تبیین و تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته رمضان
کد خبر: 3965707
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
در دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد؛

تبیین و تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته رمضان

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان با بررسی محورهای محتوایی این ایام و با مشارکت و هم‌اندیشی کنشگران سایبری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی شعار محوری «به انتخاب تو» به عنوان شعار مشترک فعالان فرهنگی در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان امسال اعلام شد.

تبیین و تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته رمضان/ شعار محوری« به انتخاب تو»به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، 30 فروردین‌ماه در نشست خبری «تبیین و تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته رمضان» که در دفتر معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان با بررسی محورهای محتوایی این ایام و اولویت‌سنجی از میان آنها، با مشارکت و هم‌اندیشی کنشگران سایبری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعار محوری «به انتخاب تو» به عنوان شعار مشترک فعالان فرهنگی در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان امسال اعلام شد.
 
وی ادامه داد: تلاش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر این است که بینش اسلامی در مقوله انتخاب در سبک زندگی جامعه را رشد دهد و نقش تولیدگران محتوا در فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساماندهی شده تا عرصه و بستر فضای مجازی بهتر مدیریت شود.
 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: بیش از دو سال که مسئله فضای مجازی وارد عرصه جدیدی شده و فرمایش مقام معظم رهبری در دی‌ماه 97 باعث این تحول شده است و در این زمینه شناخت ظرفیت‌ها و در مرحله بعد ایده‌های جدید، دفتر تبلیغات اسلامی را وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های مجازی کرده است.
 
شیخ‌الاسلامی بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تلاش دفتر تبلیغات اسلامی بر این است نقصی که در نوع عملکرد مجموعه‌ها بوده برطرف کنیم و آن نقص این بود که نهادها، افراد و گروه‌های مختلف فعال در فضای مجازی منطبق بر منطق فضای مجازی رفتار نکردند و این محکوم به شکست می‌شود.
 
وی اظهار کرد: وارد فضای شهروندی در عرصه فضای مجازی شدیم و باید شهروندی در این بستر را تمرین کنیم و با این رویکرد، هویت شهر مجازی برای دفتر تبلیغات اسلامی طراحی شده و فعالان عرصه فضای مجازی حکمرانی و مدیریت خاص می‌طلبند.
 
معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به جهت‌مند کردن حمایت‌های دفتر تبلیغات اسلامی از فعالان فرهنگی فضای مجازی، گفت: در ماه رمضان تلاش بر این بوده که دفتر تبلیغات اسلامی جریان‌سازی و شبکه‌سازی را بر عهده داشته باشد و با رصد و بررسی و توانایی‌های دفتر شاخص محتوایی را تدوین کنیم و حمایت‌های اولیه ما بحث گزینشگری اجتماعی در حوزه سبک زندگی و رفتار انسانی باشد؛ چون جامعه‌سازی مسئله مهمی است و از مبلغان خواستیم که در این عرصه فعالیت کنند.

منطق حاکم بر فضای مجازی هوشمند شدن سازمان‌ها است

حجت‌الاسلام مرتضی حاجیانی، مدیر کل فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه این نشست، گفت: منطق حاکم بر فضای مجازی هوشمند شدن سازمان‌هاست چون با شیوه سنتی نمی‌توان این فضا را مدیریت کرد و گام مهم در این زمینه طرح‌ریزی شهر مجازی فرهنگی است و تولیدگران محتوا در دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی حوزه‌های فعالیت مبلغین را حمایت می‌کنند؛ همچنین نقش‌های مکمل در کنار تولیدگران محتوا فعالیت کنند تا حوزه جریان‌سازی در فضای مجازی تقویت شود.
 
وی ادامه داد: در فضای مجازی با کاربرانی طرف هستیم که صاحب فکر و فعالیت اجتماعی هستند و دفتر تبلیغات اسلامی به سمت راهبری فضای مجازی توسط کاربران حوزه فرهنگی می‌رود تا جریانات مختلف فرهنگی را راهبری کرده و این همان شهر مجازی است که مبتنی بر جامعه مدنی شکل می‌گیرد.
 
مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه افزود: شهر مجازی به‌عنوان بستر ارتباطی است که نقش تولیدگر، توزیع‌گر محصول و  فناور در ایام ماه رمضان در آن تعریف شده و در حال انجام است.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین جواد رحیمی، رئیس اداره تولید و تأمین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش پایانی بیان کرد: در کمیته رمضان اولویت موضوعی مشخص است و با شعار محوری «به انتخاب تو» در فراخوان اعلام کردیم؛ در فراخوان اجتماع فعالان رسانه‌های نوین از تمامی فعالان فرهنگی در فضای مجازی خواسته شده که با حفظ فعالیت‌های مستقل و ارزشمند خود، انتقال پیام‌های این شعار را در حوزه‌ مسائل تربیتی، اجتماعی به جامعه مخاطبان خود مدنظر قرار دهند.
 
وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تولید وتوزیع محتوا در بستر فضای مجازی فعالیت دارد و چند گام برای حرکت به سمت شهر مجازی برداشته است، گفت: جمعی از مبلغان در دفتر تبلیغات اسلامی صفحات تولید محتوا دارند که در همین راستا اجتماع فعالانه رسانه‌ای را ایجاد کردیم و برای آنان کار ویژه تعریف کردیم تا همکاری و تعامل بین لایه‌های مختلف فعالان انجام شود؛ همچنین امسال در ماه رمضان به خاطر محدودیت‌های کرونایی تبلیغ سنتی در مناطق قرمز انجام نمی‌شود و به همین دلیل مبلغانی در فضای مجازی فعال شده تا به کاربران فعال در این شهرها کمک کنند.
 
یادآور می‌شود، که علاقه‌مندان برای ثبت نام در فراخوان عمومی فعالان فضای مجازی در ماه رمضان به آدرس https://eshragh.ir/ مراجعه کرده و در این سایت به اطلاعیه اعلام فراخوان عمومی فعالان فضای مجازی در ماه رمضان مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha