تفریط ممانعت خواهد شد.

در اجرای طرح «ضیافت همدلی»، ضمن اهتمام جدی به حفظ کرامت و عزت نیازمندان و بهره‌مندان طرح، نسبت به بسته‌بندی مناسب سبدهای غذایی اقدام خواهد شد و از هرگونه تصویربرداری از چهره بهره‌مندان در زمان اهدای بسته‌های غذایی ممانعت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha