ماه رمضان، بهترین فرصت برای دعا کردن
کد خبر: 3965239
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

ماه رمضان، بهترین فرصت برای دعا کردن

ماه رمضان بستر قبولی عمل و اجابت دعاست. لذا بهترین فرصت ماه رمضان در سحر ماه و شب جمعه است که از خدای متعال بخواهیم.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، متنی درباره فرصت دعا کردن در ماه رمضان به رشته تحریر درآورده که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«در ماه رمضان چهار خاصیت هست: اول اینکه نَفَستان تسبیح است. یعنی نفس می‌کشید و ثواب تسبیح خداوند را می‌بَرید. این خیلی عجیب است و من فقط این را در باب نفس غصه‌دار بر سیدالشهداء دیدم: «نَفَسُ‏ الْمَهْمُومِ‏ لِظُلْمِنَا تَسْبِيح‏».

دوم اینکه خواب روزه‌دار عبادت است. این خیلی خوب است که آدم می خوابد و ثواب می‌برد. فضای ماه رمضان بیت‌النور است و کسانی که وارد بیت‌النور حضرت و خانه نبی‌اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) می‌شوند، خوابشان هم عبادت است. «لا تُلْهِيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ‏». ماه رمضان یک فضایی از آن بیت‌النور است که خوابتان در آن، عبادت و ذکر است. سوم این که دعایتان در ماه رمضان مستجاب است. چهارم هم اینکه عملتان مقبول است.

این چهار خصوصیت خیلی عجیب است، در واقع ماه رمضان بستر قبولی عمل و اجابت دعاست. لذا بهترین فرصت ماه رمضان در سحر ماه و شب جمعه است که از خدای متعال بخواهیم. این اوقات وقت خوابیدن نیست. وقت خواب زیاد است! یک استاد عزیزی می‌فرمود پدر بزرگوار من می‌آمد مادرم را برای نماز شب بیدار می کرد و می‌گفت بلند شو! [بعداً] آن‌قدر بخوابیم که کسی سراغمان نیاید! الآن وقت بیداری و عبادت است.

ما باید فراغتی برای خودمان ایجاد کنیم و ان‌شاء‌الله از فرصت‌های این ماه رمضان استفاده کنیم و جوری بشود که وقتی این ماه تمام می‌شود، دلمان همیشه در این ماه بماند.»

انتهای پیام
captcha